• Anonym (Trött­)
    Äldre 2 Jan 00:04
    13782 visningar
    22 svar
    22
    13782

    Ni som lever i förhållanden med för lite sex

    Jag och min sambos sexliv är helt värdelöst. När vi väl har sex är det bra men det är bristen som är dålig. Vi brukar ha sex ett par gånger i månaden men jag går alltid heelt sexlös i 3veckor i streck. Jag orkar inte mer. Är arg och sur hela tiden känner jag, absolut inte sån jag vill vara..

    Kom över en artikel jag ska dela med mig utav. Undrar om det är något som kanske hade funkat bra..

    "Hur sex aldrig mer behöver vara ett problem där du känner dig avvisad eller utnyttjad

    Postat den 13 juli, 2012 av Satori

    Har du velat ha sex och känt dig avvisad av din partner? Har din partner velat ha sex och du har känt dig utnyttjad? Det här är ett otroligt vanligt relationsproblem så du är inte ensam. Här är ett nytt sätt att tänka runt sex så du aldrig mer behöver ora dig eller vara rädd för att din partner ska avvisa dig eller att du ska känna dig uttnytjad?

    Om du kunde känna dig trygg att din partner absolut inte skulle avvisa dig när du ville ha sex och du visste att ni kunde ha sex utan att du kände dig utnyttjad skulle det vara en skön och befriande känsla? Häng med här så ska jag berätta hur.

    Det är två sidor till det här problemet ? en vill ha sex och den andra vill inte. Jag kommer att prata om det i den generella formen av att han vill och hon vill inte ? det betyder inte att det alltid behöver vara så, för det är ofta tvärtom också. Men för enkelheten här och nu så är det exemplet.

    Vi börjar med att bli avvisad. Den känslan är så enormt stark och jobbig att ingen av oss vill känna oss avvisade. Det riktiga problemet är att du inte har fått villkorslös kärlek under hela ditt liv. Du har haft så många situationer där du gång på gång fått signalen att du inte räcker till, att du är oduglig, värdelös att när din partner säger nej till dig så drar du med dig år av smärta. Det räcker med en suck. Om jag tittar på dig och suckar eller rullar ögonen, känner du att jag älskar dig då? Knappast. Hur många gånger tror du inte det har hänt under ditt liv?

    Så hur slipper vi den här ultimata smärtan ? att vi är värdelösa, odugliga och inte förtjänar kärlek ? när vi trevar ut på den sköra linan och visar eller uttrycker att vi vill ha sex? Hon bestämmer vart, hur och när det ska hända.

    För dig som får förfrågan eller inbjudan till sex, säg aldrig nej. Betyder det att du alltid måste ha sex så fort din parter vill? Nej, lugn så ska jag berätta. När din partner vill ha sex så krävs det en hel del mod att be om det. Det skadar er relation mer än du anar när du säger nej. Det skadar även när du blir sur eller arg om du inte får det.

    Så hur gör vi då? Undrar du kanske.

    Vi börjar med att vi genuint bryr oss om varandra, vi vill att vår partner ska känna sig älskad, glad och lycklig. Det är energin som genomsyrar relationen. Där börjar vi, men sen då?

    Du kan smeka hennes bröst, rumpa eller ansikte och det leder inte till sex. Hon måste veta och känna sig trygg i att du kan ta på henne ? hela hennes kropp ? vilket är mysigt och härligt utan att det kommer att leda till sex. Är hon trött, distraherad, upptagen av något annat och du tar på henne så är oddsen att hon kommer att avvisa dig? Enorm. Eller så har hon sex med dig och känner sig utnyttjad.

    Kommer du ihåg, hon bestämmer var, när och hur? Vad menar jag? Så du säger, ?Jag vill ha sex?? och hon säger, ?Ok älskling, just nu håller jag på med det här (spelar inte någon roll vad det är) och jag vill avsluta det. Möt mig i sängen (duschen, soffan, köksgolvet ditt val) naken om två timmar så kan vi göra vad du vill.?

    Eller?

    ?Åhh, älskling jag är så sugen på dig, vill ha sex med dig.? Säger du. ?Vet du, det skulle säkert vara super skönt,? säger hon. ?men jag är verkligen super trött efter idag. Vi kan ha sex i morgon bitti så kan vi ta en snabbis innan jag går till jobbet. Om du vill så kan du ha sex med dig själv nu och jag kan ligga här bredvid dig naken och titta på, skulle du vilja det??

    Allt det här handlar om att hon säger inte nej ? vilket gör att du inte behöver känna dig avvisad ? men hon bestämmer om det sker i sängen, badrummet, vilken tid ? nu, om en timme, i morgon bitti ? om du vill hela menyn eller om du vill ha oralsex.

    För dig som får inbjudan ? du avvisar honom inte ? han känner sig fortfarande älskad, att du bryr dig om honom och du behöver aldrig känna att du gör något som du inte vill. Det är också viktigt att ni verkligen är överens om att han kan ta på dig utan att det kommer att leda till sex. Du behöver veta att du tryggt kan njuta av att bli smekt på bröst eller vart som utan ett krav till sex.

    Det finns självklart mycket mer till det här. Så för att sammanfatta och slippa det här relationsproblemet. Ta aldrig på din partner och förvänta att det ska leda till sex ? han eller hon kan vara helt någon annanstans ? känslomässigt, mentalt eller fysiskt. Säg aldrig nej till sex ? men bestäm vart, när och hur det kommer att hända.

    Lycka till och berätta gärna hur det går!

    Tills vi hörs, lev och älska fullt ut!

    Love,

    Satori

  • Svar på tråden Ni som lever i förhållanden med för lite sex
  • Anonym (ida)
    Äldre 2 Jan 08:01
    #1

    Ja,Du är någon som faktiskt letar en lösning på problemet. 
    Tror absolut att det där kan funka.
    Har vart i en relation där jag både i början blivit avvisad, och sedan när jag lagt ned att försöka och han började vilja - avvisat. Och bråk om sex förstör ALLT. 
    Man är två i en relation och båda ska bli respekterade.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jan 23:17
    #2

    Ja inte är det lätt. Jag hittade detta när jag googlat runt. Tror att det kanske kan fungera men mycket låter för bra. Tror inte att hon kan komma med en annan dag utan tror mer svaret blir nej.

    Ingen som testat denna metod ?

  • Äldre 9 Jan 22:12
    #3

    Det där låter perfekt.....
    Meen när man inte ens får ta på sin partner för "risken för sex" då ger man upp till slut....

  • Anonym (Snart räcker det)
    Thu 9 May 2019 11:15
    #4

    Hoppas jag inte kapar den här tråden, men det verkar ha varit inaktiv ett tag och det jag tänkte skriva är på samma tema.

    Min partner och jag (jag man, hon kvinna) har ett mycket bra sexliv när vi väl får till det, men frekvensen, intensitetet och framför allt initiativet från henne minskar hela tiden.

    Hon säger att hon är tänd på mig, och jag är minst lika tänd på henne som innan. För det mesta om jag tar upp det blir det tjafs, även om jag försöker förklara att jag inte vill att hon skall ligga om hon inte vill, utan att det som är jobbigt är just att hennes sexlust verkar minska och att hon verkar rätt nöjd med det. Men det största problemet verkar vara att hon inte riktigt förstår hur viktig del av förhållandet sex är för mig. Hur jag än försöker förklara.

    I bästa fall blir det efter ett sådant samtal lite bättre i 1-3 dagar, sedan är vi tillbaka på samma som innan.

    Förutom att frekvensen minskat, och att hon tar initiativ mer sällan, så tar hon inte längre initiativ till att 'spice things up' (vilket hon gjorde mycket tidigare).

    Det jag är rädd för är att vårt sexliv skall minska och minska för att till slut dö ut.

    Men det börjar bli för jobbigt. Jag är kär i henne och oerhört tänd på henne, men det tär att hon inte förstår hur allvarligt det är. Frustrationen kan få en att göra dumma saker.

    Jag hade gärna haft sex 2 gånger om dagen, det är mycket och sånt kräver jag såklart inte. 2-3 gånger i veckan är fortfarande mycket mindre än vad vi hade i början, och kanske att hon tar initiativ säg en tredjedel av gångerna.

    Någon som har tips? Kanske någon som varit i samma sits och lyckats vända på skutan.

  • Anonym (Aldri­g)
    Thu 9 May 2019 18:34
    #5

    Har testat det där, funkade inte. Vi har lika lite sex oavsett.

  • Thu 9 May 2019 18:40
    #6

    Tror inte heller att det där kommer funka.. men jag kopierade texten och skickade den till min sambo.. hon har sagt nej 99,999% av alla gånger jag har velat haft sex under 8 års tid.. försöker jag prata med henne blir hon förbannad och ska göra slut osv.. helt ärligt så är jag så nerbryten av att alltid få nej och skäll.. så det där var väll mer ett desperat försök

  • Fri 10 May 2019 13:10
    #7

    Ja jag tror inte heller det funkar som i texten. Då måste hon egentligen vilja, och vara beredd på att göra det senare. Riktigt så funkar tyvärr inte våra mer eller mindre asexuella partners.

    Villkorslös kärlek... vad är det??

  • Anonym (A)
    Fri 10 May 2019 13:13
    #8

    Det kommer inte att fungera

  • Sun 12 May 2019 13:29
    #9

    Precis som alla tidigare skrivit så kommer det inte att fungera. Kommer snarare göra det värre.

    Det som skulle kunna fungera är att skaffa sig ett eget liv och lägga energin på någon hobby, karriär eller något annat än att hela tiden hetsa flickvännen med sex.

  • Anonym (Dj)
    Sun 12 May 2019 15:14
    #10

    I början lät det bra men sen förstod jag ganska snabbt att den artikeln var önsketänkande.

    Den utgår ju ifrån att det är två som TÄNDER på varandra, inte bara har en relation.

    Jag skulle nog vilja påstå att mer än hälften av de som inte vill ha sex med partnern inte vill det pga att intresset svalnat.

    Och de som tänder på varandra har inte detta bekymret.

    Jag minns så väl hur det var med mitt ex. Jag förstod verkligen inte själv varför jag inte var sugen på sex. Jag äcklades oftare än vad jag tändes. Det tog flera ÅR innan jag förstod att det var attraktionen som försvunnit. När vi hade sex kunde jag blunda och ändå tycka om det. Det var ju inte sexet som var fel, det var ju han!

    Men jag lämnade inte honom förrens en annan man började uppvaktade mig.

    Jag förstår helt ärligt inte hur ni män orkar med att konstant bli nobbade. Jag hade känt mig så extremt oattraktiv och oduglig.

Svar på tråden Ni som lever i förhållanden med för lite sex