• Solstråle0001

    Er nyårsmeny?

    Nu är jag trött på julmat och har börjat tänka på nyårsmat istället!

    Vad står på menyn hos er?

  • Svar på tråden Er nyårsmeny?
  • Treansresa

    Kommer bar vara ja o gubben så har gjort de enkelt.

    Förrätt: Het räkröra i små skal ( vad nu skalen heter)

    Huvudrätt: lövbiffsrullader, vitlöksbonjour, en god sallad och vitlökskroketter samt vitlöksbröd

    Efterrätt: Ingen aning.

  • Smajley
    Treansresa skrev 2016-12-25 18:37:31 följande:

    Kommer bar vara ja o gubben så har gjort de enkelt.

    Förrätt: Het räkröra i små skal ( vad nu skalen heter)

    Huvudrätt: lövbiffsrullader, vitlöksbonjour, en god sallad och vitlökskroketter samt vitlöksbröd

    Efterrätt: Ingen aning.


    Efterrätt: vitlök? ;)
  • Bougainvillea

    Förrätt: Carpaccio med ruccola, pinjenötter, parmesanost, färskost, olivolja och vitlöksbröd.

    Huvudrätt: Örtmarinerad fläskfilé, potatisgratäng med chevréost, karamelliserade palsternackor och morötter samt en grön sallad.

    Efterrätt: Cheesecake med vanilj och blåbär, tycker att det behövs något friskt efter den tunga huvudrätten.

    Det blir jag, sambon och våra föräldrar

  • Treansresa
    Smajley skrev 2016-12-25 18:39:19 följande:

    Efterrätt: vitlök? ;)


    Men vad smart tar nog morötter o doppar i vitlök:) ja vi älskar vitlök:)
  • Gurkan

    Förrätt: räktoast

    Huvudrätt: helstekt oxfile med vitlökssmör, potatisgratäng med Västerbotttensost och sallad med rödlök

    Efterrätt: glasstårta med maräng och nutellaglass, färska hallon och granatäpplekärnor

  • Aniiee

    Jag återkommer när jag har tröttnat på julmaten.....


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Domesticgoddess

    Jag har bestämt mig för att helt rebelliskt strunta i förrätt och istället köra en massa plock till välkomstbubblet. Ganska liten bjudning (tre par + mig) och inget av paren har träffats förut så jag tänker att gående / stående mingel kan vara att föredra som isbrytare. Vad tror ni, blir det märkligt utan förrätt? I vart fall, menyn ;

    Plock:

    små kuber snabbgravad & sotad lax, mini toast skogens, carpaccioknyten med löjrom, creme fraiche och en gnutta rödlök + citron i, jordärtskockssoppa i snapsglas, små rundlar smörstekt brioche med foie gras och fikonkompott.

    Huvudrätt:

    Bakad hälleflundra med äpple,- & jordärtskockspure, syltade trattkantareller och vispat smör med forellrom

    Efterrätt :

    Semifreddo smsksatt med mariannekarameller med jordgubbssås

    Sedan tänker jag miniburgare med rökt vitlöksmayo till nattamat.

  • molly50

    Här blir det min man,jag och våra barn och ev ett par vänner.

    Här blir det nog tjälknöl på älgkött och potatisgratäng.

    Förrätt och efterrätt är inte bestämt ännu.


    Carpe Diem
  • formalaffair

    Hos oss blir det bara jag och sambon som ska ha myskväll.
    Vi kör på räk- och romröra på baguett till förrätt, planka till huvudrätt och avslutar med chokladpaj ????
    Kanske inte vad man brukar para ihop, men vi har ett antal restriktioner pga graviditet och diverse allergier.

Svar på tråden Er nyårsmeny?