• Babymama1

    Utbrott och hett temperament, orolig mamma

    Jag är gravid med tvillingar i vecka 13. Jag har ett temperament som inte går att kontrollera, jag får utbrott och slår saker på golvet. -allt som finns framför mig. Jag gråter och gråter..Jag vet att detta är mina vilda grav hormoner. Jag till och med slår min man ....

    Nu är jag rädd för att det ska påverka fostren på ett negativt sätt. Ha negativa följder. Är detta beteende skadligt för dom? Kan jag föda tidigare??

    Orolig mamma

  • Svar på tråden Utbrott och hett temperament, orolig mamma
  • jesssicahansen

    Känner så igenom mig, även fast jag bara har en bebis i magen ;)

    Är gravid i vecka 30 nu men har haft hemska humöret till och från sen vecka 6..

    Tycker synd om min make & våra 2 barn och bebis i magen. Jag kan inte kontrollera, jag skriker och blir sur för minsta lilla, och inget jag överdriver!!

    Min bm sa att jag skulle prata med kurator men har avbokat i sista stund..

    Lider med dig, för det är fasiken inte kul:(

    Det tar på relationen

  • Aileen Allannah

    Nej, graviditeten påverkas inte direkt, det behöver du inte oroa dig för. Det du verkligen ska oroa dig för (och varför har du inte ens tagit upp det nu?) är relationen med din partner! Det är inte okej att slå sin man och skylla på hormoner, då får man söka hjälp.

    Generellt så kommer ju tvillingar oftast för tidigt ändå dock.

  • Jag är bara jag

    Det händer ingenting. Jag hade ett gräsligt humör som gravid och var jätteorolig för missfall hela tiden. Men inget hände ö.h.t. Bebben kom inte ut förrän med ks och är jättelugn.

Svar på tråden Utbrott och hett temperament, orolig mamma