• Maja05

    Illamående - gravid?

    Hej

    Går här och är fundersam över en sak. Har nu varit lätt illamående i fyra dagar. Det pågår från och till under hela dagen. Har även ömma bröstvårtor och är mer kissenödig än vanligt. Illamåendet dämpar jag med "crisp knäckebröd " som jag förövrigt endast ätit ett fåtal ggr innan. Äter p-piller neovletta och det har inte varit något konstigt och jag tar de som jag ska utan slarv. Däremot i slutet av augusti var jag förstoppad, tog medicin mot det men fick då diarré under två tillfällen totalt och två dagar. Känns som en mycket liten möjlighet att det ska ha blivit en graviditet av det. Har dessutom testat med testlagrets test flera ggr förra veckan och idag en gång och dessutom med cb test idag dock eftermiddag alla visar negativt. Vad kan det vara med mig? Till saken hör också att vi planerar att jag ska sluta med p-piller i April för att gå vidare i livet så att säga. Jag har läst mycket om graviditet och en möjlighet är att det är inbillning. Men mår man illa i 4 dagar då och behöver gå och kissa typ var 3 timme. Har kontaktat vården via min doktor och det enda de har sagt är att göra ett test. Har ni upplever samma sak? Blev du gravid trots p-piller och hur märkte du det isåfall? Ge gärna lite råd.

  • Svar på tråden Illamående - gravid?
Svar på tråden Illamående - gravid?