• Juliani

    Stöd vid abort

    Jag och min sambo genomgick nyligen vår andra abort. Den första aborten tärde på oss ganska hårt och när vi fick reda på att jag var gravid igen var jag rädd att allt skulle bli som första gången. Allt jag kände då var panik över hur ensam jag kände mig, hur min pojkvän aldrig skulle förstå vad jag gick igenom vilket var extremt påfrestande. Han gjorde så gott han kunde men kände mig ändå ensam.

    Den andra aborten gick inte som planerat. Blödning och smärta var deluxe-versionen av första gången. Inte nog med det fick jag åka in akut 3 veckor senare pga smärtor. Visade sig då att jag hade rester kvar. Fick än en gång panik, över hur hela den här processen skulle upprepas. Och rädsla över att känna mig ensam.

    Undrar hur ni har tacklat era aborter? Hur länge har ni mått dåligt? Hade ni stöd under hela processen? Känner mig pinsamt ensam i allt fast jag har en pojkvän som har gjort det han kunnat, och har på gott och ont krävt att han ska vara med i hela processen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-04 03:56

  • Svar på tråden Stöd vid abort
  • 8airam8

    Jag ber om ursäkt om jag skulle ha fel nu, men var det inte du som nyss skrev en liknande tråd där pojkvännen i det närmaste ignorerade dig under processen och satt vid datorn istället? Som tyckte att du skulle tänka på hur du betedde sig så att han skulle vilja fortsätta delta?

  • 8airam8

    Vad jag skulle säga i så fall var att jag förstår att du känt dig ensam. Pojkvännen har ju betet sig både kallt och okänsligt, och det är väl där som problemet ligger. Att han inte förstår. Inget mer stöd verkar finnas att få av honom och jag tycker inte att ? är okej att behöva nöja sig med det.

  • Carambolan

    Vilket stöd hade du velat ha...?

    När jag gick igenom en abort tog mannen med sig våra två småbarn och höll dem borta hela dagen, så att jag slapp ha en tvååring som skrek och bankade om att få följa med mig på toaletten. Istället kunde jag vara hemma ensam, äta godis och spela tv-spel större delen av dagen. Det var definitivt det bästa stödet jag kunde få. Hade ändå inte velat att min man satt med mig inne på toaletten och höll mig i handen.

Svar på tråden Stöd vid abort