• Ox2

    Vi som ska knipa över nyår!

    Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

    Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

  • Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Ox2
    annaevylinnea skrev 2016-12-16 15:44:29 följande:

    Jag har BF 5/1 och jag ser också helst att barnet väntar tills efter tolvslaget på nyår. :)


    Jag fick bf 5/1 vid kub-ul men på rul ändrade man till 11/1, vilket egentligen stämmer bättre med sista mens.

    Är det ditt första barn?
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-16 16:27:22 följande:

    Jag fick bf 5/1 vid kub-ul men på rul ändrade man till 11/1, vilket egentligen stämmer bättre med sista mens.

    Är det ditt första barn?


    Jag fick 31/1 vid kub med sen 5/1 så hoppas det stämmer bättre. Skulle inte vilja föda just på nyårsafton. Hehe. Ja det är mitt första så är väldigt spänd av förväntan. :)
  • Ox2
    annaevylinnea skrev 2016-12-16 17:20:23 följande:

    Jag fick 31/1 vid kub med sen 5/1 så hoppas det stämmer bättre. Skulle inte vilja föda just på nyårsafton. Hehe. Ja det är mitt första så är väldigt spänd av förväntan. :)


    31/1 , oj vilken skillnad!

    Har läst någonstans att 80% av alla förstföderskor går över tiden. Vet inte om det stämmer. Jag var i alla fall inte en av dom. Min första kom på bf:)
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-16 17:30:21 följande:

    31/1 , oj vilken skillnad!

    Har läst någonstans att 80% av alla förstföderskor går över tiden. Vet inte om det stämmer. Jag var i alla fall inte en av dom. Min första kom på bf:)


    Oj! Nej det ska stå 31/12. Skrev fel.

    Ja jag hoppas ju oavsett att det blir ett januaribarn. Bara till o knipa :)
  • Ox2
    annaevylinnea skrev 2016-12-16 20:22:54 följande:

    Oj! Nej det ska stå 31/12. Skrev fel.

    Ja jag hoppas ju oavsett att det blir ett januaribarn. Bara till o knipa :)


    Haha tänkte det men man vet aldrig:)

    Är du hemma el du jobbar fortfarande?

    Jag är hemma med graviditetspenning sedan den 18/11. Skönt men ändå tur att julen kommer i mellan så man har lite att göra och inte bara väntar...

    Har du haft några känningar?
  • annaevylinnea
    Ox2 skrev 2016-12-17 09:40:54 följande:

    Haha tänkte det men man vet aldrig:)

    Är du hemma el du jobbar fortfarande?

    Jag är hemma med graviditetspenning sedan den 18/11. Skönt men ändå tur att julen kommer i mellan så man har lite att göra och inte bara väntar...

    Har du haft några känningar?


    Jobbar 3 dagar till nästa vecka. Sedan tänkte jag vara ledig o ta detlugnt sista tiden. Tror jag behöver komma ner i varv.

    Ja precis skönt med jul o nyår o så emellan.

    Ja jag har nog haft ett par slags förvärkar eller liknande. Vet faktiskt inte vad det varit. Kom en riktigt jobbig värk för 2 veckor sen så jag knappt kunde gå. Och sen hände det igen för nån vecka sen. Som riktigt ond mensvärk på vänstra sidan magen. Men sen har jag inte känna något mer.

    Har du känt nåt än?
  • Jula

    Jag har bf 1/1 och tror inte jag lyckas knipa. Känns som det är på g nu redan. Ovh jag fick första i v 36, så skulle inte förvåna mig om det blir i helgen.

  • myhran

    Hej, hänger på här :)

    Har bf med andra barnet 16/1. Har idag haft riktigt vidrig mensvärk som än så länge inte gett med sig. Så just nu känns det som ungen kommer när som. Men hoppas innerlig att den vill stanna tills nästa år :)

  • Mullan

    Hänger gärna på här :) har bf 15/1.

    Oddsen var inte riktigt på min sida förra veckan då jag åkte in akut för magsmärtor. Inflammerad blindtarm. Dom opererade och bebis är kvar i magen. Allt har gått bra med bebisen och det verkar inte ha retat igång något. Nu idag så kom magsjukan hit och hälsade på, inte alls så roligt när man är nyopererad och höggravid. Tycker att det räcker att jag går på kryckor för foglossningen liksom :P

    Gnäll var det här ;)

Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!