• HoppasPåEnTill

    Ska vi hjälpa varandra att tolka ÄL-test?

    Jag tycker att det är jättesvårt att se när det slår om. Tänkte vi kan ha en tråd att lägga upp bilder och hjälpa varandra att tolka dem. 

  • Svar på tråden Ska vi hjälpa varandra att tolka ÄL-test?
  • HoppasPåEnTill


    vad tror ni om dessa?
    Enligt 2 appar hade jag ÄL igår men ingenting annat märks. Cervix är låg och mjuk och jag tror att den är stängd. 
  • Sally8585
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-13 08:57:32 följande:

    vad tror ni om dessa?

    Enligt 2 appar hade jag ÄL igår men ingenting annat märks. Cervix är låg och mjuk och jag tror att den är stängd. 


    Det ser starkt ut men inte riktigt så starkt som det kanske ska vara. Prova ta ett på morgonen (fm) och sen ett på em. Så kanske du ser en stegring :)
  • HoppasPåEnTill

    Det är så konstigt för jag ser liksom ingen ordentlig stegring. Alla är ovanligt starka. Den första är CD6. 

    Jag ska testa igen i eftermiddag. Funderar på att köpa clearblue för säkerhets skull. Vill ju inte missa den.

    Förra månaden var det mycket enklare att följa stegringen. De 3 till vänster läste jag som positiva. 

  • emmeemelie

    Snälla hjälp! Har gjort ett ägglossnings test igår vilket visade samma sak. 
    Sträcket finns men inte så tydligt.. Har jag ägglossning?
    För i så fall måste jag och min sambo ligga i :)

    snälla hjälp :) dock svårt att få det att synas på kort. 

  • HoppasPåEnTill
    emmeemelie skrev 2016-12-14 13:51:30 följande:

    Snälla hjälp! Har gjort ett ägglossnings test igår vilket visade samma sak. 
    Sträcket finns men inte så tydligt.. Har jag ägglossning?
    För i så fall måste jag och min sambo ligga i :)

    snälla hjälp :) dock svårt att få det att synas på kort. 


    Jag vet inte hur de testen funkar. På de testen jag har så måste teststrecket vara starkare än kontrollstrecket.

    Vad står det på instruktionerna?
  • HoppasPåEnTill

    Jag läste på deras hemsida och det är först när strecken är lika starka, eller teststrecket är starkare än kontrollstrecket som du har LH-stegring och då närmar dig ÄL.

  • Längtar efter Dig

    Hej!
    Jag har aldrig provat ÄL-test innan då jag blev oväntat gravid med första. Men nu planerar vi för en till. Vad betyder detta? Jag har tagit ÄL-tester i 2 veckor och inget utslag alls på dessa, men så fick jag detta idag.. betyder det att jag har ÄL eller att det är på gång?

  • Sally8585
    Längtar efter Dig skrev 2016-12-15 17:54:34 följande:

    Hej!

    Jag har aldrig provat ÄL-test innan då jag blev oväntat gravid med första. Men nu planerar vi för en till. Vad betyder detta? Jag har tagit ÄL-tester i 2 veckor och inget utslag alls på dessa, men så fick jag detta idag.. betyder det att jag har ÄL eller att det är på gång?


    Det äe.på gång troligtvis. Ta två om dagen. Ca 10-11 och 17-18 så ska du nog inte missa stegringen. Sen ska det vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket när.det är positivt :)
  • Längtar efter Dig
    Sally8585 skrev 2016-12-15 19:35:48 följande:
    Det äe.på gång troligtvis. Ta två om dagen. Ca 10-11 och 17-18 så ska du nog inte missa stegringen. Sen ska det vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket när.det är positivt :)
    Hoppas det är på gång då.. ska ta 2 imorgon igen. Kommer säkerligen fråga mer om detta :)
Svar på tråden Ska vi hjälpa varandra att tolka ÄL-test?