• Anonym (Kim)

    Älskar mindre och mindre för varje sur kommentar

    Hej där.

    Känner ni också så här?

    Varje gång er sambo, make , maka blir sur så dör något av kärleken till hen? Allt kan vara okej så länge inga sura miner finns. Sedan kan minsta surgrej eller bråk spoliera många veckor i balans. Hag och min kärlek har varit tillsammans mycket länge och jag kämpar för att ha känslor men varje gång som det blir tjafs så målar jag upp ett katastrofscenario där hag verkligen inte känner nåt längre. Varje gång står jag tänker jag att jag har det bättre ensam. Är det normalt? Jag tänker så klart det går över men det gör inte det. Det blir värre och glider mer och mer isär. Klarar inte surpuppor.

  • Svar på tråden Älskar mindre och mindre för varje sur kommentar
  • Pamma Fu

    Jag kände sådär när mitt äktenskap var på upphällningen. Att ilskan och frustrationen inte gick över utan bara byggdes på, såg inget ljus insluter av tunneln.

    Fick då råd från en familjeterapeut att vi så snabbt som möjligt måste fylla på pluskontot i relationen, dvs börja skapa positiva händelser i relationen. Det låter som att ni ligger på minus nu...

    Men... samtala och planera in något gemensamt som är kul? Vore det möjligt?

  • Anonym (Kim)

    Blev det bättre för er då? Bra idé av dig om stt fylla på pluskontot. Vi känner oss nog oälskade bägge två. Jag blir så irriterad och ledsen varje gång frustrationen över saker. Som inte blev som det skulle kommer. Pluskontot skulle nog kräva en hel del sv oss båda.

  • Anonym (G)

    Låter som åtminstone en av er är instabila, eftersom varje småsak orsakar flera veckors obalans. Lite svårt annars att ge råd utan några konkreta exempel.

  • Anonym (.......)

    Efter många års långtjurighet ( flera dagars tystnad typ) stort alkoholintag och just griniga kommentarer som jag blev arg för många ggr gjorde att jag tappade känslorna till min man. Jag begrep aldrig varför han sa ofta att jag var sur men kom till sans en dag och insåg att det var hans korthuggna svar och aprubta avbrytande på mkt jag blev arg o ledsen för. Ofta kunde komma en kommentar " jaha? Och vad har jag med det att göra?"

    Kändes inget kul att berätta något för han vände o vred på allt.

    Först när vi gick i parterapi insåg han att han inte vart så schysst genom åren.

    Teurapeten liknade tom hans beteende som psykisk misshandel, just det att jag ofta tassade på tå och hade en klump i magen varje dag. Att ja gjorde allt för att inte få honom sur..

    Så ja det är inte konstigt alls att du känner så..

    prata med honom och förklara hur du känner.

    Min man fick ett uppvaknande och han är aldrig sån längre :)

  • Anonym (Kim)

    Tack för era kommentarer. Det blir som en ond cirkel eftersom jag har noll lust till sex på grund av surhet och korthuggna kommentarer och han blir surare för det inte blir nåt sex. Jag behöver mer i äktenskapet också men tja vi får se hur det går. Inte så uppåt idag heller.

Svar på tråden Älskar mindre och mindre för varje sur kommentar