• Lajvar­en
    Äldre 3 Dec 21:30
    295909 visningar
    1376 svar
    -2 +3
    1376
    295909

    Stora bröst

    Att stora bröst drar uppmärksamhet är ju inget nytt. Men vad tycker ni kvinnor som har stora bröst om att folk inte kan låta bli att titta på er byst? Är det jobbigt? Genant? Eller kan det vara smickrande med dessa blickar?

    Och män; är det jobbigt att umgås med en storbystad kvinna pga att blicken ofrivilligt dras till brösten?

  • Svar på tråden Stora bröst
  • Äldre 4 Dec 13:18
    #31
    +1
    Anonym (hahahaha) skrev 2016-12-04 13:06:45 följande:
    Läsförståelse som sagt var. Ignorera det man inte vill läsa och själv lägga till det man vill!
    Amen to that!
    Solig
    "Bröst är ett problem för män med för liten hjärna - aldrig för kvinnor."

    "Som krockkudde goes reality eller vad menar du?"

    "Det betyder inte att det måste ligga problem bakom."

    "Det är vad du tror och du har rätt att tro vad du vill men du tror fel och tror dessutom att du tror rätt.
    Jag däremot vet att det inte behöver vara ett problem bakom om man ändrar något. Jag vet att det inte behöver vara missnöje varför man ändrar på något. Jag vet dessutom att det inte behöver vara ett problem att man är mindre nöjd med något.
    Men som sagt du får tro precis vad du vill eftersom jag och andra vet att du tror fel"

    "Tja, män som inte förstår vad anekdotisk betyder har problem."

    "Jamen ursäkta. Det var läsförståelsen som brast. Ditt ordval blev fel därför att du hoppade över det mesta jag skrev: en vanlig företeelse att man ignorerar svar man inte vill ha och lägger till det man vill.JAg har inte undvikit det, det är bara du som  ignorerat det jag skrivit. Läs bakåt. Och igen. Tills du förstår!
    Lycka till!"

    Allt du skrivit i tråden. Och nej, ingenstans står det något som säger vilka problem det är som män har med bröst. Om du har något att komma med så kan det väl inte vara så svårt att bara svara? Patetiskt är bara förnamnet :)

    Förhoppningsvis har du lärt dig att man inte kan slänga ur sig vad som helst utan att ha något att backa upp det med. Det leder bara till att man ser ut som en idiot. "Bättre att vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel."
  • Anonym (70F)
    Äldre 4 Dec 13:20
    #32
    Lajvaren skrev 2016-12-04 12:19:44 följande:

    Så risken att se vulgär ut, med en alldeles för iögonfallande byst helt enkelt, är ett problem trotts att så många män blir upphettsade utav det? borde inte det vara positivt, precis som att ha en sexig rumpa till exempel? något att vara stolt över?


    för mig är det inte positivt att män blir upphetsade av att se mig. Det är för det mesta störande och ovälkommet.
  • Anonym (Tutta­r)
    Äldre 4 Dec 13:23
    #33
    +1

    Jag har f kupa så ganska rejäla bröst. Och dom är mina egna. Det är uppskattat med diskret tittande men jobbigt när man ska prata med en man som inte hittar till ansiktet haha. Jobbigt att köpa kläde när det inte går att stänga. Men jag gillar dom

    Bästa kommentaren va när min arbetskamrat sa... jisses vilka blå ögon du har... Jo tack när jag knäppte skjortan kunde han se mig i nyllet... haha

  • Anonym (hahah­aha)
    Äldre 4 Dec 13:33
    #34
    -2
    John22 skrev 2016-12-04 13:18:30 följande:
    Allt du skrivit i tråden.
    Bra att du citerat allt jag skrivit och bevisat att du inte läst allt jag skrivit.
    Jodå serru såatt.
  • Äldre 4 Dec 13:39
    #35
    +1
    Anonym (hahahaha) skrev 2016-12-04 13:33:55 följande:
    Bra att du citerat allt jag skrivit och bevisat att du inte läst allt jag skrivit.
    Jodå serru såatt.
    Står inget om män förutom i koppling till ordet anekdotiskt (kommer du ihåg? Det var ordet du inte förstod betydelsen av).

    Om du har svarat på frågan kan du givetvis peka på vart detta skedde. Men nej, se inte detta som en uppmaning, för du har inte svarat på frågan, och det vet du :)

    Tack för att du var med och lekte; om några år kanske du börjar närma dig nivån hos en person som är värd att diskutera med :)
  • Anonym (hahah­aha)
    Äldre 4 Dec 14:00
    #36
    -1
    John22 skrev 2016-12-04 13:39:13 följande:
    Står inget om män förutom i koppling till ordet anekdotiskt (kommer du ihåg? Det var ordet du inte förstod betydelsen av).

    Om du har svarat på frågan kan du givetvis peka på vart detta skedde. Men nej, se inte detta som en uppmaning, för du har inte svarat på frågan, och det vet du :)

    Tack för att du var med och lekte; om några år kanske du börjar närma dig nivån hos en person som är värd att diskutera med :)
    Jag säger detsamma till dig.Jag har vissa krav på eventuella diskussionspartner. Ett är att de ska kunna skilja på sak och person och det andra är att de ska kunna diskutera utan att ta till personliga påhopp. Där brister du stort men å andra sidan är DET en mognadsfråga. Så ja, du är välkommen att diskutera igen när du kan göra det ovanför sandlådenivån.

    Tack för visat intresse, välkommen åter! Solig
  • Äldre 4 Dec 15:14
    #37

    Jag har stor byst och jag kan tycka att diskret tittande är ok.
    Men att som ,en del,män stå och stirra på bysten istället för i ansiktet tycker jag känns mer obehagligt.


    Carpe Diem
  • r a v e n
    Äldre 4 Dec 15:21
    #38

    Spännande diskussion. Kan inte låta bli att även jag undra vad män (generellt så?) har för problem med bröst, och hur dessa problem vanligen yttrar sig? Kanske dumt att fråga. Bortser från TS där förstås, vars trådar och inlägg visar på en individ som använder tangentbordet mest som runkhjälp.

    Svar på TS då, nej att män skulle glo på ens bröst och bli kåta är inget de allra flesta kvinnor varken eftersträvar med sin existens eller önskar. Svårt att tro, säkerligen, men så är det. Objektifiering är ingenting positivt och den fåniga frågan om huruvida stora tuttar på något vis kan vara till fördel vid t ex löneförhandling eller dyl är så pantat och stötande att jag vet inte vad.

    Nå. Jag har stora bröst, jag upplever endast att dessa stirras på beroende av hur jag klär mig. Som andra skrivit är det svårt med större bröst att slippa se vulgär ut, nackdelen med större bröst är alltså att de hamnar i fokus om de i princip inte döljs, hämmar klädvalen en del ja. Det finns naturligtvis inte bara nackdelar med stora tuttar men ämnar ej bidra till TS fantasier eller vanföreställningar.

  • Lajvar­en
    Äldre 4 Dec 15:48
    #39

    Runkhjälp? Trådarna som startas handlar enbart om läsning, folks tankar å åsikter för att inte tala om deras reaktioner. Finns roligare grejer att runka till på internet. Nejdå, det är enbart för att se hur folk förhåller sig till frågan/ämnet vilket kan både vara intressant å humoristiskt

  • Anonym (75K)
    Äldre 4 Dec 16:07
    #40
    Lajvaren skrev 2016-12-04 04:56:14 följande:

    Det förstår jag 75K. Men det till trots, känner du dig sexig pga dina bröst eller är det mest problematiskt?


    Nej nej jag älskar mina bröst! Dom är stora utan att hänga, runda och jag har små bröstvårtor så jag kunde inte vara nöjdare även om dom också kan vara problematiska :)
Svar på tråden Stora bröst