• Äldre 4 Dec 10:59
    12732 visningar
    17 svar
    17
    12732

    Biverkningar otrivell

    Hejsan, i Onsdags tog jag otrivelle sprutan och började igår känna att jag fick sjukt ont i brösten, är det någon mera som upplevt dessa symtometna?

  • Svar på tråden Biverkningar otrivell
  • Äldre 4 Dec 11:51
    #1

    Jag tog sprutan i torsdags och är väldigt öm i brösten (och har molvärk i äggstockar och livmoder samt är illamående). Sprutan innehåller ju hcg så man får ju typ gravsymptom. Jag får fortfarande positivt gravtest så nivåerna av hcg är nog fortfarande höga.

  • Äldre 4 Dec 11:55
    #2
    Är det 10 dagar otrivellen sitter i?
    hur många kurer har du gjort hittills?
  • Äldre 4 Dec 12:30
    #3

    Det är väl upp till 10 dagar. Förra gången när jag tog gonal f och ovitrelle (4 år sen) så plussade jag på dag 10 efter äl. Då hade jag först haft negativt test i 2-3 dagar.

    Detta är omgång 1 för mig. Förra gången blev vi gravida på första försöket så man har förmodligen fel förväntningar ????

    Vilken omgång är du på? Får du pergotime?

  • Äldre 4 Dec 13:11
    #4

    Jag är inne på min fjärde omgång.


    Första och andra gången med pergotime tredje med Letrozol och otrivelle, och nu pergotime igen med otrivelle, men detta blir sista försöket med Pergotime och otrivelle och tar det sig inte nu kommer jag att få börja med menopur 75 ml i 8 dagar.


     


    Ja man tänker nog mera på det än vad man borde göra men det är ju inte så konstigt heller för man har ju högre förväntningar än vad man borde ha

  • Äldre 4 Dec 20:52
    #5

    Jag fick väldigt ömma bröst, och var så känslosam så jag satt och storgrät, haha :P

    Jag är inne på min andra letrozolkur som jag påbörjar imorgon :) hoppas jag kan få sprutan denna cykeln med och att vi plussar runt nyår! :). Vi har försökt så länge nu, så man börjar tröttna..

  • Äldre 5 Dec 13:09
    #6

    Vet exakt hur du menar Malin, ibland känns det bara som om man vill ge upp, det är påfrestande att genomgå det här och utan resultat gång på gång.


    Hoppas du plussar inom kort =) Har du bara ätit Letrozol?

    En annan har två veckor kvar innan jg kan testa mig och det känns som en evighet just nu men har inte känt något speciellt så tror inte de tagit sig.

  • Äldre 5 Dec 13:19
    #7
    Gypsymom skrev 2016-12-05 13:09:03 följande:

    Vet exakt hur du menar Malin, ibland känns det bara som om man vill ge upp, det är påfrestande att genomgå det här och utan resultat gång på gång.


    Hoppas du plussar inom kort =) Har du bara ätit Letrozol?

    En annan har två veckor kvar innan jg kan testa mig och det känns som en evighet just nu men har inte känt något speciellt så tror inte de tagit sig.


    Jag tar Letrozole men utan sprutan Otrivelle...tar det sig inte denna gången så ska jag be om att få det så vi vet att ägget släpper med. Vi har haft ett mf och ett sent MA i år..så gravida har vi ju blivit, men efter MA har min ÄL inte funkat så bra som innan..men får hoppas tabletterna hjälpt till, fick även en spruta Gonal-f på sista dagen med Letrozole. 


    Bra veta att man testar plus med den sprutan så man inte får några förhoppningar av att testa för tidigt om jag skulle få den i nästa cykel.

  • Äldre 5 Dec 20:52
    #8

    Ja det är ju ett pluss i kanten om man vet om det, ni kan ju fråga om ett blodprov där dom ser om ägglossningen skrett, det fick vi göra.

    Nej vi får hålla alla tummarna att vi plussar snart så man slipper utsätta kroppen för mera ansträngning.

    Jag har aldrig känt mig så trött och bort blåst som jag har gjort sens jag började med min behandling och sen frustrationen av att inget händer, jag kommer nog ta en paus om det inte visar något denna gången!

    Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra för när jag fick min dubbeldos hade jag precis avslutat min vanliga dos och sen tredje dagen fick jag blödning som höll i sig till dag fem och om tre dagar är mensen beräknad!

  • Äldre 7 Dec 19:28
    #9

    Herre jeee vilka biverkningar jag har!! Suuuperöm i brösten, molvärk i äggstockarna, jätteont i ryggslut/svank. Jag har fortfarande plus på gravtest (6 dagar efter sprutan) så det är väl därför.

  • Äldre 9 Dec 07:05
    #10

    Mensen skulle ha kommit igår och i slutet av nästa vecka kan jag ta ett g test!

    Nu får man hålla tummarna, annars blir det en paus över julen!

  • Äldre 14 Dec 11:44
    #11

    Jag gjorde ju min första omgång och idag kom mensen 2-3 dagar för tidigt och gravtest är negativa.
    Hur har ni gjort? Kör man direkt med nästa omgång eller hur funkar det? Får inte tag på min gyn idag.

  • Äldre 14 Dec 12:06
    #12
    Gullranka skrev 2016-12-14 11:44:22 följande:

    Jag gjorde ju min första omgång och idag kom mensen 2-3 dagar för tidigt och gravtest är negativa.

    Hur har ni gjort? Kör man direkt med nästa omgång eller hur funkar det? Får inte tag på min gyn idag.


    Jag ska köra direkt igen med Letrozole om det inte tagit sig.

    Beklagar det inte blev något denna gången :(
  • Äldre 16 Dec 22:01
    #13

    Hej igen!
    Är idag på cd 16, och fick för två dagar sen äl-sprutan igen då äggblåsan var på 22 mm :D. Bim är den 29/12. Hoppas så nu!!! :)

  • Äldre 30 Jan 10:33
    #14
    Malin 845 skrev 2016-12-16 22:01:31 följande:

    Hej igen!
    Är idag på cd 16, och fick för två dagar sen äl-sprutan igen då äggblåsan var på 22 mm :D. Bim är den 29/12. Hoppas så nu!!! :)


    Håller tummarna för er tjejer, jag har hoppat över till Menopur och är inne på min femte dag, och jag ska ta injektionen varje dag i 18 dagar!
    Tid på mottagningen den 1/2 för ultraljud och äggledarspolning, förhoppningsvis går allt lätt igenom och jag hoppas på fina äggblåsor nu, skulle det vara för många så avbryts min behandling och då blir det ägg plock!
  • Äldre 30 Jan 10:36
    #15
    Gullranka skrev 2016-12-14 11:44:22 följande:

    Jag gjorde ju min första omgång och idag kom mensen 2-3 dagar för tidigt och gravtest är negativa.
    Hur har ni gjort? Kör man direkt med nästa omgång eller hur funkar det? Får inte tag på min gyn idag.


    Jag har kört på vid nästa också, synd att det inte blev något denna gången!
    Håller verkligen tummarna för dig!
  • Äldre 30 Jan 11:16
    #16

    Tig Ovitrelle i torsdags kväll då vi fick se två fina äggblåsor på UL på morgonen, 23 mm på höger sida och 20 mm på vänster. Treskiktad slemhinna på 9 mm. Detta var på CD10, ägget bör ha släppt på cd12, så nu är jag på äl+2. Kollade gravtest då jag var nyfiken på att se hur starka de blir av sprutan, förvånande starkt! Kollar igen till helgen hur svagt det blivit, vill se den gå ur innan jag vågar testa inför BIM 11/2

  • Äldre 21 Feb 20:47
    #17

    Hejsan!
    Har varit lite halvt närvarande i denna tråden. Men har iallafall goda nyheter! Efter 3 letrozolkurer så lyckades jag bli gravid på min letrozolfria cykel!
    Två år tog det, men äntligen var det vår tur!
    Önskar er alla stort lycka till!

Svar på tråden Biverkningar otrivell