• risenta

    Gravid i vecka 8 och INGA symtom

    Jag är gravid i vecka 8 men känner mig absolut inte gravid alls!! Borde man inte ha iaf lite symtom? Jag läser om alla som har ont i brösten, är trötta, mensliknande smärtor , illamående mm mm men jag känner INGET. Är det normalt? Jag pratade med min BM och hon sa att det är fullt normalt men det får ju mig att tvivla på om ens barnet lever därinne :(. Några fler här som är gravida men som inte känner nått alls? Jag är så otroligt rädd för MA. Det enda beviset jag har att jag är gravid överhuvudtaget är plusset på stickan .... Snälla kan någon stilla min oro lite?

    Kram på Er alla

  • Svar på tråden Gravid i vecka 8 och INGA symtom
  • risenta

    Jo jag tror att jag gör så :)

    En annan fråga bara... Är MA och ett " vanligt" missfall där man har ont och blöder, samma sak? Ett MA behöver ju man inte mörka menar jag

  • Wooden
    risenta skrev 2016-12-20 11:14:50 följande:

    Jo jag tror att jag gör så :)

    En annan fråga bara... Är MA och ett " vanligt" missfall där man har ont och blöder, samma sak? Ett MA behöver ju man inte mörka menar jag


    Vid MA dör fostret men kroppen stöter inte ut det. Vid ett missfall man upptäcker direkt är ju pga blödning och att kroppen gör sig av med graviditeten.  
    Kanske finns någon annan som har bättre definition?

    En väninna till mig upptäckte dött foster på RUL, men det hade dött redan i vecka 9. Hon hade en liten blödning i just vecka 9 men bm avfärdade det som normalt (vilket det ju också kan vara) så det kollades inte upp ytterligare.
  • Anonym (Nina)
    risenta skrev 2016-12-20 11:14:50 följande:

    Jo jag tror att jag gör så :)

    En annan fråga bara... Är MA och ett " vanligt" missfall där man har ont och blöder, samma sak? Ett MA behöver ju man inte mörka menar jag


    I själva verket så är det inte alltid man vet om det är ett vanligt missfall eller MA man fått.

    MA innebär ju att graviditeten fortsätter som inget hänt, trots att fostret dött. Man fortsätter ha graviditetsymptom, positivt graviditetstest osv.

    Jag har tex haft ett MA och ett vanligt missfall. Vid det vanliga missfallet började det blöda i vecka 7. Vid MA så upptäcktes det när jag gjorde ultraljud I vecka 9, att fostret dött och slutar växa i vecka 6 redan. Jag hade inte haft någon aning! Började blöda några dagar senare, så behövde inga tabletter eller skrapning.

    Men det jag menar är att mitt missfall kan även det ha varit ett MA, även om missfallet kom i vecka 7, så kan ju fostret varit dött ett tag, det vet man ju inte... Och mitt MA i vecka 9 hade jag säkert tagit för ett vanligt missfall i vecka 9 om jag inte gjort ultraljud och fått veta att fostret dött redan i vecka 6.
  • Lincha77

    Hej hur gick det för er som var oroliga och sen gjorde vul? Såg allt bra ut? Känner nämligen igen mig att inte ha några symptom.

  • risenta
    Lincha77 skrev 2017-01-18 08:58:28 följande:

    Hej hur gick det för er som var oroliga och sen gjorde vul? Såg allt bra ut? Känner nämligen igen mig att inte ha några symptom.


    Hej! Trådskaparen här :) Jag gjorde ett vul i vecka 7 och då var allt bra. Är i vecka 11 nu och igår när jag var på toaletten så kom det blod på papperet :( orolig till tusen är jag! Inget mer blod sen igår och ingen smärta.
  • Lincha77

    Åh hoppas det vara är känsliga slemhinnor eller så och inget annat.
    Bara positiva tankar så ska det gå vägen :)

  • Wooden
    Lincha77 skrev 2017-01-18 08:58:28 följande:

    Hej hur gick det för er som var oroliga och sen gjorde vul? Såg allt bra ut? Känner nämligen igen mig att inte ha några symptom.


    Jag gjorde vanligt ultraljud, som initierades av bm pga att jag hade oregelbunden mens så vi skulle fastställa graviditetslängden. Men jag var även väldigt orolig så det var skönt att slippa argumentera för att få göra ul. Jag var i v10 och allt såg bra ut och hjärtat pickade. Går in i v14 imorgon och är fortfarande ganska symptomfri. Men det varierar lite från dag till dag.
  • risenta
    Lincha77 skrev 2017-01-18 10:19:23 följande:

    Åh hoppas det vara är känsliga slemhinnor eller så och inget annat.

    Bara positiva tankar så ska det gå vägen :)


    Tack jag hoppa det jag med! :/. Kan tillägga att jag inte heller har några som helst symtom och jag är ändå i vecka 11. Känns ändå att man borde känna NÅGOT iaf :(
  • Lincha77

    Skönt att ändå höra att ni sett något där så det faktiskt är på riktigt :)
    Själv så göra jag et vul på tisdag nästa vecka och kommer då vara i vecka 8. Jag är ju såklart jätteglad över att slippa må dåligt men ändå så känns det som att de som mår dåligt vet ändå att de är symptomen pga graviditeten. Jag känner ju ingenting är precis som vanligt? 

  • Anonym (Också orolig)

    Själv är jag i v9 och är också orolig. Har haft symptom som extrem trötthet och ömma bröst, och faktiskt känt mig gravid och att oron sakta lagt sig med veckorna. Men... brösten slutade ömma för ungefär en vecka sedan. Det känns läskigt. Har mått och mår fortf lite illa, men verkligen inte farligt och är heller inte sådär extremt trött längre. Igår var det lite rosa på pappret. Inte i trosorna men när jag torkade mig. Blev livrädd också tänkte att nu är det kört!!! Dock inte kommit något riktigt blod eller så.

    Vet att rosa eller bruna flytningar kan vara vanligt eller komma från blodkärl när livmodern växer eller att slemhinnorna blir sköra men har svårt att våga tro det :( Har ett vul inbokat i övermorgon och det enda jag tänker nu är att jag kommer hinna blöda innan dess eller upptäcka hos läkare att lilla fröet inte lever! :(:(:(

    Omöjligt att veta såklart, men har en så dålig känsla i kroppen just nu..

  • Anonym (Också orolig)
    risenta skrev 2017-01-18 09:36:24 följande:

    Hej! Trådskaparen här :) Jag gjorde ett vul i vecka 7 och då var allt bra. Är i vecka 11 nu och igår när jag var på toaletten så kom det blod på papperet :( orolig till tusen är jag! Inget mer blod sen igår och ingen smärta.


    Men är det färskt rött blod eller bruna/orangea/rosa vattniga flytningar typ? Det är ju vad jag förstått endast färskt rött blod som är "ovanligt" och bör kollas upp. Och många blöder ju faktiskt rejält utan att det är missfall.. <3
Svar på tråden Gravid i vecka 8 och INGA symtom