• thvall

    lchf tonåring

    Hej, ja e en kille på 15 år som tänkte köra på LCHF i januari -17. För att uppnå mitt mål som är att gå ner ca 10-14/15kg ungefär. Har varit på gymmet väldigt ofta i år men tyvärr inget resultat på fettet men har dock mkt muskler under fettet - vilket borde hjälpa mig att gå ner va? Att jag ej gått ner har nog till stor del varit att jag inte kombinerat bättre kost när jag tränat.
    Går det bra att kombinera lchf med träning? Hur ska jag lägga upp allt? Vet att man inte ska äta potatis, (saker under jord) samt nästan inga kolhydrater. Är själva dieten svårare elr enklare om man tränar utöver? Tacksam för svar!!!
  • Svar på tråden lchf tonåring
  • The one in Blue

    Det är nog som du tror. Bra kost utgör den största delen av en viktnedgång. Bäst resultat får du nog om du kombinerar lvhf med träning. Men glöm inte att vila också. Och du får absolut inte banta. Just lchf är en bra och sund diet men det finns många andra foster som inte är hälsosamma. Lycka till!

  • The one in Blue
    The one in Blue skrev 2016-12-22 16:58:46 följande:

    Det är nog som du tror. Bra kost utgör den största delen av en viktnedgång. Bäst resultat får du nog om du kombinerar lvhf med träning. Men glöm inte att vila också. Och du får absolut inte banta. Just lchf är en bra och sund diet men det finns många andra foster som inte är hälsosamma. Lycka till!


    Foster skulle vara dieter
  • maratontjejen

    Jag skulle rekommendera löpträning, det bränner fett. Ge dej ut varje morgon en runda på 5-7 kilometer under en 10 veckors period. Du kommer se resultat snabbt och få en ökad förbränning under hela dagen. Löpträning kombinerat med styrketräning är det bästa enligt mej. Men är det fett du vill bränna så rekommenderar jag att lägga krutet på löpträning under en typ 3 månadersperiod.

  • Annelie 76

    Lchf och träning funkar jättebra ihop. Det kan vara jobbigt i början när kroppen vänjer sig vid att använda fett som bränsle men efter det går det hur bra som helst. Jag tycker du ska läsa på Jonas Berqvists hemsida om lchf och träning, jag tror han skrivit en bok också.

Svar på tråden lchf tonåring