• Nuttan

    Erfarenhet av INVIMED

    Hej på er!
    Vi är helt inne på att välja INVIMED i Polen för ÄD. Återhämtar oss just nu från alla IVF och bakslag så att vi är helt på topp när vi börjar med ÄD. Min fråga till er är hur har det gått för er som nu varit i kontakt med INVIMED och vilken av de 3 klinikerna har ni använt. Vi har pratat med dem via mail lite och läst ut och in på deras hemsida men vill ha era synpunkter på hur det varit, hur det gått och era upplevelser. De personliga berättelserna är viktiga för oss inför slutvalet. Tack på förhand till er alla kämpar <3 Kram
  • Svar på tråden Erfarenhet av INVIMED
  • Lilly2013

    Hej!

    Vi är inne på samma som er. Men har oxå tittat på Riga, många som lyckas där. Hur långt har ni kommit

  • Anonym (glassärgott)

    Hej!

    Är lite nyfiken på hur det gått för er och om ni valt klinik ännu?

    Jag själv håller på att kolla runt lite och tycker det är jättesvårt!

    Hoppas allt gått bra!
    {#emotions_dlg.flower}

  • Lilly2013
    Anonym (glassärgott) skrev 2017-02-20 14:45:28 följande:

    Hej!

    Är lite nyfiken på hur det gått för er och om ni valt klinik ännu?

    Jag själv håller på att kolla runt lite och tycker det är jättesvårt!

    Hoppas allt gått bra!
    {#emotions_dlg.flower}


    Vi åker på fredag till Gdynia
  • Greta321

    Hej, vi har gjort äggdonation i Polen, Gdynia, Invimed, i januari 2017 och nu är jag i vecka 17 +4. Det lyckades på första försöket. De satte in två embyon men blev ett barn som vi ville. Vi har tidigare ett barn med IVF, landstinget född 2012, därefter gjorde vi sex ivf ( fick ett embryo till frysen en gång) med mina ägg i Sverige, IVF-kliniken, som inte blev någon graviditet alls. Jag tyckte det var lite jobbigt att åka fram och tillbaka till Gdnask några gånger under kort tid men nu är det ju värt allt. Tyckte också att läkarna på kliniken lite barska men tänker inte på det så mycket heller nu. Det problem vi haft tros vara min låga äggreserv som var 0,32 redan innan vi fick vår dotter 2012. Jag blev 43 år i mars i år.

  • linanton

    Vi är också inne på polen och invimed nu.

    Hur har det gått för er, vad har ni för erfarenhet av dem?

  • Storstadsråttan

    Vi har varit där och valt Donator. Våra blodprover har hunnit att gå ut, men vi ska dit igen. Har betalt halva behandlingen, och de hade ett jättebra bemötande. Vi var till kliniken i Gdansk. 


    Snabba mailsvar, supersnabb hantering, fick klart blodprover, mammografi och cellprov på under ett dygn.


     


     

  • Evadesiree

    Jag har just gjort äd på den kliniken. Fick insatt 2.

    I dag är det rd6.

    Det var verkligen en hel del embryo som dog på laboratoriet.

    1 av 9st överlevde.

    Det var 12 st från början. 2 sattes in och en i frysen.

    Eftersom jag bara är på ruvdag 6 med de två nu så är det väl för tidigt med ett gravtest ?

    När kan man börja göra första gravtest ?

    Det trevliga bemötandet från koordinatorn Agnezka försvann ganska omgående efter full betalning. De snabba svaren har förvandlats till inga svar alls hur i hel...e alla embryona på labbet kunde dö i 6 dagars odling. Eller varför de ens odlade så länge. Får inte ens svar på vilken dag på labbet de olika dog. Total tystnad från direktören som var så trevlig och jag uppfattade som någon som blivit en del i vårt liv med kramar och dyl.

    Något är skumt och min man tycker det är väldigt olustigt angående vart hans gener tagit vägen.

  • Fröken lillasyster
    Storstadsråttan skrev 2018-03-21 00:16:47 följande:

    Vi har varit där och valt Donator. Våra blodprover har hunnit att gå ut, men vi ska dit igen. Har betalt halva behandlingen, och de hade ett jättebra bemötande. Vi var till kliniken i Gdansk. 


    Snabba mailsvar, supersnabb hantering, fick klart blodprover, mammografi och cellprov på under ett dygn.


     


     


    Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
    Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
  • Evadesiree
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:

    Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...

    Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!


    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:

    Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...

    Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!


    Hej. Jag var och satte in 2 embryo nu den 20nde mars. Du har säkert läst det innan här i tråden. Jag är inte har gravid. Så jävla sorgligt och endast ett överlevande kvar i frysen. Jag har lagt mina absolut sista kronor på detta. Tänk på att även om priset ser billigt ut i Polen så är inte allt inräknat. Den första undersökningen som är obligatorisk kostar 5000.

    Om man har ekonomisk möjlighet så är det nog bättre att välja ett modernt europeiskt land istället för öst. De kan dålig engelska där och doktorn är säkert kunnig men allt utom sensibel eller empatisk. Hon säger inte ens lycka till efter införandet/transfern eller att den blev lyckad och där ligger du ensam kvar med benen i luften utan att hon säger hejdå ens. Tyvärr.

    Vill bara ge dig ett råd på vägen.

    Den trevliga direktören / koordinatorn som är med från början är inte heller med då och säger ens farväl. Då har du ju betalt redan.

    En pengar industri.

    Jag ska dock dit igen och sätta in min sista. 9 befruktade ägg dog eller försvann spårlöst - de svarar mig nämligen inte på vad som hände dem eller vilken dag.

    Med alla omkostnader från Malmö till Polen så slutade detta lilla kalaset på 87000kr inkl medicin.

    Hoppas att du väljer rätt. Lycka till !
Svar på tråden Erfarenhet av INVIMED