• Anonym (Lena)
    Äldre 7 Dec 21:39
    2197 visningar
    10 svar
    10
    2197

    Bo trångt med barn

    Hur bor ni som är skilda?Ni som inte har så stor lägenhet?Har två barn vv och bor i lägenhet ,45kvm.

  • Svar på tråden Bo trångt med barn
  • Anonym (..)
    Äldre 7 Dec 21:53
    #1

    Bor i en 3:a på 77 kvm, har ett barn boendes hos mig varannan vecka, så bor väl inte direkt litet så. Betalar 6300 och det är rimligt här, finns tvåor som är dyrare än så.

  • Anonym (Lena) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 21:54
    #2
    Anonym (..) skrev 2016-12-07 21:53:29 följande:

    Bor i en 3:a på 77 kvm, har ett barn boendes hos mig varannan vecka, så bor väl inte direkt litet så. Betalar 6300 och det är rimligt här, finns tvåor som är dyrare än så.


    Låter bra!
  • Anonym (Elin)
    Äldre 7 Dec 21:57
    #3

    Ts, har du en etta eller tvåa? För jag tycker det är skillnad på om man kan stänga om sig eller inte... Bor du litet frivilligt eller ofrivilligt?

    Jag är förvisso skild, men har inga barn. När mina föräldrar skilde sig så bodde jag varannan helg hos min pappa. Jag och min syster delade på en bäddsoffa i hans vardagsrum, och han sov i sovrummet. Han hade en liten tvåa. 

  • Anonym (Lena) Trådstartaren
    Äldre 7 Dec 22:01
    #4

    Det är tvåa.Skulle vilja ha större,men svårt att få tag och har inte hög inkomst.

  • Anonym (Jag)
    Äldre 7 Dec 22:01
    #5

    Jag och barnen (2st) bor i en 3:a på 71 kvm. Men när barnen är hos pappa så bor dom 2 vuxna och 2 barn i en 2:a på 42 kvm. Det funkar fint. När barnen är där så får dom sovrummet och pappan med nya frun sover i vardagsrummet.

  • Äldre 7 Dec 23:32
    #6

    Bor i en 3:a på 75 kvm med man och 3 barn samt 2 små hundar. Barnen har hittills delat på det större sovrummet men äldsta tjejen som blir 10 ska nu få vårt sovrum. Gubben sover ändå alltid på soffan (han har adhd och somnar bäst framför tv:n) och jag sover oftast hos barnen iaf. Vi kommer ha en våningssäng i ena rummet och en familjesäng (våningssäng som har en underslaf på 120 cm) i andra så att det finns plats att sova på.

  • Anonym (Ilse)
    Äldre 7 Dec 23:48
    #7

    Jag bor trång med mitt barn. En lite tvåa. Sovrummet är barnets rum, men jag sover där när barnet är hos sin pappa. När barnet är här sover jag i vardagsrummet (bäddsoffa). Visst skulle jag också önska större, men har inte ekonomin. 

  • Anonym (miali­na)
    Äldre 8 Dec 00:42
    #8

    Bor i en trea på 74 m2 med 4 barn och en hund (inte min egen är bara tf fodervärd). I princip heltidsensamstående så det kan bli lite stimmigt och stökigt ibland. Bor såhär trångt ofrivilligt. Dels finns inga större bostäder lediga, hyrorna är orimligt höga, samt att vi lever ett liv där varje slant ska vändas så att bo större är tyvärr inget alterativ i nuläget..

    Har dock eget företag som nu verkar börja ge lön för allt slit och fattigdom så kanske vi får chansen att flytta till en större bostad i framtiden. Barnen är ganska små ännu och har inte klagat på att de måste dela rum. Dock tungt för mig som är utbränd att inte kunna stänga dörren om mig och vila dagtid när barnen leker.

    De är ju överallt :D

  • Anonym (C)
    Äldre 8 Dec 07:11
    #9

    Jag bor i en trea på 68 kvm med två barn varannan vecka. Barnen har varsitt rum och jag sover i vardagsrummet. Lägenheten känns väldigt trång och jag kan absolut inte tänka mig att bo mindre. Eller om barnen hade kunnat dela rum skulle det funkat med mindre, men det skulle bli så mycket konflikter och kaos om de delade rum så det är inte ett alternativ.

  • Anonym (Lena) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 07:45
    #10

    Ja,känns svårt,men kanske kan man byta till strörre?

Svar på tråden Bo trångt med barn