• Anonym (Ebba)

    För många sexpartners

    Jag har träffat en man som är 15 år äldre än mig. Givetvis förstår jag att han haft flera sexpartners och det i egentligen inget jag dömmer men..... det förtar liksom lite av min känsla. Jag har svårt att känna mig speciell för honom, mer som en i mängden när jag tänker på hur han har levt.

    Jag är absolut ingen oskuld. Har haft runt 13-14 partners i mitt snart 37 åriga liv. De flesta har jag haft en längre eller kortare relation med eller dejtat. Endast 2-3 tillfälliga.

    Min nya kärlek där emot har haft betydligt fler än han ens kan minnas och jag vill inte fråga om nån ev uppskattning...

    För mig är sex givetvis roligt, nyfiket och hett men även intimt, speciellt och utvalt.

    Är det fel på mig som kanske väljer att tom avsluta en annars bara relation pga detta...? Känns som det alltid kommer saknas en liten bit av känslan, intimiteten med honom pga det här.

    Gissar på att jag kommer få höra att jag låter som en stenåldersmänniska!

  • Svar på tråden För många sexpartners
  • Anonym (H)

    Bättre med någon som vet vad han gör än en tafatt oskuld.

  • Anonym (Stefan)

    Varför ska man ens orka engagera sig i ex....

  • Anonym (Ebba)

    Engagerar mig inte i exen. Inte nyfiken eller bryr mig så men för m i g här och nu blir han lute mindre.... äkta! Vill inte känna så men det gör det iaf.

  • Anonym (let it go)
    Anonym (Ebba) skrev 2016-12-07 23:09:46 följande:

    Är det fel på mig som kanske väljer att tom avsluta en annars bara relation pga detta...? Känns som det alltid kommer saknas en liten bit av känslan, intimiteten med honom pga det här.


    Personligen ser jag noll poäng med att lägga någon som helst vikt eller ens en enda tanke på ens partners tidiga sexpartners. Men i en del är det så starkt inpräntat att det stör de på något sätt och de kan inte komma över det, vilket det låter som för dig. Om du inte tror att du kan släppa det så är nog bäst för din partner om du gjorde slut redan nu, är nog inte så kul att vara i ett förhållande med någon som dömer eller tycker mindre om en för något sådant.
  • Anonym (ridehigh)

    Ja är 26 år ich legat med över 50-60 st minst. nää ångrar fan inte det... men jag har inte legat runt så alla vet om det. Varit diskret. Men vem fan bryr sig... Ja kan min grejj ... and I do it good. nu är ja äntligen i ett seriöst förhållande och träffat en likasinnad hehe

  • Anonym (Sofie)

    Min man var en riktig Casanovatyp innan vi bestämde oss för att bli ihop. Nu är detta mer än 10 år sedan så jag har väl lyckats smälta det mesta. Han kunde gå på krogen en kväll mitt i veckan och bara sådär få med sig ett nytt ragg hem. Han var känd för det bland sina dåvarande vänner. Nu bor vi inte i någon mindre stad för då tror jag inte det skulle funkat men han kommer från en mindre stad och han har berättat att han knappt kunde gå utanför dörren utan att träffa på någon tjej han knullat.

    Jag är själv psykolog och funderade länge på hur det var möjligt att en kille kunde leva ett sånt liv som han gjorde. Jag har halvt vetenskapligt försökt förstå varför och kommit fram till några svar som det ligger en hel del i.

    Jag kommer nu berätta en del av min historia för er. Om ni inte orkar läsa är det helt okej men jag kände att även om jag är 30 och min man 32 och kanske några år äldre än somliga av er så kanske ni ändå finner ett visst nöje att få veta.

    Till att börja mer ser min man mycket bra ut men det är bara en del av sanningen. Resten ligger på andra nivåer. Utöver sitt stora sexbehov som han då utvecklade så triggade varje ny tjej hans sexbegär ytterligare. När han satt på en tjej fick han bara mer begär och sexlust som han förde vidare till nästa och så vidare. Hans speciella charm och personlighet fick många av "hans" tjejer att känna sig utvalda och knäsvaga i hans sällskap. Jag vill inte säga att han egentligen är någon dominant typ utan mer en mycket manlig, förfinad person med stor karisma. Jag är naturligtvis inte direkt objektiv i denna bedömning men det är i alla fall sådana saker som nog skiljer honom från en mer "vanlig kille". Jag har förstås frågat honom en hel del tidigare för att få veta även om han numera säger att han har lämnat denna delen av sitt liv bakom sig och inte så gärna pratar om det. Jag är förstås mer än tacksam för det då jag ju känt precis som ni att det kan vara djäkligt jobbigt med en killes sexuella historia. Jag har ändå känt att från den dagen vi blev tillsammans så gick han in i vårt förhållande helhjärtat och jag har aldrig misstrott honom kring att det var jag som nu gällde i hans liv. Jag har sett honom "dissa" så många tjejer som slängt trånande blickar mot honom så jag har tappat räkningen genom åren.

    Nu kommer det svåra i detta. Jag är bisexuell och vill gärna uppleva sex med en annan kvinna. Jag "måste" väl inte men jag känner att jag behöver få någon slags utlopp för denna del av mig. Det är knappast så att han inte ger allt det där kring sex, närvaro och ömhet som man kan drömma om som tjej. Men alla dessa fördelar till trots som härlig personlighet, naturlig manlighet förpackad i en skön och sexigt välutrustad kropp så hjälper det inte hela vägen för mig.

    Han visste tidigt om att jag kunde attraheras även av en tjej men i sin trygghet som han har inom sig har han aldrig visat någon form av "besvär" kring det. Han säger själv att han har levt ut alla sina fantasier "tusen gånger om" och om jag känner att jag vill testa tjejsex så är det helt okej för honom.

    Jag visste bara först inte hur jag skulle få till det. Att ha honom med ute på någon pub eller liknande skulle antagligen få även en lesbisk tjej att vända sig mot honom istället för mig så det var till att börja med uteslutet. Och att välja att träffa en bisexuell tjej som ett par var jag länge tveksam till då jag helt enkelt var orolig för att väcka den "brunstiga tjuren" i honom igen. Den delen ville jag förstås behålla för mig själv.

    Vi fann till slut att vi ändå skulle prova det senare. Jag kände att det är ju honom jag valt att leva med så varför skulle vi inte dela på även såna här eventuella upplevelser? Väl ute i nöjeslivet så satte han sig lugnt ner en bit i från baren och frågade mig om jag såg någon tjej som föll mig i smaken. Han avråde mig ett par gånger i mitt "val". Han såg saker som inte ens jag kunde se trots mitt yrkesval som psykolog. Han var exeptionell i sin förmåga. Det var som han kunde "läsa" av andra människor. Strax efter att vi just kommit in på ett nytt ställe så nikade han diskret bort mot en tjej som så ut att ha blicken utåt, hon stod och liksom betraktande andra människor i lokalen med en drink i handen. Hennes sällskap kunde vara en manlig vän eller så. På deras kroppsspråk avslöjade även för mig att de inte haft någon intim relation.

    -"Hon skulle passa dig" sa han efter en stund och log. "Jag kan hjälpa dig att få kontakt med henne". -O..ok svarade jag lite nervös som jag ändå var för allt detta. -"Hon kommer bli precis det du önskar dig" sa han och ställde sig upp. Jag förstod nu varför han valt att sitta lite vid sidan om baren och gångvägarna, han ville helt enkelt inte väcka för mycket uppmärksamhet. Det som nu sker går ganska snabbt. Han går fram mot henne på sitt självklara sätt, fångar hennes blick samtidigt som han varsamt tar hennes drink och ställer den på bordet vid sidan om. Jag vet förstås inte vad han säger men jag ser att att han på några sekunder fångat hennes totala uppmärksamhet. Han gestikulerar på sitt världsvana sätt och efter några minuter vänder han sig om och får henne att blicka bort mot mitt håll. Hon ser mig där jag står. Jag ler lite mot henne. Kort därefter tar han hennes drink från bordet och ger den till henne. Lägger sin hand om hennes överarm som för att visa henne vägen. Hon kommer fram till mig och han presenterar oss för varandra.

    -"Trevligt att ses" får jag fram där jag står fundersam över vad som nu ska hända. Vi inledde en kort konversation under ett par minuter. Hon hette Josefine. Sedan sa hon plötsligt -"Allt är okej Sofia" -"Eh, jaha är det" svarade jag undrade. -Jag vill gärna också" säger hon är ler mot mig.

    Jag tittade på min man som stod någon meter bort. Han bara ler tillbaka. Då slog det mig att han redan måste "vävt in" detta budskap till henne under de kanske 10 minuterna som han stod och pratade med henne.

    "-Det är lugnt" sa hon. Sedan tar min man mig under armen och leder hennes under sin andra och utan jag visste ordet av är vi på väg ut och hamnar strax i taxi på väg hem till oss. "Gud tänkte jag, vad har jag gett mig in i?"

  • Anonym (let it go)
    Anonym (Sofie) skrev 2016-12-07 23:32:37 följande:

    Min man var en riktig Casanovatyp innan vi bestämde oss för att bli ihop. Nu är detta mer än 10 år sedan så jag har väl lyckats smälta det mesta. Han kunde gå på krogen en kväll mitt i veckan och bara sådär få med sig ett nytt ragg hem. Han var känd för det bland sina dåvarande vänner. Nu bor vi inte i någon mindre stad för då tror jag inte det skulle funkat men han kommer från en mindre stad och han har berättat att han knappt kunde gå utanför dörren utan att träffa på någon tjej han knullat.
    .........
    "-Det är lugnt" sa hon. Sedan tar min man mig under armen och leder hennes under sin andra och utan jag visste ordet av är vi på väg ut och hamnar strax i taxi på väg hem till oss. "Gud tänkte jag, vad har jag gett mig in i?"


    Inte för att vara den, men hur har detta något med TS frågeställning att göra? Hela din historia handlar ju om att du ville ha sex med en annan kvinna och att din man var en sådan Casanova att han ordnade en trekant för dig och en annan tjej? 
  • Anonym (...)

    Herregud jag måste vara en udda person.. 48 år och haft sammanlagt 5 partners. Då var jag iof oskuld inför mitt första förhållande som varade 8 år o jag var 18 när vi träffades..

  • Anonym (Hampe)

    inget fel på dig, du vill ha trygghet, så du ska nog bryta och hitta en annan man

  • Anonym (hur många)
    Anonym (Ebba) skrev 2016-12-07 23:16:50 följande:
    Engagerar mig inte i exen. Inte nyfiken eller bryr mig så men för m i g här och nu blir han lute mindre.... äkta! Vill inte känna så men det gör det iaf.
    Så vart går gränsen för dig? Vissa anser säkert att 13-14 är många. Hur hade du tänkt om rollerna var de omvända? Känns som du svarar på dina egna frågor...stör det dig i den grad du beskriver så gå vidare. Lite dumt att dra när allt annat fungerar och är bra enl din beskrivning dock, kan tyckas.
  • Korgbärare

    Men essensen är hurvida han har haft viktiga relationer i bagaget än tillfälligt sex.

    Det kan ju faktiskt vara så att du ör hans första riktigt seriösa relation ochatt han har känslor för dig.

    Då är du ju speciell på alla plan.

Svar på tråden För många sexpartners