• Anonym (Anna)

    Ang hygienen i underlivet!

    Hur håller du hygienen i underlivet?

    Jag tvättar "utsidan" med underlivstvål, särar på blygdläpparna och sköljer av med vatten. Gör inget inuti slidan.

    Nu till problemet... mina vänner idiotförklarar mig nästan när vi kom i prat om detta i helgen.

    Enligt dom ska man även använda u-tvålen innanför blygdläpparna för att få rent.....

    Hur gör ni?

    Är jag en smutsgris?

  • Svar på tråden Ang hygienen i underlivet!
  • Anonym (Äh)

    Jag använder mandelolja. Smörjer in hela utsidan (inkl mellan inre blygdläpparna) före dusch, spolar av med vatten i duschen. Så nej, jag tycker def inte att du är ohygienisk.

  • Anonym (Äh)

    Och inuti slidan ska man absolut inte hålla på och tvätta.

  • Anonym (Hmm)

    Jag tycker inte du är en smutsgris, men jag trodde faktiskt att underlivstvål var till för att kunna tvätta underlivet även "runt/på öppningen" så att säga. ska man bara tvätta utsidan, vid håret och så så borde det ju egentligen räcka med en vanlig tvål för då kommer du inte i kontakt med slidan..

  • Anonym (Äh)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-12-07 14:16:02 följande:

    Jag tycker inte du är en smutsgris, men jag trodde faktiskt att underlivstvål var till för att kunna tvätta underlivet även "runt/på öppningen" så att säga. ska man bara tvätta utsidan, vid håret och så så borde det ju egentligen räcka med en vanlig tvål för då kommer du inte i kontakt med slidan..


    Himla olika det där. För mig funkar det inte längre att ha ens underlivstvål i närheten av slemhinnorna (dvs mellan inre blygdläpparna), för då blir det obalans, kli och allmänt djävulskap. Så nä, alla kan inte det. Men kan man är det ju bara att köra!
  • sextiotalist
    Anonym (Äh) skrev 2016-12-07 14:26:28 följande:
    Himla olika det där. För mig funkar det inte längre att ha ens underlivstvål i närheten av slemhinnorna (dvs mellan inre blygdläpparna), för då blir det obalans, kli och allmänt djävulskap. Så nä, alla kan inte det. Men kan man är det ju bara att köra!
    Samma för mig, jag kan inte använda två alls.
  • Anonym (Gaby)

    Duschar med duschkräm och gnor in löddret även i underlivet, så ja då kommer det ju in mellan blygdläpparna. Aldrig fått problem av det. Men min slida kanske inte är så känslig.

  • cosinus

    Jag använder bara vanlig tvål/duschcreame. På morgonen duschar jag, med tvål och använder då tvål i underlivet. Inte invändigt i slidan men även inre blygdläppar. Duschar ordentligt rent med duschstråle.

    På dagen duschar jag bara med vatten, torkar ut totalt (över hela kroppen) om jag använder tvål även då.

    Aldrig haft några problem.

  • Anonym (Hmm)

    Ja det är nog högst individuellt vad som passar en person. Som sagt, du är absolut ingen smutsgris och du gör heller inte fel, men inte dina kompisar heller om det funkar för dem att använda tvålen överallt :)

  • Anonym (Renlig)

    Löddrar in hela underlivet med vanlig duschtvål och har alltid gjort så. Har aldrig haft problem. Jag skulle känna mig ofräsch om jag inte tvålade ordentligt. Jag tvättar även i slidan, men inte med tvål då. Spolar upp massa vatten för att liksom spola ur hålet, haha! Tur jag har ett tåligt underliv!

  • Anonym (Renlig)

    Glömde svara på din fråga! Nej, jag tycker inte att du är en smutsgris. Det är individuellt vad som funkar, och det blir rent med bara vatten med.

Svar på tråden Ang hygienen i underlivet!