• Äldre 23 Nov 11:30
    6000 visningar
    8 svar
    8
    6000

    Blev gravid under Letrozolbehandling

    Undrar om det är någon som har upplevt samma sak som mig under letrozolbehandling. Har ätit dubbeldos letrozol två gånger utan resultat och påbörjade min tredje gång med behandlingen. Gjorde som läkaren hade sagt tog gravtest de tre första dagarna under mensen och alla visade negativt. Så jag påbörjade kuren med letrozol. Sju dagar efter att mensen hade kommit började jag känna mig konstig i kroppen och jag bestämde mig för att redan då börja med ägglossningsstickorna. de har inte riktigt fungerat för mig och gett utslag lite när som så jag ville börja testa tidigt denna omgången. Fick ett nästan fullt utslag och tänkte va snabbt det gick mellan gångerna denna gången.

    Dagen efter kände jag mig illamående och allmänt konstig, tog ÄLsticka igen och den gav nästan fullt utslag. Någonstans i bakhuvudet kom jag på att graviditet kan ge utslag på ÄLtest så jag gjorde ett gravtest. Och fick en chock när det testet visade positivt, ett svagt streck men ändå ett synligt streck. Gjorde fyra tester alla med samma resultat. Förstår inte hur detta kunde hända då jag både fick mens samt visade negativt då. vet att man inte får äta Letrozol när man är gravid. Har inte tid förrän den 8 dec hos läkaren. Först då kan de säga till mig hur vi kan göra. Har sådan ångest att jag har förstört allt. Är det någon som har varit med om samma sak eller hört något liknande. det är långt till den 8:e december och jag mår så dåligt över detta.

  • Svar på tråden Blev gravid under Letrozolbehandling
  • Äldre 23 Jan 19:16
    #1

    Samma sak harr hänt mig, upptäcktes idag vid Vul att jag var gravid och därför inte hade några ägg. Hur gick det för dig? Jag är livrädd.

  • Anonym (Undra­nde)
    Äldre 24 Apr 11:45
    #2

    Hej,

    Vet att det är en jättegammal tråd, men googlade av samma anledning, eller egentligen bara en undran vad som händer om man är gravid ovetandes och äter Letrozole... hur gick det? Vad kan hända?

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 16 Feb 10:22
    #3

    Hallå finns de nån som kan svara på detta? Är orolig att jag blivit gravid under min letrozolbehandling och att min såkallade mens kanske inte var riktig mens då den var så lite o ljus.......

  • Mon 5 Oct 2020 11:12
    #4

    Hej,
    Någon kvar här? I samma situation och har verkligen panik. Skulle vilja se hur det gått för er.

  • Mon 25 Jan 2021 13:18
    #8
    Millacamilla skrev 2020-10-05 11:12:41 följande:

    Hej,

    Någon kvar här? I samma situation och har verkligen panik. Skulle vilja se hur det gått för er.


    Hur gick det. Tror jag är i samma sits :(
Svar på tråden Blev gravid under Letrozolbehandling