• Fleece

    Kan knipövningar göra att bebis vänder sig till säte?

    Som rubriken, känns som en korkad fråga men måste höra om någon vet? Första barnet låg i säte och vändningsförsök (som gjordes efter beräknat datum för förlossning då det upptäcktes sent) misslyckades. Nu vill jag gärna att bebis ska lägga sig rätt, är i vecka 35 och ska på ultraljud nästa vecka för att vara säker på hur bebis ligger. Jag skulle behöva fortsätta med knipövningar men bebis reagerar när jag tränar sparkar och lever om. Antar att det blir lite mer trångt då jag kniper :D Är orolig för att jag kniper och så vänder bebis sig (om den lagt sig med huvudet neråt). Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan knipövningar göra att bebis vänder sig till säte?
  • Fia 28

    Har svårt att tro att det ska påverka bebisens läge. Men spänner du verkligen magen när du gör knipövningar?

  • Fleece

    Nej, inte magen men hela "botten" alltså från anus (ursäkta) och framåt. Bäckenbotten är väl som ett nät av muskler så lyfter ju bebis uppåt..

  • Fia 28
    Fleece skrev 2016-12-14 12:30:32 följande:

    Nej, inte magen men hela "botten" alltså från anus (ursäkta) och framåt. Bäckenbotten är väl som ett nät av muskler så lyfter ju bebis uppåt..


    Testa knip när du ligger så kanske det inte är samma tyngd neråt.
  • Fleece

    Tack för tipset! Hade kunnat funka men har testat att knipa sängliggande men gör ingen skillnad..

  • Fia 28
    Fleece skrev 2016-12-14 13:16:31 följande:

    Tack för tipset! Hade kunnat funka men har testat att knipa sängliggande men gör ingen skillnad..


    Jag tycker du ska fortsätta knipa ändå. Kan aldrig tro bebisen ska svänga på sej bara för det. 

    Min bebis lever rövare så fort jag äter något. Det blir väl trångt när jag böjer mej fram för att lägga gaffeln i mun. Men inte kan jag ju sluta äta för det.
  • Fleece

    Hihi, det har du rätt i.. :) Vill gärna höra ändå om någon har annan åsikt/erfarenhet.

Svar på tråden Kan knipövningar göra att bebis vänder sig till säte?