• Äldre 14 Dec 21:12
    2361 visningar
    9 svar
    9
    2361

    När köpa amningsBH?

    Jag är gravid i vecka 33. Min BH-storlek har inte ändrats något ännu.... jag skulle behöva en ny BH då jag i dagsläget bara har en. Det känns ju smartast att köpa en amningsBH. Jag har en stor storlek som i princip inte går att köpa i en "vanlig" butik utan måste gå till en underklädesbutik och där kostar dom en rejäl slant.

    När köper folk vanligen en amningsBH? Och kanske framför allt när ska JAG köpa? Eftersom dom är så dyr så känns det ju trist att köpa en nu som jag inte kan ha när barnet är fött :( att ta sig ner på stan för att prova ut en efter förlossningen känns ju inte lägligt gissar jag.

  • Svar på tråden När köpa amningsBH?
  • Caramb­olan
    Äldre 14 Dec 23:25
    #1

    Är det långt eller jobbigt för dig att komma ner på stan? Annars är det definitivt att föredra att gå och prova en nån vecka efter förlossningen. De första dagarna när mjölken rinner till har mina bröst varit gigantiska och gjort ont, då har ett tight men mjukt och stretchigt linne varit det enda som gäller, men efter typ en vecka har de fått sin "riktiga" amningsstorlek.

  • Äldre 15 Dec 06:51
    #2

    Nja jag tänkte mest på barnet. Hur pepp man är på att stå i en hytt och prova BHar med ett så nytt barn som man inte kan något om


    anna0266
  • Caramb­olan
    Äldre 15 Dec 07:28
    #3
    Annnan17 skrev 2016-12-15 06:51:36 följande:

    Nja jag tänkte mest på barnet. Hur pepp man är på att stå i en hytt och prova BHar med ett så nytt barn som man inte kan något om


    Är du ensamstående? Annars kan du passa på medan pappan är hemma (pappadagar eller bara på helgen). Ni kommer ändå känna er instängda hemma så det är bara att ta en promenad med barnvagnen så kan du smita in och prova bh medan han går ett varv runt kvarteret :)
  • Äldre 15 Dec 07:57
    #4

    Jag hade också köpt efter förlossningen. Gjorde det förra gången och dom jag köpte först blev ganska omgående alldeles för stora. Använde sen bara amningslinne. Men det kanske inte är ett alternativ om du har väldigt stora bröst.

    Det är iallafall svårt att veta innan man ens fött vilken storlek man behöver. Tråkigt men sant :(

  • Äldre 15 Dec 07:57
    #5

    jag har redan amningsBG - min vanliga byte jag till store I vecka 20 kanske och I v34 kunde jag verkligen inte ha den längre då köpte jag såna vanliga mjuka nästan som sport BH på HM (nu sager du att du måste till spec.affär) och det är så bekvämt!! tycker inte det är för tidigt men man vet inte vad man kommer att ha för storlek när man väl får igång amningen.. är den dyr den du ska köpa så skulle jag vänta:)

  • Äldre 15 Dec 09:53
    #6

    Jag köpte innan förlossningen. Köpte två stl. Större än vad jag hade då och det blev perfekt.

  • Äldre 15 Dec 10:25
    #7

    Det låter som att jag får strunta i att köpa en före och försöka ta mig ner efteråt. Jag har köpt 4 st mjuka BHar från H&M men dom är alldeles för lösa för min byst att annat när man är hemma. Så jag kanske klarar mig första dagarna iaf ;) Hur provar man BH med mjölk som sprutar hejvilt då? Haha. Amningskupor förstår jag är ett måste men räcker det? Förstår ju att dom inte vill ha bröstmjölk på sina varor :o 

  • Äldre 15 Dec 11:13
    #8

    Jag hade helst velat ha en amningsbh före bebisen kommer, men har absolut ingen aning vilken storlek jag ska köpa, så får väl nog lov och vänta tills han är här. 


    Annnan17 skrev 2016-12-15 10:25:09 följande:

    Det låter som att jag får strunta i att köpa en före och försöka ta mig ner efteråt. Jag har köpt 4 st mjuka BHar från H&M men dom är alldeles för lösa för min byst att annat när man är hemma. Så jag kanske klarar mig första dagarna iaf ;) Hur provar man BH med mjölk som sprutar hejvilt då? Haha. Amningskupor förstår jag är ett måste men räcker det? Förstår ju att dom inte vill ha bröstmjölk på sina varor :o 


    Du får nog prova med amningsinlägg.
  • Äldre 15 Dec 11:33
    #9
    Annnan17 skrev 2016-12-15 10:25:09 följande:

    Det låter som att jag får strunta i att köpa en före och försöka ta mig ner efteråt. Jag har köpt 4 st mjuka BHar från H&M men dom är alldeles för lösa för min byst att annat när man är hemma. Så jag kanske klarar mig första dagarna iaf ;) Hur provar man BH med mjölk som sprutar hejvilt då? Haha. Amningskupor förstår jag är ett måste men räcker det? Förstår ju att dom inte vill ha bröstmjölk på sina varor :o 


    Det sprutar inte mjölk konstant så du behöver nog inte oroa dig. Jag skulle ju inte prova BH precis efter eller före matning av bebis för då kan det trycka på däremot :)

    Jag har tidigare köpt såna här hos Apoteket; www.apoteket.se/produkt/carefix-comfort-bh-1-st-206226/


    Har tyckt att de varit jättesköna i början av amningen då brösten är så sjukt ömma och då är det skönt med något som inte trycker och skaver. 

Svar på tråden När köpa amningsBH?