• Sassa4

    Positivt graviditetstest, idag negativt?!

    Hej!

    I förrgår tog jag ett graviditetstest som enligt mig var positivt, svagt, men såg positivt ut iaf. Blev så glad! Idag testade jag mig igen, dock ej på morgonurin. Och alla tester är negativa?? Vad är detta? Är jag inte gravid? :(

    Jag som har haft molande värk till och från i magen och var övertygad om när jag kände ägget fästa. Det var bara en månad sen jag fick missfall och detta skulle innebära att det tagit sig på en gång.

    Såhär blev mitt test i förrgår, vad tycker ni? Är det positivt eller negativt? Och hur kan det isf vara negativt idag?

  • Svar på tråden Positivt graviditetstest, idag negativt?!
  • Trollungen1210

    Om du fick missfall för en månad sen kan det fortfarande finnas spår av hcg i urinen och därför visa positivt. Testa igen om några dagar!

  • Anonym SE

    Testade du dig negativt efter missfallet?
    Man rekommenderar att testa sig 4-5 veckor efteråt och då ska testet vara negativt.

  • Sassa4

    Ja jag har testat mig negativt efter missfallet. Har tagit tre test för att vara säker på att inget ska synas på stickan och det har varit negativt varje gång. Tog ca en vecka för all hcg att försvinna.

  • enanna

    Du skrev själv att du inte testade med morgonurin idag, så du vet att det har skillnad. Ändå vill du ha svar här?

  • Sassa4
    enanna skrev 2016-12-29 18:36:23 följande:

    Du skrev själv att du inte testade med morgonurin idag, så du vet att det har skillnad. Ändå vill du ha svar här?


    Det intressanta är att jag inte testade med morgonurin i förrgår heller. Testade när jag kom hem efter jobbet.
  • Nonym

    När mitt test såg ut som det du har bild på så var det för att jag fått missfall.. strecket var liksom inte lika stark hela vägen.. två dagar efter var mitt test också negativt. .

  • enanna
    Sassa4 skrev 2016-12-29 18:42:57 följande:

    Det intressanta är att jag inte testade med morgonurin i förrgår heller. Testade när jag kom hem efter jobbet.


    Aa, då förstår jag att du frågar! Hoppas att koncentrationen bara råkade vara större igår och att du testar positivt igen imorgon!
  • Vickan I

    Svårt säga. För utspätt urin denna gång? Inte ett äkta plus innan. Du kan ju varit mkt tidigt gravid och sedan avstannar det. I början är hcg inte så högt och sjunker snabbt, vilket kan ge blankt test relativt fort. Kroppen kanske inte ens förstått det ännu och därför kommer inte blödningen igång.

  • Sassa4
    narie24 skrev 2016-12-29 18:44:36 följande:

    Är strecket helt?


    Ja det var ett helt streck men det syntes tydligare upptill.
  • Sassa4
    Vickan I skrev 2016-12-29 20:31:10 följande:

    Svårt säga. För utspätt urin denna gång? Inte ett äkta plus innan. Du kan ju varit mkt tidigt gravid och sedan avstannar det. I början är hcg inte så högt och sjunker snabbt, vilket kan ge blankt test relativt fort. Kroppen kanske inte ens förstått det ännu och därför kommer inte blödningen igång.


    Jag har själv tänkt i dessa banorna =/ jättetråkigt om det är så. Jag ska ta ett nytt test imorgon på morgonen och se om det syns någon då. Jag vet att om jag gravid så är det väldigt tidigt för test. Säkert innan bim. Eftersom jag hade ett utdraget missfall där det tog fyra dagar att stöta ut fostret så vet jag inte exakt när jag egentligen ska få mensen. Jag vet bara att jag hade ägglossning nångång den 16-18 dec.
  • Sassa4

    Testade med morgonurin idag och fortfarande negativt. Fattar inte. Och idag känns det verkligen i magen som mensen kommer vilken dag som helst. Jag har ju vart gravid innan och känt igen så många symtom. Men allt är borta nu. Kan detta vara ett tidigt missfall som är på g? Åh.. Jag får ju bara missfall :( inget vill stanna kvar :(

  • narie24

    När jag fått streck som inte varit lika starka över hela strecket har det varit ngt fel på testet och mensen kom några dgr senare.

Svar på tråden Positivt graviditetstest, idag negativt?!