• Anonym272727

    Min sambo har börjat få sms från tjejkollega

    Känner mig lite kluven. Har sedan 8 år tillbaka en sambo som jag älskar otroligt mycket och jag anser att vi har en bra och trygg relation. Av någon anledning så "råkade" jag kolla igenom hans smskonversationer igår när han var i duschen. Jag har gjort det någon gång förut men aldrig hittat ngt eller varit misstänksam. Jag är inte en svartsjuk typ heller.

    MEN nu fanns det ett nummer som inte var inlagt och nån jävla brud skickar uppenbart flörtiga sms till honom! Han har svarat på några av dem men väldigt neutralt...

    vad jag kan se så jobbar de på samma arbetsplats fast olika avdelningar.

    Vad ska jag göra? Strunta i det och hålla tummarna att han tar avstånd? Hon kan ju vara hur envis som helst? Jag vill inte dela med mig av honom...!

    Eller konfrontera honom och säga att jag snokat i hans telefon? Med korsförhör och hot och regler?

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Min sambo har börjat få sms från tjejkollega
  • Anonym (Mja)

    Om du konfronterar honom blir det du som får skit, han har inte gjort något fel, medan du visar att du inte litar på din sambo. Men samtidigt tror jag du kommer ha svårt att släppa detta och därför fortsätta snoka i hans telefon.

  • Anonym (Tjej)

    Ett korsförhör leder bara till en av två saker: 1- du blir boven i dramat om han ännu inte gjort nåt övertramp
    Eller 2- han blir noggrannare med att röja sina spår i fortsättningen när han lurar dig, och du har svårare att upptäcka om han gör nåt skumt på riktigt.

    Du borde därför avvakta, och kolla en gång till lite längre fram. Har det inte gått över gränsen då så släpp det och lita på honom. Är det tvärt om, så ta en bild som bevis och skicka till dig själv. Sedan är det dags att fundera både en och två gånger på hur du vill ha ditt liv innan du agerar.

    Men i dagsläget har du inget att komma med.

  • Anonym272727

    jag vet, hur jag än gör så kommer det bli fel... samtidigt känns det så stört allting nu och när jag har tänkt efter under dagen så finns det andra faktorer som spelar in. Kanske därför jag öppnade telefonen och snokade... han har kommit hem några gånger med "presenter" från kollegor som han säger... skitsaker egentligen.., snus en gång med nån smak på och jag frågade var han fått den ifrån? Eftersom han inte snusar med smak och det hade han då fått av nån kollega.. inget att bry sig om egentligen men nu är misstankeradarn fullt påslagen här kan jag säga. Säkert den där bruden! I helgen pratade han om att han behövde köpa nya kalsonger för att de andra är så slitna. (De tappar lite färg när man tumlar dem) inget att bry sig om där heller kanske..

  • Litet My

    Han har ju svarat neutralt säger du ju, varför korsförhöra honom? Han har väl intr gjort nåt fel?

  • Påven Johanna II

    Vad fanns det för anledningar till att du "råkade" titta igenom din partners sms-konversationer om du inte är vare sig svartsjuk eller misstänksam?

  • Anonym (----)

    Det spelar ingen roll om någon ger honom presenter eller flirtar med honom. Så länge han inte bryr sig så ska inte du heller bry dig. Det är svårt att värja sig när sms kommer in utan att han bett om dom. Jag hade inte sagt något.

  • Anonym272727

    Tror också alternativ 2 är bäst, ska hålla lite koll och inte visa mina misstankar.. men känns ju som att han mer blir lockad som fan än att själv vara aktiv. Mest det som stör mig...

    hon skickade tex en bild på sin jobbklädsel (ful) tänker inte skriva vad hon jobbar med och frågade om han såg något som inte stämde. Nej svarade han då kort och gott och hon skrev då att: tycker du inte jag är duktig som skyddar id-kortet på bild? Så har ju du sagt att jag ska göra.

    Typ som att hon ska lyda honom?!?

    Och en massa flirtgubbar (emojis) hit och dit.

    Hon har även skickat bilder på mat och hon tyckte även att han var en "badboy" som smsade med henne när han körde bil påväg hem från jobbet (så hon visste att han körde bil)

    Så jävla irriterande så jag tror jag smäller av...

  • Anonym (Fyfan)
    Anonym272727 skrev 2016-12-07 15:02:30 följande:

    Tror också alternativ 2 är bäst, ska hålla lite koll och inte visa mina misstankar.. men känns ju som att han mer blir lockad som fan än att själv vara aktiv. Mest det som stör mig...

    hon skickade tex en bild på sin jobbklädsel (ful) tänker inte skriva vad hon jobbar med och frågade om han såg något som inte stämde. Nej svarade han då kort och gott och hon skrev då att: tycker du inte jag är duktig som skyddar id-kortet på bild? Så har ju du sagt att jag ska göra.

    Typ som att hon ska lyda honom?!?

    Och en massa flirtgubbar (emojis) hit och dit.

    Hon har även skickat bilder på mat och hon tyckte även att han var en "badboy" som smsade med henne när han körde bil påväg hem från jobbet (så hon visste att han körde bil)

    Så jävla irriterande så jag tror jag smäller av...


    Alltså jag hade blivit galen. Jag hade konfronterat honom. Visst ska man lita men jag tycker inte det skulle vara okej att min man smsade med andra tjejer på jobbet även om det är oskyldigt. Och blir han arg så döljer han uppenbarligen något. Man kan ha kvinnliga vänner men hon flirtar ju och då tycker jag det är fel.
  • Anonym272727

    Nyfiken, duger det?

    Precis i början av vårt förhållande (8 år sedan) så höll han på med en tjej som han träffat på någon fest som smsade honom och ville ses och grejer och när jag var hemma hos honom en gång så fick han sms av henne och då ställde jag ett ultimatum att han fick välja för jag ville inte dela med mig av honom. Han var även sjukligt hemlig med sin telefon och hade den alltid på ljudlös och alltid med sig, då tillochmed i badrummet! Då sa jag att om vi ska vara tillsammans så får du sluta vara så sjukt hemlig med telefonen och det slutade han med då. Jag kan tillägga att jag hade också flera olika killar som smsade/hörde av sig under den tiden men tyckte inte det var konstigt eftersom jag varit singel precis som han.

    Så det kanske är nåt som hänger kvar... ska även tillägga att jag kanske "snokat" 2-3 ggr per år så inget märkvärdigt tycker jag... men önskar nu att jag låtit bli igår då jag verkligen litar på honom men ändå inte då hon verkar vara en sån fresterska! Hatar henne... nu kommer jag ju vilja snoka heeeeela tiden

Svar på tråden Min sambo har börjat få sms från tjejkollega