• Lovisaaxelsson

    Söker medium i Stockholm

    Hej! Jag söker ett medium i Stockholm för lite vägledning osv. Har någon här något tips på ett bra medium man kan gå till? :)

  • Svar på tråden Söker medium i Stockholm
  • John22

    Som B sade ovan, gå till en kurator, psykolog eller möjligtvis coach om du vill ha vägledning som faktiskt fungerar.
    Det råder ingen som helst tvekan om att det medier pysslar med är lurendrejeri och bluff, vilket bevisats gång på gång.

    Kolla upp cold reading så kommer du märka hur enkelt det är att slänga ur sig påståenden som passar in på de flesta; detta tillsammans med offrets önskan om att det verkligen ska fungera gör att denne struntar i de 19 gånger mediet gissar fel, och helt fokuserar på den enda gång det hade rätt.

    Ge inte dina pengar eller tid till dessa lurendrejare!

  • tresan02

    Håller med de ovan..

    Var nyss till ett medium och hade inga förhoppningar.. Kändes mest som hon läste mig utefter vad jag vile höra.. Ändrade sig från ett påstående till ett annat.. Använde om information jag nyss lagt fram som om att det var hon som kom med det osv.. Ska inte säga att det var Cold Reading rakt av, men till viss del. Kanske hon har en stark intuition men använde sig av "fiskande" utöver den vilket inte gjorde vägledningen rättvis.

    Hade hellre, nu i efterhand, gått till en livscoach eller liknande.

Svar på tråden Söker medium i Stockholm