• justsweet

    BIM FEBRUARI 2017

    Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

    Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

    Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

    Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

  • Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Karin8206

    Hej!

    Hoppar över från Bim-Januari-gruppen :)

    Förmodad ÄL 25/1 och Bim 8/2.

    Hoppas verkligen på denna månad!

  • aleakim90

    Hoppar in här. Har BIM 29 januari, men tänker att det blir precis i månadsskiftet så kanske bättre att hänga på denna gruppen. Har en känsla av att det ändå inte tar denna månaden då jag har ÄL idag och har varit tokförkyld flera dagar och inte orkat mysa till det. Alltså får vi se. 

    Vi är ett par på 26 och 32 år. Jag är precis klar sjuksköterska imorgon och har fått en fast tjänst som börjar på måndag. Ser fram emot att få komma igång med bebisverkstaden i år och kanske se en knodd innan julen nästa år :)

  • Lillafisfia
    Hej!

    Hoppar över från januaritråden då mensen kom igår precis som appen förutspådde! Detta blir försök två med bebis nummer 1 :) BIM 10 februari!
  • aleakim90

    Åh så irriterad jag blev. Vilken app använder ni?

    Jag använder ladytimer. Har haft regelbunden mens och äl sen juni, men av någon anledning tyckte min äl att det var dax att förvirra mig totalt. Tog ett äl test i måndags, tisdags, igår och idag. Alla visade samma starka, i princip positiva, svar. Skall enligt appen ha äl den 16, har idag mina tydliga glasklara flytningar och hade äl-smärtor i måndags och tisdags.. På grund av den jävliga förkylningen sen söndags mös vi till det först igår. Skall köra hela helgen med för säkerhets skull, men börjar bli rädd att vi missade fönstret denna månaden :(

  • justsweet

    Va kul att ni är fler som hittat hit. Min ÄL är beräknad typ nu i dagarna. Har de flytningarna nu som "man kan göra broar mellan fingrarna med", så det är väl på ingång om jag läst till mig rätt.

    Hoppas så på detta försök. BiM 5 februari :)

  • justsweet
    aleakim90 skrev 2017-01-13 20:49:31 följande:

    Åh så irriterad jag blev. Vilken app använder ni?

    Jag använder ladytimer. Har haft regelbunden mens och äl sen juni, men av någon anledning tyckte min äl att det var dax att förvirra mig totalt. Tog ett äl test i måndags, tisdags, igår och idag. Alla visade samma starka, i princip positiva, svar. Skall enligt appen ha äl den 16, har idag mina tydliga glasklara flytningar och hade äl-smärtor i måndags och tisdags.. På grund av den jävliga förkylningen sen söndags mös vi till det först igår. Skall köra hela helgen med för säkerhets skull, men börjar bli rädd att vi missade fönstret denna månaden :(


    Jag använder natural cycles, FLO å P Tracker. Gillar FLO å NC bäst. :)
  • ewm

    Hej! Hänger på här eftersom blodbadet bestämde sig för att komma även denna månaden.

    Nu behöver jag lite hjälp här.

    Min mens kom 5 dagar för tidigt sist så jag har noll koll på när äl ska vara, kollade enligt en sån där äl-kalender och den sa 19/1. Beställde även hem äl-test och i beskrivningen står det att strecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för positivt och är det inte det så ja, då är det negativt.

    Som jag förstått det brukar det vara helt blankt och sen kommer det svagt fram ju närmare äl, har jag fel??

    Hur som. Tog ett idag (fråga mig inte varför,jag vet inte) och resultatet ser ni på bilden. Jag hade från början tänkt börja testa runt 16e.

    Till min fråga: bör jag testa varje dag fram till positiv äl fr.om nu, eller kan/ska jag vänta och börja testa fr.om 16e?

  • aleakim90
    ewm skrev 2017-01-13 22:38:48 följande:

    Hej! Hänger på här eftersom blodbadet bestämde sig för att komma även denna månaden.

    Nu behöver jag lite hjälp här.

    Min mens kom 5 dagar för tidigt sist så jag har noll koll på när äl ska vara, kollade enligt en sån där äl-kalender och den sa 19/1. Beställde även hem äl-test och i beskrivningen står det att strecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för positivt och är det inte det så ja, då är det negativt.

    Som jag förstått det brukar det vara helt blankt och sen kommer det svagt fram ju närmare äl, har jag fel??

    Hur som. Tog ett idag (fråga mig inte varför,jag vet inte) och resultatet ser ni på bilden. Jag hade från början tänkt börja testa runt 16e.

    Till min fråga: bör jag testa varje dag fram till positiv äl fr.om nu, eller kan/ska jag vänta och börja testa fr.om 16e?


    Jag tycker själv det är svårt med ältest eftersom de måste vara lika starkt som kontrolltestet. Jag har fått lika starkt ca 3 gånger och sen nästan lika starkt och trott att det räcker. En månad bestämde jag mig för att ta minst ett om dagen för att se. Jag har två streck hela månaden. dock endast två som var lika starka. Jag går mest på kroppens signaler, älsmärta (har tydlig) och flytningarna samt ibland även modermunsöppningen. Vissa månader är kroppen inte lika tydlig och då tar jag ältest och blir så förvirrad eftersom jag inte riktigt vet hur jag skall tolka dem. 

    Med allt detta sagt, ta ett test om dagen (om du har så det räcker) tills du får starkt streck eller misstänker att det är to late. Mitt streck blir tydligt svagare (nästan osynligt) dagen efter äl. 

    Hoppas jag varit till någon hjälp :)
  • aleakim90
    justsweet skrev 2017-01-13 22:18:10 följande:
    Jag använder natural cycles, FLO å P Tracker. Gillar FLO å NC bäst. :)
    Jag hade NC innan, men kände att det blev ändå en del pengar när det ändå finns gratis som funkar bra. Är dessutom sämst på att ta tempen på morgonen och då kände jag att NC inte var den bästa eftersom den typ utgår från tempen mer än ältest och andra tecken i kroppen. 

    FLO har jag aldrig provar. Får kolla upp den och se vad det är :)
  • justsweet

    Jag har en fråga. Jag ska på mitt första cellprov den 24 januari. Jag har ju äl till veckan och hoppas ju på att det ska ta sig och efter som att det kan ta upp till en vecka för ägget att fästa så kan det ju bli i samband med cellprov å i kallelsen står det ju att man ej ska gå om man är gravid.

    Kan det skada så tidigt isåfall? Eller kan det rubba en eventuell fästning? Är det bättre att boka om tiden till efter beräknad mens?

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017