• Anonym (Ledsen)

    Ömsesidig kärlek som inte funkar i praktiken - hjälp!

    Någon som varit med om att man måste lämna den person man är så fruktansvärt kär i? Nu menar jag inte dom som levt lyckligt ihop i 20 år, med vuxna barn och som vill testa nått nytt. Menar en stor jävla förälskelse från båda håll men som inte funkar i praktiken. Hur fan gör man för att gå vidare? Är så jävla kär att hjärtat ärligt talat går sönder. Jag vill aldrig ens träffa någon annan. Att skaffa familj och skapa ett liv känns inte ens lockande utan honom. Okej, jag vet att jag just nu är ledsen. Självklart inser jag att detta är känslan för stunden, hopplöshet, MEN ändå vet jag att denna kärlek är helt magisk och jag sörjer att den inte räcker - vad fan ska då räcka om inte ens en otroligt stark och ömsesidig kärlek och en otrolig vänskap?

    Att bli lämnad känns nästan lättare, då jag hade vetat att han gått vidare, men att sitta här och veta att han mår precis lika kasst och är precis lika ledsen tar fan död på mig. När båda bara vill till varandra men det måste avslutas. Känns som en så jävla skitig situation där jag är ensammast på jorden som ingen kan relatera till. Finns det någon som gått skilda vägar trots att ingen av parterna vill?!

  • Svar på tråden Ömsesidig kärlek som inte funkar i praktiken - hjälp!
  • Anonym (Arhh)

    Det låter ju fatalt- vad är det som har hänt??

    Ja, jag har haft en skitsvår separation.

  • Anonym (emm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-12-08 00:55:42 följande:

    Någon som varit med om att man måste lämna den person man är så fruktansvärt kär i? Nu menar jag inte dom som levt lyckligt ihop i 20 år, med vuxna barn och som vill testa nått nytt. Menar en stor jävla förälskelse från båda håll men som inte funkar i praktiken. Hur fan gör man för att gå vidare? Är så jävla kär att hjärtat ärligt talat går sönder. Jag vill aldrig ens träffa någon annan. Att skaffa familj och skapa ett liv känns inte ens lockande utan honom. Okej, jag vet att jag just nu är ledsen. Självklart inser jag att detta är känslan för stunden, hopplöshet, MEN ändå vet jag att denna kärlek är helt magisk och jag sörjer att den inte räcker - vad fan ska då räcka om inte ens en otroligt stark och ömsesidig kärlek och en otrolig vänskap?

    Att bli lämnad känns nästan lättare, då jag hade vetat att han gått vidare, men att sitta här och veta att han mår precis lika kasst och är precis lika ledsen tar fan död på mig. När båda bara vill till varandra men det måste avslutas. Känns som en så jävla skitig situation där jag är ensammast på jorden som ingen kan relatera till. Finns det någon som gått skilda vägar trots att ingen av parterna vill?!


    Om det är såpass bra som du beskriver, varför måste ni gå skilda vägar trots att ingen av er vill?
  • Anonym (A)

    Ja, som ovan skriver. Vad med om samma med mitt ex. Det handlade i slutändan om att han var bekväm. För bekväm för att orka försöka trots den "magiska" kärleken, där ingen ville skiljas åt egentligen. Sedan träffade han en ny och blev lika "kär" (eller, mja..)

  • Anonym (sorgsen)

    Sitter lite i samma sits men det är inte slut än men det går i den riktningen.


    Vi tycker så mycket om varandra men på grund av olika orbetstider, barn var annan vecka så hinner vi knappt ses. Vi har kämpat med att hinna ses, vilket har blivit på sena kvällar, genom att skolka från jobbet och ta ut semesterdagar. Känns inte som om det går längre och vi båda har tappat orken och börjar ge upp. Känns så hemskt att ge upp något så bra på grund av yttre omständigheter men att inte kunna träffa den man älskar känns plågsamt :(

Svar på tråden Ömsesidig kärlek som inte funkar i praktiken - hjälp!