• Anonym (Kaffedraken)

    föra över data från ett sd kort till ett annat?

    Mitt SD kort i mobilen börjar bli fullt och jag bör nog köpa ett nytt. Men allt det som är på detta SD kort nu, alla foton, alla appar och allt annat...hur för jag över dom till det nya kortet på smidigt sätt?

  • Svar på tråden föra över data från ett sd kort till ett annat?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kopierar över det från ena kortet till en annan...

    själv så har jag "usbstickor" med uttag för SDkort/minneskort, så man kan göra ett SDkort till USBminne så säga, så enkelt och ansluta två såna till datorn och flytta mellan enheterna...

    annars får man flytta över datan från sdkortet till datorn, sen till nya sdkortet...
    men om du saknar möjlighet att få in minneskortet i datorn, så får du ansluta mobilen via kabel till datorn, och göra det den vägen, dock så kan telefonen bråka och kopiera vissa delar bara :)

    Köp någon läsare som läser alla minneskort så blir det så mycket enklare :)

    http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/media_usb-minnen/lasare_adaptrar/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Apparna är nog installerade på telefonens internminne, så dom behöver du inte flytta över till sdkortet :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Värt att poängtera är ju att du ska föra över allt till nåt annat lagringsutrymme så du kan spara på säkert ställe. Att spara allt på en telefon brukar innebära att man står där om det händer nåt..........finns ju dem som blivit av med tusentals bilder på den nyfödde och det är ju lagom roligt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Myphoneexplorer är ett klockrent program, man har en "app" man startar på telefonen, sen synkar man med datorn, då tankar den ner telefonboken, sms:en, alla ens bilder, kalender osv, så varje gång (en per dag eller när man vill) så synkar man så får man ner allt man har i telefonen på datorn, riktigt bra, så slipper man stå där en dag om telefonen är kaputt och man inte kommer in i den... :)

    att man sen kan skicka sms via datorn från programmet är skönt med, redigera kalendern, telefonboken osv :)

Svar på tråden föra över data från ett sd kort till ett annat?