• Anonym (TS)

    Medicinsk abort, fråga om blödning samt smärta

    Gjorde en medicinsk abort för 1v sedan, fast det gått en v så måste jag använda förlossningsbindor fortfarande! Samt att jag i natt vaknade utav "mensvärken".... Käkar definitivt maxdosen (eller mer) utav Alvedon och ipren fortfarande. Normalt? Eller bör jag ringa in och rådgöra?

  • Svar på tråden Medicinsk abort, fråga om blödning samt smärta
  • Carambolan

    Ring in och rådgör. Även om man kan blöda länge så borde det ha avtagit betydligt i styrka så här långt efter.

  • Anonym (TS)
    Carambolan skrev 2016-12-27 08:15:22 följande:

    Ring in och rådgör. Även om man kan blöda länge så borde det ha avtagit betydligt i styrka så här långt efter.


    Ja får göra det, tycker också blödningen borde ha minskat när det ändå gått en vecka. Får se vad de säger när de öppnar...
  • Anonym (Ring)

    Ring tycker jag. Låter som du kan ha röster kvar och kanske måste skrapas.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Ring) skrev 2016-12-27 08:25:50 följande:

    Ring tycker jag. Låter som du kan ha röster kvar och kanske måste skrapas.


    Sitter i telefonkö nu... Men skulle vara typiskt :)
  • Anonym (TS)

    De vilja skulle avvakta tills på torsdag.. Så vi får se, tog en omgång smärtstillande igen nu och kör vidare.

    Min största oro är ändå blödningen då jag hade dåliga blodvärden innan.

  • Anonym (Linda)

    Låter som om du har rester kvar. Blödningen minskar radikalt när allt är ute nämligen.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Linda) skrev 2016-12-27 11:44:25 följande:

    Låter som om du har rester kvar. Blödningen minskar radikalt när allt är ute nämligen.


    Säger inte emot dig.. Antar de inte vill ta emot i onödan :/
  • Anonym (TS)

    Hej igen......

    Använder fortfarande förlossningsbindor, gick åt 7 (snålat) nu på 24h, men nu har det ändå gått 8dagar..... Tempade endast 37,5 men käkar en Alvedon och 1 ipren var ca 6h ungefär :/ är jag nojig eller bör jag ringa in igen?

    Var i v 5+6 vid abort :/

  • Anonym (Gyn)
    Anonym (TS) skrev 2016-12-28 19:39:47 följande:

    Hej igen......

    Använder fortfarande förlossningsbindor, gick åt 7 (snålat) nu på 24h, men nu har det ändå gått 8dagar..... Tempade endast 37,5 men käkar en Alvedon och 1 ipren var ca 6h ungefär :/ är jag nojig eller bör jag ringa in igen?

    Var i v 5+6 vid abort :/


    Ring in absolut! Jag hade tagit in dig på kontroll direkt. Jobbar på Gyn.
  • Anonym (TS)

    Uppdatering. Fick komma in på koll, hade rester kvar så ska "göra om" aborten igen, känns väl sådär men.... Bara gilla läget, hade ingen infektion åtminstone. Mitt hb som blivit lågt så nog därför jag kände mig "dålig" plus att jag blödde så pass. Hoppas på andra gången gillt nu.

Svar på tråden Medicinsk abort, fråga om blödning samt smärta