• lillterror

    Pizzatopping!

    Jag har en sån idétorka och hoppas på lite spännande tips av er! Imorgon är ju den officiella pizzadagen, och här är planen då att baka egen. Vi brukar göra "minipizzor" på polarbröd, smidigt och enkelt och alla får det dom vill ha på sin lilla pizza. Men det känns som att det alltid är samma topping vi har. Tomatsås, ost, nötfärs och olika färska grönsaker och champinjoner.

    Vad brukar ni ha på era pizzor? Inspirera mig Äter även gärna vegetariskt!

  • Svar på tråden Pizzatopping!
  • Carambolan

    Min favorit: Chevre med lite honung, lite rödlök, en riktigt god salami och så toppa den med ruccola efteråt.

    Här blir det däremot något så spännande som hemgjord pizza toppad med riven julskinka, för att bli av med de sista resterna.

  • lillterror
    GavinGadget skrev 2016-12-31 08:16:44 följande:

    Chevré och fikon blir fantastiskt på pizza.

    mittkok.expressen.se/recept/pizza-med-getost-fikon-parmaskinka/

    Kan även vara kul med någon Bianco-pizza

    Jag har dock köpt färdig deg framför att baka den på polarkaka.


    Det lät spännande! Här är många olika viljor och åsikter och en och annan "vägrar äta pizza om det ligger lök på" t.ex så då är polarbröd rätt smidigt känner jag:) men kanske borde göra en "riktig" till mig och sambon och låta ungarna pilla med sina minipizzor som vanligt:)
  • lillterror
    Carambolan skrev 2016-12-31 09:34:07 följande:

    Min favorit: Chevre med lite honung, lite rödlök, en riktigt god salami och så toppa den med ruccola efteråt.

    Här blir det däremot något så spännande som hemgjord pizza toppad med riven julskinka, för att bli av med de sista resterna.


    Ruccola efteråt är en succé på dom flesta pizzor! Så gott! Undviker gärna honung då det finns en 10-månaders här som smakar på allt och jag säkerligen glömmer bort att hon inte borde få smaka på min. Men resten lät riktigt smaskens! Funderar lite på om parmaskinka kanske vore något?
  • Anonym (yum)

    Tandoorikryddad kyckling/sojaprotein, spenat, svamp, curry, banan, jordnötter och en sås på matlagningsyoghurt/gräddfil/soyghurt, mango chutney och eventuellt lite andra kryddor efter smak. Och så tomatsås också, förstås. Hur gott som helst, tycker jag. 

  • Anonym (yum)

    Eller bara ost, riven tryffel och honung. Gudomligt gott. 

  • Queennr1

    (Tomatsås och liiiite vanlig pizzaost på botten)Salami, kronärtskocka, soltorkade tomater, grillad paprika, chevre, och sedan ringla över lite balsamicosås. Salt och svartpeppar.

  • Propppen

    Antingen enkelt och rent = tomatsås och mozzarella. Blir oftast om jag ska bjuda någon.

    Eller döna på ordentligt. Tomatsås, kyckling, bacon, lök, champinjoner och bearnaisesås. När jag lagar till mig själv, för jag måste ligga ner efteråt

  • FruNyfiken

    Blanda créme fraiche med riven västerbottensost, salt, peppar och lite flytande honung. Använd den som pizzasås och lägg på grön sparris och serranoskinka. Supergott!

Svar på tråden Pizzatopping!