• välj användarnamn

    tjejer som "råkar" bli gravida?

    Vad har ni för erfarenhet ang tjejer som "slarvar" med p-piller och sen, hoppsan, råkade bli gravida utan att tala om det för sin partner (alltså att man slutat med piller)?


    Jag har två exempel, en tjej dejtade jag ett tag, det blev inget mer men hon nämnde att hon började bli gammal (30) och allt det där med bäst före datum på kvinnor och hur hon såg på framtiden mm, fick intrycket att hon började längta efter barn.

    men iaf, något år senare träffade hon en ny kille på nätet och inom några månader vart det barn, fick sen veta att hon slutat med p-piller och "råkade" bli gravid med den nya snubben, enl henne trodde han att hon använde piller, för det gjorde hon precis när dem träffats.

    Ett annat exempel är liknande men dem var ihop bra länge innan det blev någon unge, hon ville ha barn, han ville inte ha barn, men efter att hon gått klart studier mm så "råkade" det nog snart ändå bli en unge där.


     


    Kan kvinnans längtan efter ungar bli så stark att man helt enkelt ser till att man blir gravid utan sin respektives fullständiga vetskap om situationen?


    Vi utbyter erfarenheter här, inte diskussion om vem som ansvarar för preventivmedlen och att männen får skylla sig själva, som tar risken.
    Det är förfarandet jag är ute efter, som ju kan anses som lite egoistiskt och tricksande.

  • Svar på tråden tjejer som "råkar" bli gravida?
  • Jill 79

    Jag råkade bli gravid av ett p piller slarv. Jag hade kört oskyddat flera år med mitt ex och trodde inte jag var jätte fertil så var lite slarvig att skydda mig första veckan med nya piller. Jag var i trettioårsåldern, men jag grät av olycka. Så det var verkligen inget medvetet slarv.

  • Jill 79

    Finns säkert många som gör det med flit. Men även de som faktiskt blivit gravid fast de skött pillrena rätt.

  • Anonym (B)
    välj användarnamn skrev 2016-12-13 23:13:26 följande:

    Vad har ni för erfarenhet ang tjejer som "slarvar" med p-piller och sen, hoppsan, råkade bli gravida utan att tala om det för sin partner (alltså att man slutat med piller)? ....


    Kan kvinnans längtan efter ungar bli så stark att man helt enkelt ser till att man blir gravid utan sin respektives fullständiga vetskap om situationen?


    Tror inte det är särskilt vanligt, de allra flesta vill ju ha barn med en villig partner (både kvinnor och män) och ha ett bra förhållande med en stabil grund för att uppfostra barn. Händer gör det väl att någon gör som du beskriver, men tror det är högst ovanligt om man ser till helheten. 

    Personligen känner jag så stark för det jag precis skrev ovan, att även om jag skulle råka bli gravid och egentligen var redo för barn, om min sambo verkligen inte ville ännu skulle jag förmodligen ändå göra abort. Inte för att han bestämmer över det, men vi är ju ett team och jag värderar vårt förhållande, då måste båda vara på samma ställe. 
  • Anonym (Z)

    Ja, en del kvinnor verkar bli dumma i huvudet av barnlängtan.

  • Carambolan

    Själv blev jag gravid trots p-piller och trots att våra två första barn båda tog närmare ett år av aktiva försök att få till. Ibland är det helt enkelt kroppen som jävlas och då har man inget annat val än att hantera situationen.

  • Anonym (Hccc)

    Min morbror råkade ut för det två gånger - med samma kvinna.

  • LillaJag06

    Tyvärr finns det och kommer säkert alltid finnas kvinnor som låtsas skydda sig för att kunna bli med barn.
    Jag tillhör den skaran som faktiskt blivit gravid hela 3 ggr med kombinerade P-piller. Jag tog tabletterna samma tid varje dag. Det upptäcktes senare att jag inte tålde laktosen i tabletterna ( är väldigt känsligt för små mängder) och pga det kunde inte min kropp ta upp tillräckligt med hormoner för att skudda mig och därför blev jag gravid.

    Idag vet vi det och jag kan inte längre ta några sådana preparat i preventivmedelssyfte.

    Om männen verkligen inte vill ha barn får de tyvärr skydda sig med kondom hur tråkigt det än låter. Hemskt att inte kunna lita på sin partner men nu är det så.
    Sen finns det kvinnor som blir gravida iaf även om P-pillerna tas som de ska efter som det inte är ett 100% skydd.

  • Anonym (trött)

    JAg har bara ett enda exempel på när någon gör det med flit, flera där det hänt av olycka.

    Men jag har en jäkla massa exempel på killar som fullkomligt struntar i skydd och/när tjejen blir gravid. DET talas det aldrig om utan bara kvinnor som är moraliskt förtappade...

  • Glimmrar

    det kommer alltid finnas kvinnor som lurar till sig barn på samma vis som det finns killar som lurar till sig sex.

    Barnlängtan kan få en kvinna att bli knäpp. Allt handlar om att bli gravid och få barn (själv upplevt det). Skyller på hormoner som triggas igång.

    Barnlöshet har av psykologer jämställts med sorgen när man förlorar en nära anhörig. Så det är starka känslor som går igång när kroppen skriker efter barn.

    Att lura någon är helt fel. Men vet inte hur man man kan stoppa det förutom att en person som absolut inte vill ha barn får se till att skydda sig.och det ör faktiskt inte så svårt.

  • Anonym (både och)

    Jag har blivit gravid 7 gånger utan att vilja det, dvs GJORT ABORT. 

    Har väninnor som medvetet slarvat för att bli gravida o behållt.

  • Jill 79
    Anonym (både och) skrev 2016-12-14 08:21:56 följande:

    Jag har blivit gravid 7 gånger utan att vilja det, dvs GJORT ABORT. 

    Har väninnor som medvetet slarvat för att bli gravida o behållt.


    Jo. Fast du behöver ju inte likställa ofrivillig graviditet med självklar abort. Bara för att du resonerar så.Bara för att jag inte ville ha barn betyder inte det att jag tycker att abort är en walk in The park. Jag hade inte tänkt mig att ha barn men jag är en vuxen människa som är frisk och har ett jobb. Varför ska jag ta död på någonting när jag har möjlighet att ta hand om det. Saker ändras här i livet och allt kan man inte styra över.
  • Anonym (Tjej)

    Visst finns det men jag tror det är vanligare att tjejen säger att hon vill ha barn och att hon slutar med ppiller och killen vill inte ha barn men struntar i skyddet. Eller att det är ett ons och han skippar kondomen för han tror hon har skydd då hon inte säger något men hon vill ju ha barn... och i de fallen är det ju inte tjejen som luras.

  • Anonym (Vilda)
    LillaJag06 skrev 2016-12-14 07:58:25 följande:

    Tyvärr finns det och kommer säkert alltid finnas kvinnor som låtsas skydda sig för att kunna bli med barn.
    Jag tillhör den skaran som faktiskt blivit gravid hela 3 ggr med kombinerade P-piller. Jag tog tabletterna samma tid varje dag. Det upptäcktes senare att jag inte tålde laktosen i tabletterna ( är väldigt känsligt för små mängder) och pga det kunde inte min kropp ta upp tillräckligt med hormoner för att skudda mig och därför blev jag gravid.

    Idag vet vi det och jag kan inte längre ta några sådana preparat i preventivmedelssyfte.

    Om männen verkligen inte vill ha barn får de tyvärr skydda sig med kondom hur tråkigt det än låter. Hemskt att inte kunna lita på sin partner men nu är det så.
    Sen finns det kvinnor som blir gravida iaf även om P-pillerna tas som de ska efter som det inte är ett 100% skydd.


    Oj, hade ingen aning om att det kunde bero på laktosen! Jag är själv laktosintolerant och har blivit gravid två ggr på komb p-piller.
  • Anonym (Maja)

    Vet ett fall. Hon berättade inte att hon slutat med p-piller. Sen ställdes han inför faktum. Han var 27 och ville inte bli pappa än, i alla fall ville han bli informerad innan! Det är ett svek som sitter i men det blir ju dubbelt när resultatet blev ett barn han älskar. De gifte sig sen och fick ett barn till. Men det är inte alltid det går så bra. Finns en bok som heter "den vackraste gåvan" som handlar om detta.

  • LillaJag06
    Anonym (Vilda) skrev 2016-12-14 10:08:05 följande:
    Oj, hade ingen aning om att det kunde bero på laktosen! Jag är själv laktosintolerant och har blivit gravid två ggr på komb p-piller.
    Ta upp det min din läkare. Jag är känslig mot all laktosmonohydrat i medicin.
  • Anonym (Vilda)
    LillaJag06 skrev 2016-12-14 14:00:47 följande:
    Ta upp det min din läkare. Jag är känslig mot all laktosmonohydrat i medicin.
    Det ska jag absolut göra för INGEN läkare har sagt att det ska påverka, isåfall hade jag aldrig valt den typen av preventivmedel.

    Finns det någon sort du kan använda eller gäller det alla piller?
  • Anonym (Vet flera fall)

    Jag har hört några tjejer på samma universitetslinje öppet berätta om att de planerat att göra sig gravida utan killens vetskap.

    Den första sa att hon börjat spola ner p-pillren i toaletten. Fastän pojkvännen bestämt sagt nej till barn, han ville ut och resa efter utbildningen. Hon blev gravid och fick sitt barn. Sen vet jag inte hur det gick för dem.

    Den andra tjejen var målmedveten och skiljde sig från sin make då hon inte blev gravid. Vi talar om en 20 åring här. Hon började dejta en ny kille och ljög om att hon gick på p-piller. Hon blev gravid och senast jag såg henne var tio år senare, två barn och samma kille fortfarande.

    Sen tredje fallet är ännu mer tragiskt. En tjej som var långtidssjukskriven för psykisk sjukdom, plus tablettmissbruk hon talade öppet om. Sambon ville inte ha barn, alls, inte i framtiden heller. De har två barn nu och sambon talar öppet om att han ångrar barnen. Barnen har också diagnoser för hon slutade inte med sitt tablettmissbruk under graviditeterna. Hon berättade inte inför någon av hennes planerade graviditeter att hon gjort uppehåll med p-pillren. Hon är utstuderande för hon använder sex för att få som hon vill, så fort hon är gravid upphör allt sex. Idag är de fortfarande tillsammans, hon fortsätter vara sjukskriven och nu utreds barnen för sina diagnoser.

    Sen kommer jag ihåg tjejen med bloggen som säkert fler har läst. Hon som blev gravid med en kille och sen tog det slut. När det var dags för syskon skrev hon i bloggen om hur hon piffade till sig, gick ut och dejtade medvetet för att hitta någon ovetande spermadonator, hittade en kille. Ljög om att hon gick på p-piller. Blev gravid och då tog det slut. Han och hans släkt har ju läst bloggen och vet vad hon gjorde. Hon hittade en ny kille och har två barn till. Jag undrar hur hon tänker lägga upp samtalet blommor och bin med sina söner, med tanke på hur hon själv lurat till sig barn. Oerhört smärtsamt fall, för alla barnen.

  • Stockholmsparet1986

    Jag (mannen) har barn med en äldre kvinna som till och med öppet erkände efter vårat One Night Stand att hon knullade runt med män hon fann attraktiva i syfte att bli gravid. Hon var i nedre 40-års åldern och hade ej barn sedan förut och ville desperat ha ett innan chansen försvann helt. Nu blev det jag som gjorde henne på smällen....

Svar på tråden tjejer som "råkar" bli gravida?