• Anonym (Sängkammarleken I)

    Får en kille ha sex med en tjej när han känner för det?

    Tycker ni att det är helt okej för en kille som är singel att ligga med de tjejer som han vill han sex med? Förutsatt att den aktuella tjejen också vill det förstås.

    Några funderingar kring detta?

  • Svar på tråden Får en kille ha sex med en tjej när han känner för det?
  • Neol

    Det låter rimligt att han skall ha rätt till det... Något du funderat mycket över??


    Ordförande i seniorklubben
  • Anonym

    Det hela faller på att den förutsättningen väldigt sällan brukar infrias.

    Så, rent pragmatiskt är det bara helt okej för en tjej som är singel att ligga.

  • Anonym (Sängkammarleken I)

    Finns det någon nackdel för en kille som lever ut sin sexualitet på detta sätt? Bortse från risken att få en könssjukdom eller att göra någon tjej gravid.

  • Anonym (m)

    Är man singel gör man väl som man vill? Hittar man en singeltjej som också vill ha sex och man är överens finns inget att diskutera. Annars vet jag inte riktigt vad TS är ute efter? Menar du att tjejer borde "ställa upp" mot sin vilja?

    It takes two to tango, heter det och så är det med allting där man är mer än en person som vill göra något tillsammans. 

  • Anonym (m)
    Anonym skrev 2016-12-11 16:22:24 följande:

    Det hela faller på att den förutsättningen väldigt sällan brukar infrias.

    Så, rent pragmatiskt är det bara helt okej för en tjej som är singel att ligga.


    Hur menar du nu?
    Tjejen behöver hitta någon att ha sex med, lika väl som en kille behöver hitta någon. 
  • Anonym (B)

    Jag förstår inte frågan? Det är klart att man får ha sex när man känner för det om man är singel? Sex innebär ju att alla parter är med på det, annars rör det sig ju om våldtäkt. Utöver det bör man väl se till att skydda sig för att undvika sjukdomar och graviditet. Annars finns det väl inga som helst invändningar. 

  • Anonym (Sängkammarleken I)
    Anonym (B) skrev 2016-12-11 16:32:20 följande:

    Jag förstår inte frågan? Det är klart att man får ha sex när man känner för det om man är singel? Sex innebär ju att alla parter är med på det, annars rör det sig ju om våldtäkt. Utöver det bör man väl se till att skydda sig för att undvika sjukdomar och graviditet. Annars finns det väl inga som helst invändningar. 


    Den här killen gillar sex och tjejer. Ingen ovanligt precis. Han tar för sig när han vill och "får". Under de förutsättningar som omnämnt är det alltså helt okej för honom att ha sex när han så vill, eller?
  • Anonym (A)

    Hur tänker du? Om man har några moraliska synounkter på sex utan förhållande?

    Det har inte jag.

    Det jag kan ha synpunkter på är att göra vissa "nya" saker med "nya" personer när man är berusad eller av andra skäl har nedsatt omdöme.

    Men har ingen moralisk synpunkt på att singlar som vill ha sex med varandra har det.

  • Anonym (Sängkammarleken I)
    Anonym (A) skrev 2016-12-11 16:59:42 följande:

    Men har ingen moralisk synpunkt på att singlar som vill ha sex med varandra har det.


    Precis, detta är lite av frågans kärna. Om man unviker att blanda in annat som religion etc. så får vi väl uppfatta det som så att en kille självklart ska kunna få leva ut sin sexualitet med de tjejer som han vill göra det med. Han är ärlig, är tydlig och är inte ute efter att varken lura eller dra några fördelar i övrigt än just att ha sex med tjejer som också vill ha sex med honom.
Svar på tråden Får en kille ha sex med en tjej när han känner för det?