• Anonym (Fattig)

    Någon som fått misskött kredit

    Har två skulder jag måste släppa till inkasso dessa kommer generera i en missköt kredit.

    Det är ok och inte mycket att göra, kommer inte behöva ta lån osv närmaste åren , möjligen byta bostad men fastighetsägare brukar inte se en missköt kredit.

    Men det jag är orolig för är vad som händer med andra krediter har tex en konot kredit på min bank kommer dom stoppa den när dom ser att jag fått en misskött kredit på annat ställe?

  • Svar på tråden Någon som fått misskött kredit
  • Anonym (lugna gatan)

    Om de bara går till inkasso behöver du inte oroa dig. Du får en ny räkning med en påminnelseavgift och betalar du den så händer inget mer. Det finns inget sätt för andra bolag att se att du missat en betalning det kan de först om det gått till kronofogden.

  • Anonym (Fattig)

    Nej, om du släpper lån hos sånna som räknas som banker och krediter (typ lån hos resursbank) så får du en anmärkning om missköt kredit redan när det går till inkasso. Jsg pratar alltså inte om en anmärkning hos kronofogden

  • Anonym (lugna gatan)

    Har du redan en beviljad kredit så görs ju inga fler kreditkollar på den utan sådant måste vara befogat som tex ny ansökan om lån. Så länge du inte försöker höja krediten så borde det inte vara något problem.

Svar på tråden Någon som fått misskött kredit