• Rumpkulla

    Värk som inte går över med Alvedon

    Jag har haft ont mer eller mindre hela graviditeten. Smärtsamma sammandragningar, foglossning, nervsmärtor pga vitaminbrist och så lite mer nervsmärtor i underliv och ljumskar nu på slutet då bebisen trycker sig allt längre ner. Gick aldrig så här långt med första barnet så jag har inget att jämföra med angående hur det ska/bör kännas. Inte heller tror jag att alla VET när det är på gång för med första barnet fattade jag inget och mina värkar gjorde aldrig ont.

    Nu har jag kommit så långt som till v 37+6.

    Har fortfarande mycket sammandragningar men de är liksom mer i övre delen av magen och trycker nedåt. De kommer regelbundet flera timmar varje dag men inte på ett sådant sätt att jag känner att jag borde ringa förlossningen.

    Men så igår kväll gjorde det mer ont på ett sätt som gjorde det väldigt svårt att ligga kvar i sängen. Gick upp och var vaken till småtimmarna då det lugnade ner sig.

    Idag är det en helt annan typ av värk som sitter mer i svanken och så väldigt ont i nedre delen av magen. Har tagit två Alvedon men det har varken gjort från eller till under hela graviditeten och hjälper tydligen inte mot detta heller.

    Värken i svanken sitter i hela tiden medan värken i magen drar igång så fort jag ställer mig upp och rör mig.

    Just den här värken känner jag inte igen och blir därför lite fundersam. Ska det vara så här eller bör jag förbereda mig på att det är något på G? Har inte den blekaste aning. Ska till spec MVC på torsdag så det känns så himla onödigt att ringa förlossningen för det gör inte så ont att jag inte står ut, men å andra sidan gjorde det ju inte så ont förra gången heller och då blev det ett barn hux flux. Kan ju vara så enkelt att foglossningen ändrar karaktär kanske? Eller hur brukar det börja när det är dags för förlossning?

  • Svar på tråden Värk som inte går över med Alvedon
  • LeyasMamma

    Låter som det skulle kunna vara en start på förlossning. För mig började det så, men det kom och gick till en början (måndag kväll-tisdag morgon) sen försvann de bara. Det va lugnt fram tills tisdag kväll, då blev värkarna mer regelbundna och tätare. Hon är född fram på onsdag morgon. Jag tänker att så länge du själv tycker det är okej att va hemma kan du troligtvis va lugn, men annars kan de va bra att ringa förlossningen och höra :) lycka till!

  • Rumpkulla

    Det håller i sig än men känns ännu mer intensivt. Sämsta tänkbara dagen för sådant här. Sambon fyller år, huset fullt av gäster som dök upp trots att vi undanbett oss besök pga sjukdom, ingen väska packad, ett barn med öroninflammation och feber, det andra barnet med feber och körtelbuk=kräks och dessutom multiallergisk och superkänslig så ingen vågar vara barnvakt till honom förutom farmor som naturligtvis är bortrest den här veckan. Guuud... Lite flyt någon gång i livet vore trevligt.

Svar på tråden Värk som inte går över med Alvedon