• sweetpotatoe

    Frågor till er som har erfarenhet av Vipassana Meditation

    Aldrig någonsin att jag befinner mig i nuet. Men nästa år ska jag på Vipassana Meditation (www.dhamma.org), vilket jag är sjukt pepp på. Har endast hört positiva om kursen. Vill leva mitt liv (I NUET!) och hitta på roliga saker, vill utbilda mig, resa, pröva på olika yrken, växa som människa, leva livet helt enkelt (tagga, tagga!)

    Finns det någon som har gått kursen i 10 dagar i Ödeshög? Dela gärna med er av erfarenheten. Har hört att det ska vara mycket givande samtidigt himla jobbigt och svårt att slutföra, vilket jag är lite nervig inför. Vill så himla gärna klara av alla dagarna. Förberedde ni er innan genom meditation? Var det många som hoppade av? Tell me everything. Tack på förhand.

    Vänlig hälsning, sweetpotatoe

  • Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av Vipassana Meditation
  • sweetpotatoe

    Tillägg: har säkert lagt den här tråden inom fel kategori, är nämligen ny här så ni får leva med att det blev så här :) 

  • Fretshi

    Hej!

    Jag har suttit flera kurser och haft goda resultat ifrån de. De är rätt krävande att sitta så man behöver vara i bra fysisk och psykisk form för att kunna fullfölja de.

    Jag kan varmt rekommendera dig att gå en kurs!

Svar på tråden Frågor till er som har erfarenhet av Vipassana Meditation