• mariama

    BF september 2017

    Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

    Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

    Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

  • Svar på tråden BF september 2017
  • Jonniie

    Fick ett plus imorse så jag hänger på i den här gruppen!

    Det skulle även vara kul att veta lite bakgrund om alla typ enkelt vart man bor i landet, ålder, antal barn :)

    Jag är 25år och bor i Sthlm och om de går som det ska så blir det här mitt första barn.

  • Silkworm

    Hej! 


    Samma för min del, BF i slutet av augusti eller början av september. 

    Jag är 24, och bor i Uppsala. Jag har varit tillsammans med min sambo i 4 år och vi har pratat om barn minst lika länge! Jag har första möte med BM imorgon, och det är så spännande att ha börjat denna resa! 

    Vilka gravidsymptom har ni haft? Precis som TS säger så är det fortfarande tidigt och mycket kan hända. 

    Har ni berättat för nära och kära ännu? :) 

  • Jonniie

    Åhh jag har inte ens ringt till BM än :) det känns så mycket mer verkligt då så har inte vågat än. BIM - 3 idag

    Jag hade molverk i magen redan 3 dagar efter ÄL och de håller i litegrann fortfarande sen kändes det som jag hade träningsvärk i brösten i kanske en vecka som sen gick över till att göra ont i kanske 2 dagar så då valde jag att ta ett gravtest igår kl halv 6 på morgonen innan jobbet och såg ett svagt svagt sträck men vågade inte hoppas eller tro något men det va 16 jobbiga timmar på jobbet och det enda jag tänkte på var mitt gravtest.

    Tog ett nytt imorse som visade ett garanterat plus så idag kom tårarna av glädje!

    Sambon är fortfarande ovetandes då han jobbar borta denna vecka vill jag inte berätta över telefon, tänkte att han ska få en fin julklapp på Julaftonsmorgon är det elakt att inte berätta??

  • Silkworm

    Jag hade också molvärk, och har fortfarande. Särskilt när jag ligger ner. Ömma bröst, och konstant trött. Illamående har kommit den senaste veckan. 

    Min matlust har minskat markant; jag blev alltid exalterad över mat innan, men inte de senaste tre veckorna. Men jag är säker på att matlusten kommer tillbaka (mat är livet!!) ;). 

    Jag tycker absolut att du kan vänta med att berätta tills ni ses! Det blir en fin julklapp!! 

    Jag tänkte berätta för mina föräldrar på julafton. Har skrivit ett julkort med en liten dikt, och signerat med mitt namn, sambons namn, och "masken". Hehe, hoppas de snappar upp det! 

  • Jonniie

    Haha åhh dina föräldrar kommer bli så glada kul sätt att berätta på!

    Jag har köpt en dreglis och bebis strumpor som de står "I LOVE DAD" på som min sambo ska få på julaftons morgon. :)

    Familjen får vänta lite jag bor 25 mil ifrån dom så vill berätta öga nog öga till dom med :)

    Ja min matlust har med försvunnit och för 2 dagar sen började jag tycka att vissa lukter på mat var jobbiga, det kan bli jobbigt om matos blir en jobbig lukt när jag jobbar som kock :/

  • Tosse87

    BF slutet av augusti men tror jag blir framflyttad till början av september. V4 + 2 här :)

    Första barnet på första försöket. Varit tillsammans med sambon i nästan 10 år och är 29 år själv. Bor i Stockholmsområdet. Bara hoppas att den lilla vill stanna kvar där inne.

    Lagade fiskpanetter igår och dom åkte rakt ner i soppåsen då det luktade så frukstansvärt illa och imorse så kom första illamåendet som ledde till toaletten.

  • mariama

    Vad kul att det fylls på lite nu!! :)

    Jag bor i Hälsingland, är 26 och väntar alltså andra barnet om allt går bra. Hade ett MA i augusti så känner att jag har lite svårt att tro på det här än, särskilt när jag inte har så mycket symtom!

    4+2 här med. Hoppas tiden går fort framåt nu!

  • Jonniie

    Tosse87- Åhh vad kul! Jag hoppas verkligen att jag slipper det där illamåendet.. Hoppas ditt blir kortvarigt! :)

    Nu kanske jag låter helt efterbliven men räknar man veckor+dagar från sista mensens första dag? :)

  • Tosse87

    man räknar från sista mensens första dag. Så min var 22/11 så jag har alltså gått in i gravid vecka 5 precis.

  • Jonniie

    Tosse87- Åhh vad kul! Jag hoppas verkligen att jag slipper det där illamåendet.. Hoppas ditt blir kortvarigt! :)

    Nu kanske jag låter helt efterbliven men räknar man veckor+dagar från sista mensens första dag? :)

Svar på tråden BF september 2017