"Andra avenyn" blir dokumentärfilm
Forum Relationsexperten - Fråga experten
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Olycklig

Tis 27 dec 2016 10:54 Läst 13456 gånger Totalt 1 svar
    Anonym (T.S.)
    Visa endast
    Tis 27 dec 2016 10:54

Hej,

Jag är i behov av råd ... Känner att något saknas i mitt liv. Hade för 2 år sedan en relation med en man där allt föll på plats för mig. Har aldrig känt mig så sedd och bekräftad förut. Han gjorde slut hastigt. Vi pratade aldrig efter det. Jag gick i terapi och tycker mig nu kunna se situationen med mer rättvisa ögon. Först la jag all skuld på mig själv, men nu kan ja se att han hade flera bekymmersamma sidor som jag inte hade haft så lätt att leva med.

Efter honom träffade jag en man som var upptagen. Det slutade med att han stannade hos sin sambo.

Nu lever jag ensam. Tycker att livet är halvtrist hela tiden. Har så mycket att vara tacksam för, det vet jag, men känner en sådan känsla av tomhet. Är 39 år och känner att chansen till familjeliv rinner ifrån mig...

Jag vill egentligen inte gå i mer terapi. Om jag bara visste att jag kommer bli kär igen...

Jag har så svårt att släppa vad den upptagne mannen gjorde mot mig, alla lögner och löften som inte hade någon substans. Tror jag håller på att bli bitter och det är inte värt det.

Det har kommit fram att han gjort flera snedsteg innan mig också och jag försöker trösta mig med att han nog inte hade slutat söka andra även om vår relation hade fortsatt. Egentligen borde jag bara strunta i honom, men det är svårt när han ibland hör av sig.

Hur ska jag kunna släppa? Kommer jag träffa någon igen..?

Har en dotter på 8 år och vill så gärna ha fler barn.

Har du några praktiska råd att ge mig om hur jag ska gå tillväga för att må bättre? Jag försöker tänka att en relation inte automatiskt betyder lycka, men jag saknar någon att dela livet med.

Tanken har slagit mig att skaffa barn som singel, men kommer man kunna träffa någon då...

Tacksam för svar.

• Ons 18 jan 11:05 #1

Hejsan!
    Du skriver inte hur länge sedan det var som du hade en relation med mannen som gick tillbaka till sin sambo, men gissar att det är mindre än två år sedan då du hade en annan relation då.
    Ibland kan man tänka att man borde lärt sig av EN erfarenhet och kanske då också tagit hjälp av terapi, precis som du berättar att du gjort.
    Dock är det ju så att varje erfarenhet som vi går igenom behöver sin bearbetning, sin process och sin tid.
    Jag tänker att bitterheten du känner är för att du kanske tänker att dom tidigare erfarenheterna "borde" lärt dig men det kan vara så att du där gör en tanke/känslovurpa.
    Tillåt dig själv att sörja den senaste relationen och om du kan våga öppna upp för den smärtan - för där finns också läkandet enligt mig.
    Sedan kan du börja ta små, små steg - och inte tänka så långt framåt för det tror jag är det som många gånger gör oss lite nere och tappar hoppet.
    Det är bra att se glädjen och framstegen du gör i dom små stegen, i dig själv till en början.
    Var rädd om dig<3
    Charlotte

Denna tråd är stängd för svar.
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Fråga experten
Svara i tråden...

Innehåll