• Gunnnnnar

    Anses blonda män vara fula?

    Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

    Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

    ?

  • Svar på tråden Anses blonda män vara fula?
  • Anonym (Mörk)

    Eftersom jag är gift med en man med riktigt mörkt hår och brunsvarta ögon är det naturligtvis just de färgerna jag vill ha på en man. Jag har aldrig fallit för en ljus man.

    (Om någon undrar är vi båda helsvenska.)

  • Tow2Mater
    Anonym (Mörk) skrev 2016-12-25 04:52:58 följande:

    Eftersom jag är gift med en man med riktigt mörkt hår och brunsvarta ögon är det naturligtvis just de färgerna jag vill ha på en man. Jag har aldrig fallit för en ljus man.

    (Om någon undrar är vi båda helsvenska.)


    Så av ditt svar kan vi då anta du gifte dig med din man just p g a att du ansåg honom vara snygg?
  • Anonym (Mörk)
    Tow2Mater skrev 2016-12-25 04:55:14 följande:

    Så av ditt svar kan vi då anta du gifte dig med din man just p g a att du ansåg honom vara snygg?


    Jag gifte mig inte för att jag tyckte han var snygg men anledningen till att jag såg honom var nog just att han både utseendemässigt och personligen tilltalade mig. Och det gör han fortfarande... 22 år senare. Även om det mörka håret är lite tunnare. Han är en man som avgudar sin familj, kämpar för att vi ska ha det bra och får massor av kärlek och uppskattning tillbaka.
  • Tow2Mater
    Anonym (Mörk) skrev 2016-12-25 05:25:30 följande:
    Jag gifte mig inte för att jag tyckte han var snygg men anledningen till att jag såg honom var nog just att han både utseendemässigt och personligen tilltalade mig. Och det gör han fortfarande... 22 år senare. Även om det mörka håret är lite tunnare. Han är en man som avgudar sin familj, kämpar för att vi ska ha det bra och får massor av kärlek och uppskattning tillbaka.
    Så utseendemässigt tilltalade just hans mörka hår dig, och att han inte var blond?
  • Anonym (agda)

    Jag har aldrig dragits till mörka killar utan nordiskt blonda är min melodi. Helst också skägglösa och UTAN hår på bröstet. Mjuka lena killar med varmt sinnelag ska det va. Mina döttrar föredrar också det nordiska och nu har de blivit sambos med var sin blond, lång, stilig ung man.

  • Anonym (Mm)

    Har aldrig tänkt på det på det sättet men det ligger nog något i det du säger..

    Fast love is blind :))

    Jag är kär i någon blond just nu, han har så kaxig personlighet att man inte ens tänker på hans hårfärg)))

  • Anonym (Mig)

    Min sambo är naturligt blond och har blå ögon. Finns ingen snyggare man enligt mig.

  • Anonym (H)

    Min sambo är blond med blåa ögon. Tycker det ser mer classy och snyggt ut än mörkhåriga killar :)

    Och ett stort plus är att blonda män oftast passar i fina pastellfärger.

Svar på tråden Anses blonda män vara fula?