• Gulkiwi

    Till dig som kommer dricka under helgdagarna

    SNÄLLA SKIPPA ALKOHOLEN!

    Om du älskar ditt barn mer än alkoholen, då kan också avstå den.

    Om du tänker besvara min tråd genom att säga AMEN JAG DRICKER LITE TILL MATEN.

    Det är så jävla fult. Bespar dig tiden att skriva. Om du alla andra helgdagar druckit och vaknat instabil, då har du druckit för mycket. Barn är smarta och de vet att du är för full för att va en förälder och att du är för bakis för att hantera familjelivet dagen där på.

    Kan du inte vara nykter i ditt sällskap för att din svärmor eller bror är taskig? Bjud inte in henne eller honom då!

    As simple as that!

  • Svar på tråden Till dig som kommer dricka under helgdagarna
  • volvo142

    Min mamma dricker inte alls hon tål inte det. Eller ja inte alls är att ta i kanske en gång om året, första gången jag såg henne dricka var jag 16år. Minns dock som barn att jag tyckte att det var mysig, stämning på jul när kusinerna drack lite och spelade gitarr. tror helt ärligt att det är nått fel med man dricker med MÅTTA. på jul. Sen behöver ju folk inte försvara sitt beteende på samma nivå som 14åringar. Det har jag ofta märkt, då ringer varningsklockorna.
    man kan ju helt enkelt fråga sitt barn hur dom upplever/ kanske upplevt det. När nån har druckit lite. Och sen göra bedömningen ut i från det?

  • corona

    Du har en märklig inställning.

    Kan man inte dricka alkohol utan att bli full och bakfull i din värld?

    Jag menar, till och med att ta ett glas vin till maten är ju "så jävla fult " enligt dig.

    Men visst, om din erfarenhet av alkohol är att bli onykter, full och bakfull; då är det nog lika bra att du avstår.

    Det finns dock många som inte dricker för att bli fulla, du behöver ju inte pracka på alla dina fanatiska åsikter...

  • Gulkiwi
    corona skrev 2016-12-17 00:00:31 följande:

    Du har en märklig inställning.

    Kan man inte dricka alkohol utan att bli full och bakfull i din värld?

    Jag menar, till och med att ta ett glas vin till maten är ju "så jävla fult " enligt dig.

    Men visst, om din erfarenhet av alkohol är att bli onykter, full och bakfull; då är det nog lika bra att du avstår.

    Det finns dock många som inte dricker för att bli fulla, du behöver ju inte pracka på alla dina fanatiska åsikter...


    Ja du Corona, det finns alkoholfria viner, alkoläsk, öl mm. Varför dricker du inte sånt? Stör mig på personer i allmänhet som försvarar sig så fort det kommer till just att avstå alkohol i dryck.
  • Frontline

    Jag har legat i träningsläger under hela året då det oftast blir några öl eller nåt starkare nån dag under helgen.


    Barnen har inga synpunkter på det och har aldrig farit illa av det...


    Ikväll satt vi i soffan och jag tog några whisky och alla 3 barnen 4-9 år somnade som en stock av välbehag på mig, men fan vad tunga dom börjar bli att bära in i sina sängar..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Fiona M
    Gulkiwi skrev 2016-12-17 00:11:07 följande:
    Ja du Corona, det finns alkoholfria viner, alkoläsk, öl mm. Varför dricker du inte sånt? Stör mig på personer i allmänhet som försvarar sig så fort det kommer till just att avstå alkohol i dryck.
    Tala gärna om ett alkoholfritt rödvin som är likvärdigt med ett vanligt.

    Jag har inte varit onykter sen jag var i 20-årsåldern men uppskattar ett glas nu och då, för smakens skull.
  • Gulkiwi
    Fiona M skrev 2016-12-17 00:11:16 följande:

    De som faktiskt bara dricker lite till maten då?

    (Why do I even bother?)


    Kan du inte dricka alkoholfri dryck då till din mat?
  • Aniiee

    Ja, stackars alla som inte tål att en annan vuxen själv kan styra över sitt alkoholintag.....


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Gulkiwi
    Fiona M skrev 2016-12-17 00:13:47 följande:

    Tala gärna om ett alkoholfritt rödvin som är likvärdigt med ett vanligt.

    Jag har inte varit onykter sen jag var i 20-årsåldern men uppskattar ett glas nu och då, för smakens skull.


    Ja men drick för smakens skull, förutsatt att alkohol binder till blodet och ger rus. Är det alkohol i drycken som du dricker så har du en mängd i kroppen under en tid.

    Om du inte hajade i mitt första inlägg så skriver jag till de som dricker sig till den gränsen att deras barn blir negativt påverkade. Och att de dagen efter inte han hantera sina dagliga rutiner. Har träffat såna och får höra att deras försvar: Jag dricker bara till maten, eller jag dricker med måtta.

    Det är försvarstalen som stör mig.

    Jag dricker inte. Jag vet att alkoholfria viner finns dock.
  • corona
    Gulkiwi skrev 2016-12-17 00:11:07 följande:

    Ja du Corona, det finns alkoholfria viner, alkoläsk, öl mm. Varför dricker du inte sånt? Stör mig på personer i allmänhet som försvarar sig så fort det kommer till just att avstå alkohol i dryck.


    Och jag stör mig på personer som har förutfattade meningar.

    Jag dricker INTE alkohol. Inte heller alkoholfritt vin/öl etc. Det är inte gott, så varför skulle jag?

    Men du bestämde dig tydligen genast för att jag dricker alkohol bara för att jag inte delar din fanatiska syn på alkohol?
Svar på tråden Till dig som kommer dricka under helgdagarna