• Äldre 16 Nov 20:05
    5845 visningar
    2 svar
    2
    5845

    Gravid v 31 smärta i magen och ont att gå!!

    Hej!

    Tvekar på vad det är jag känner har aldrig varit med om detta innan. Är gravid i v 31 och har sen några veckor tillbaka haft tryck neråt och sammandragningar och några förvärkar någon gång ibland. Men nu senaste veckan gör det så mycket ondare att gå eller ens stå upp, ett tryck neråt och ont i hela livmodern från toppen till nedre delen. Gör så ont att jag mår illa och får gå i snigelfart gungande som en pingvin på grund av smärtan. Har foglossning men detta känns inte som det utan gör ont i hela magen men mest i nedre delen och det ilar och trycker på. Och gör jätteont i underlivet ilar och hugger till...Bebis sparkar dock dagligen men bör jag oroa mig? Ni som haft liknande känningar hur gjorde ni och vad fick ni svar på vad det kan vara?

    Känns fånigt att ringa om det inte är nåt men blir bara värre för varje dag...och är långt kvar...

  • Svar på tråden Gravid v 31 smärta i magen och ont att gå!!
  • Äldre 16 Nov 20:29
    #1

    Har du inte varit till MVC under tiden du haft dessa besvär? Annars bör du boka tid dit.

  • Äldre 17 Nov 10:45
    #2

    Trycket ner och smärta långt ner kan vara att bebisen fixerat huvudet. Är det första barnet är det rätt troligt. Det andra låter väldigt mycket som förvärkar. Ring förlossningen och förklara hur det känns. Alltid bra att bli kollad så att det inte är något på gång. Ju tidigare de kan försöka stoppa det desto större chans att det funkar. Va aldrig rädd för att ringa för det är så bebisar räddas. För att mamman tar sina farhågor på allvar.

Svar på tråden Gravid v 31 smärta i magen och ont att gå!!