• alice85

    Badkar eller tvättmaskin, hjälp!

    Vi bor i en brf och ska renovera vårt pyttelilla badrum (3 kvadrat). Eftersom badrummet är litet får vi inte plats med både badkar och tvättmaskin, utan det måste bli duschhörn och tvättmaskin eller skippa tvättmaskinen och ha badkar. Det finns en tvättstuga i huset som är fräsch och det finns alltid massa lediga tider. Men skönt att ha egen tvättmaskin... å andra sidan skönt att kunna ta ett bad! Vad skulle du välja? Vad är bäst för lägenhetens värde och vad är bäst om man har barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin, hjälp!
  • Aikido

    Många barn (och undertecknad) gillar ju att bada. Å andra sidan är det ju ett resursslöseri av Guds nåde. I en tvättmaskin kan man nog få in ett litet barn om det kniper också.

  • alice85
    Aikido skrev 2016-12-06 12:01:53 följande:

    Många barn (och undertecknad) gillar ju att bada. Å andra sidan är det ju ett resursslöseri av Guds nåde. I en tvättmaskin kan man nog få in ett litet barn om det kniper också.


    Haha, då blir jag mother of the year... :P man får motverka resursslöseriet genom att bada tillsammans! Spar vatten och bra för relationen! Faktiskt ett rätt bra argument för badkar :)
  • Carambolan

    Vi har valt badkar i samma sits. Med ett så litet badrum måste man för jämnan ha blöt tvätt hängandes i resten av lägenheten (såvida man inte bara köper torktumlingsbara kläder då) och då får jag hellre all veckans tvätt undanstökad på en gång i tvättstugan.

  • Duckan

    Jag hade resonerat som Carambolan. Vill inte ha tvätt på tork i tid och otid och jag gillar inte att torktumla kläder. Badkar hade jag valt.

  • Annelie 76

    Badkar är väldigt praktiskt när man har barn. Visserligen är tvättmaskin också det men om det inte är svårt att få tid i tvättstugan så klarar man sig bra ändå.

  • annieh897

    Vi har också litet badrum. Har duschkabin och tvättmaskin. Visst vore badkar praktiskt och ibland saknar jag det, men jag prioriterar tvättmaskin alla dagar i veckan. Brukar säga att tvättmaskinen är det bästa jag nånsin köpt. Det är inget fel på tvättstugan här och tider är det gott om men det är så himla smidigt att kunna köra en maskin utan att planera och inte behöva passa tider.

  • alice85

    Svårt! Tvättmaskin leder i omröstning med badkar i kommentarerna... Vi har inte barn än men antar att man kan bada barn i en badbalja i duschhörnet om det skulle bli så.

  • Duckan

    Ts, när de är riktigt små går det bra att bada i handfaten och man kan även köpa en hopvikbar badbalja så det är inget problem.

    Vi har enbart tvättstuga och jag tycker att det fungerar utmärkt. En kväll i veckan och då tömmer jag tvättkorgen.

  • alice85
    Duckan skrev 2016-12-06 14:06:59 följande:

    Ts, när de är riktigt små går det bra att bada i handfaten och man kan även köpa en hopvikbar badbalja så det är inget problem.

    Vi har enbart tvättstuga och jag tycker att det fungerar utmärkt. En kväll i veckan och då tömmer jag tvättkorgen.


    Ja det är ju bra att få hela tvättkorgen tömd på en gång, om man går till tvättstugan med flera maskiner, torktumlare, torkskåp osv får man ju hela tvätten avklarad på typ 4 timmar en gång i veckan (eller tom. mer sällan). Men det kanske blir väldigt mycket mer tvätt med barn och då är det skönt att ha egen tvättmaskin?
  • Duckan

    Vi har ett barn, nu 9 år och jag har inte upplevt tvätten som ett problem alls. Hon byter kläder varje dag.

Svar på tråden Badkar eller tvättmaskin, hjälp!