• Äldre 24 Nov 16:07
    4498 visningar
    11 svar
    11
    4498

    Har plötsligt börja blöda igen - vad göra?

    Hej, jag avbröt en graviditet i v 17 för 1,5 v sedan (pga trisomi 13) och tyckte att allt gått rätt smidigt rent fysiskt. Jag har blött väldigt lite och trodde att det skulle sluta komma blod vilken dag som helst. Men så började det plötsligt rinna massor med blod igen idag. Undrar om det kan bero på att jag gick ut och joggade igår?Eller om jag bör kontakta vården för att det kan finnas rester kvar? Eller är det normalt att det varierar över tid?

  • Svar på tråden Har plötsligt börja blöda igen - vad göra?
  • Anonym (Z)
    Äldre 24 Nov 16:09
    #1

    Det kan variera lite i några veckor. Kan vara kopplat till att du tränade och kroppen kom igång lite.

  • Anonym (S)
    Äldre 24 Nov 16:12
    #2

    Helt normalt. Beklagar det du behövt gå igenom :(. / bm

  • Äldre 24 Nov 16:14
    #3
    Anonym (S) skrev 2016-11-24 16:12:02 följande:

    Helt normalt. Beklagar det du behövt gå igenom :(. / bm


    Anonym (Z) skrev 2016-11-24 16:09:31 följande:

    Det kan variera lite i några veckor. Kan vara kopplat till att du tränade och kroppen kom igång lite.


    Tack! <3 Är det farligt att träna så snart efter en abort - vet ni?

  • Äldre 24 Nov 16:41
    #4

    Det kan gå fram o tillbaka några veckor. Men var uppmärksam om de håller på en lång tid, typ mer än tre veckor. <3

  • Äldre 24 Nov 16:44
    #5
    happylife skrev 2016-11-24 16:41:11 följande:

    Det kan gå fram o tillbaka några veckor. Men var uppmärksam om de håller på en lång tid, typ mer än tre veckor. <3


    Tack happylife! :D
  • Äldre 24 Nov 16:56
    #6

    Du ska nog vara lite försiktig med träning btw..

  • Äldre 24 Nov 17:03
    #7
    happylife skrev 2016-11-24 16:56:19 följande:

    Du ska nog vara lite försiktig med träning btw..


    Ja, jag tolkar detta som att jag ska ta det lugnt... Synd. Behöver träningen som mental rehab. :-/
  • Anonym (oj)
    Äldre 27 Nov 13:22
    #8

    Jobbigt..... :(

    Får jag fråga vad sjukvårdspersonalen sa när ni fick reda på trisomi 13...? Sa de att det enda alternativet är abort...?

    Kramar

  • Äldre 28 Nov 06:50
    #9
    Anonym (oj) skrev 2016-11-27 13:22:34 följande:

    Jobbigt..... :(

    Får jag fråga vad sjukvårdspersonalen sa när ni fick reda på trisomi 13...? Sa de att det enda alternativet är abort...?

    Kramar


    Det slutade ganska snabbt igen. Skönt!

    Nej, det var tydligt att vi fick välja själva. Vi gjorde ett extra UL för att se vilka skador fostret hade. Vår lilla saknade lillhjärna och hade ryggmärgsbråck.
  • Äldre 2 Dec 21:25
    #10

    Beklagar det du gått igenom! Väntar själv på att göra moderkaksprov efter dåliga resultat på KUB och är jätteorolig. Om det visar sig vara något kromosonfel på vårt barn så kommer det tyvärr bli abort. Men undrar hur din abort gick till och om du känner att du vill och orkar dela med dig. Jag är i vecka 13 (12+4) nu och har tid till provtagning om 1 1/2 vecka...

  • Äldre 4 Dec 09:42
    #11
    LinisenO skrev 2016-12-02 21:25:38 följande:

    Beklagar det du gått igenom! Väntar själv på att göra moderkaksprov efter dåliga resultat på KUB och är jätteorolig. Om det visar sig vara något kromosonfel på vårt barn så kommer det tyvärr bli abort. Men undrar hur din abort gick till och om du känner att du vill och orkar dela med dig. Jag är i vecka 13 (12+4) nu och har tid till provtagning om 1 1/2 vecka...


    Åh, så jobbigt! 1 1/12 v låter långt?

    Jag gjorde en s k medicinsk tvåstegsabort. Finns ganska bra beskrivningar av processen på nätet men det är samtidigt väldigt individuellt.

    Jag tog förberedande tablett på fredagen, skrevs därefter in på måndag morgon. Då fick jag vaginala tabletter som sätter igång "förlossningen". Efter cirka tre timmar kom värkarna igång och drygt 40 -50 min senare var den lilla ute. Jag stor på knä och krystade. Själva krystandet gör inte ont eftersom fostret är så litet.
Svar på tråden Har plötsligt börja blöda igen - vad göra?