• micjos

    Fitbit?

    Fick en fitbit charge 2 i julklapp och har använt den några dagar nu men kom på att det kanske inte är ok som gravid??? Har googlat lite men hittat inget... nån som vet?

  • Svar på tråden Fitbit?
  • ika_109
    Wazp skrev 2016-12-28 12:22:00 följande:

    Varför skulle den inte vara okej?


    Ja, jag håller nog med Wazp, varför skulle den inte vara ok?
    Kan inte tänka mig att den skulle kunna vara farlig på nåt sätt, kör på..

    Jag har en likadan, använder den dagligen och är halvvägs in i graviditeten.
  • Wazp

    Den avger betydligt mindre strålning än mobil eller dator. Tor du inte att det skulle finnas varningar om det fanns risker att det skulle påverka fostret?

  • ika_109

    Söker du på radiation fitbit så får du upp en hel del.. men jag tror att mobilerna avger mer strålning än fitbit, men jag har som sagt inga belägg.

  • micjos

    Men mobilen går man ju inte omkring med på sig dygnet runt vilket man oftast gör med ett aktivitetsarmband...


    ika_109 skrev 2016-12-29 10:22:42 följande:

    Söker du på radiation fitbit så får du upp en hel del.. men jag tror att mobilerna avger mer strålning än fitbit, men jag har som sagt inga belägg.


  • Tiinuli

    Hej!

    Har också en Fitbit charge 2 och använder dagligen! Är i vecka 8.

    Har en fråga till er som använder den dagligen, vad har ni för vilopuls nu när ni är gravida?
    Jag låg på 65-70 beroende på var i menscykeln jag va i.
    3 dagar efter Äl höjdes den till 70-74 och har varit där uppe sen dess förutom idag :( då det blev en dipp till 69! Blev skit skraj nu för MF för pulsen ökar ju under graviditet...

  • Fredling
    Tiinuli skrev 2017-03-30 11:13:33 följande:

    Ingen som har noterat nått liknande med puls och graviditet?


    Hur gick det?
Svar på tråden Fitbit?