• magplask

    Vad har man på sig på krogen?

    Jag fyller snart 30 och har fasen inte gått på krogen på säkert 10 år. Jag vet helt ärligt inte riktigt vad man ska ta på sig?
    Min kroppsform är väl som ett timglas kanske, har höfter och byst. Snygga ben om jag får säga det själv. Normal vikt.

    Man kan ju inte riktigt klä sig som en 20 åring längre med två barn och snart 30 Drömmer

    Min vanliga klädstil är väl oftast jeans och converse eller chelseaboots. Inte så värst färgglad utan gillar svart och grått mest.
    Inser hur som helst att jag inte riktigt har några kläder som passar för utgång under vintern!

    Vad ska man ha på sig nowdays?
    Vill gärna ha tips på
    - Skor
    - överdel
    - underdel

    Tilläggas ska väl göras att jag fryser lätt och skulle avlida om jag hade linne på mig inomhus Glad

    Jag har dock några "den lilla svarta"...

    Gör ni skillnad på om ni går på pub eller dansar?

    Hjälp en dammig småbarnsmamma att ta sig ut i nöjeslivet igen Skrattande

  • Svar på tråden Vad har man på sig på krogen?
  • The one in Blue

    Den lilla svarta funkar nog. Men det beror helt på var ni ska gå också. En sunkig krog kör jag alltid "vanliga kläder." Mer uppklätt på finare ställen eller på klubben,

  • magplask

    men vad har man för skor?
    är det helt fel med såna där svarta overknee om man är 30? utan klack helst hehe

  • The one in Blue
    magplask skrev 2016-12-16 13:07:16 följande:

    men vad har man för skor?
    är det helt fel med såna där svarta overknee om man är 30? utan klack helst hehe


    Nej, kör! Du vet väl att 30 är nya 20? :P
  • Anonym (Ninni)

    Ärligt talat, du är 20-nåt så du kan visst klä dig som en 20-åring.
    Att du har barn har inget med saken att göra.

  • Anonym (C)

    Det är ju olika på olika ställen... Där jag oftast går är det väldigt blandat men många har korta tajta klänningar på sig. Men säkert lika många har typ svarta tajta byxor och nån partytopp :) Många lägger mycket tid på att fixa hår och smink. Många har större "partysmycken" på sig. Om du inte vet vilken klädkod som gäller dit du ska så ta på dig nåt mittemellan-fint om du inte vill sticka ut :)

    Jag gillar inte heller att frysa så jag kör på byxor nu på vintern och klänning på sommaren. Tycker mest synd om alla tjejer som knappt har nåt på sig och står ute och huttrar ;)

    Ett annat tips är att komma lite tidigare än alla andra så ni slipper stå i kö! Då har man baren och dansgolvet för sig själv innan alla börjar komma och trängas :)

  • Hanky Panky

    Den lilla svarta och klackar funkar bäst. Svarta tunna strumpbyxor så här års. Ett par snygga (tighta) stuprörsjeans med en topp eller linne går bra med, särskilt på pub utan dansgolv, kanske med pumps eller stövlar. Men tänk fest, inte vardagsskor.
    Är man timglasformad har man alla chanser i världen att få till en snygg outfit. Så länge man ser figuren Flört Markerad midja är finast, så med kjol och topp är det snyggast om toppen är instoppad i kjolen och kjolen börjar vid midjan. Låter man en topp sluta mitt över rumpan ser man bredare ut. Likaså om en kort kjol slutar där låren är som bredast.

    INTE overknee utan klack till klänning/kjol på krogen. Det kapar av benen så man ser jättekort ut, kan funka om man är typ 180 lång och har kortkort så man ser mycket ben ändå. Absolut inte sneakers. Och det är varmt! Så även om man är frusen i vanliga fall svettas man i linne.

    Men ja, detta är ju min högst personliga åsikt, men jag är ganska bra på att klä mig för att framhäva min figur utan att se vulgär ut Drömmer

    Jag är 33, och ute minst en gång i månaden, ibland oftare. Så tyck inte att du är för gammal Flört

Svar på tråden Vad har man på sig på krogen?