• minmaj

    Nu tar vi tag i nyårslöftet! Ner i vikt!

    Nu är det dags. Har haft ett fantastiskt år, men det har också inneburit stora omställningar och en kropp jag inte längre känner mig bekväm med. Halva garderoben känns för liten och orken sträcker sig jobb hem till soffan ungefär.

    2017 ska bli ett år i betydligt bättre balans. Jag har tidigare alltid varit aktiv, tränat regelbundet och ätit hyfsat. Orken och energin var betydligt bättre då, sedan ca 1,5 år har jag nytt jobb med mycket resor, utemat och en betydligt stressigare vardag. Men det måste ju gå att hitta en balans på något sätt! Idag börjar jag min resa tillbaka till en kropp jag trivs med.

    Vågen visade idag att minst 6,5 kg ska bort.

    Någon som hakar på och vill vara med? Jag tänker räkna kcal med Lifesum och väga mig på fredagar. Hur du gör är upp till dig, men det hade varit kul att peppa varandra, dela tips och idéer och heja på!

  • Svar på tråden Nu tar vi tag i nyårslöftet! Ner i vikt!
  • smulis85

    Hej!
    Hänger gärna på här :) jag ska gå med i viktväktarna nästa vecka och väga mig på torsdagar :) har varit med viktväktarna och blivit guldmedlem för 6år sedan.

    2016 var inget bra år en närstående dog, jag slutade snusa för att försöka bli gravid men inte lyckats bli gravid än efter ett år så varit deppad av de vilket lett till 10kg övervikt. Var redan mullig innan så har ca 20kg att gå ner för att bli nöjd.

    Vill bli smal igen men kommer fortfarande försöka bli gravid så kanske får avbryta viktnedgången sedan vem vet. :)

  • IVFtjejer

    Hej

    Jag vill gärna vara med här. Jag vill gå ner 15 cm runt midjan, det är 95 cm just nu och inga byxor passar och magen putar under kläderna. Har alltid varit stor om magen men i höstas var det 102 cm. Lyckades gå ner lite i höstas men sen kom julen.

    Jag tänkte också räkna kalorier med appen "my fitness pal" som är typ likadan som Lifesum.

    Hur många kcal ska du äta per dag minmaj?

  • IVFtjejer
    smulis85 skrev 2017-01-02 13:48:40 följande:

    Hej!

    Hänger gärna på här :) jag ska gå med i viktväktarna nästa vecka och väga mig på torsdagar :) har varit med viktväktarna och blivit guldmedlem för 6år sedan.

    2016 var inget bra år en närstående dog, jag slutade snusa för att försöka bli gravid men inte lyckats bli gravid än efter ett år så varit deppad av de vilket lett till 10kg övervikt. Var redan mullig innan så har ca 20kg att gå ner för att bli nöjd.

    Vill bli smal igen men kommer fortfarande försöka bli gravid så kanske får avbryta viktnedgången sedan vem vet. :)


    Usch vad jobbigt för dig. Har också varit i din sits och ätit/bantat och provat allt möjligt för att bli gravid. Jättejobbigt! Men har nu två barn :)
  • minmaj
    smulis85 skrev 2017-01-02 13:48:40 följande:

    Hej!
    Hänger gärna på här :) jag ska gå med i viktväktarna nästa vecka och väga mig på torsdagar :) har varit med viktväktarna och blivit guldmedlem för 6år sedan.

    2016 var inget bra år en närstående dog, jag slutade snusa för att försöka bli gravid men inte lyckats bli gravid än efter ett år så varit deppad av de vilket lett till 10kg övervikt. Var redan mullig innan så har ca 20kg att gå ner för att bli nöjd.

    Vill bli smal igen men kommer fortfarande försöka bli gravid så kanske får avbryta viktnedgången sedan vem vet. :)


    Usch ja vad jobbigt. Har också varit i din sits när det gäller att inte bli gravid. Blev ivf-bebis till slut. Håller tummarna för att du snart får avbryta viktnedgången :)
  • minmaj
    IVFtjejer skrev 2017-01-02 14:16:07 följande:

    Hej

    Jag vill gärna vara med här. Jag vill gå ner 15 cm runt midjan, det är 95 cm just nu och inga byxor passar och magen putar under kläderna. Har alltid varit stor om magen men i höstas var det 102 cm. Lyckades gå ner lite i höstas men sen kom julen.

    Jag tänkte också räkna kalorier med appen "my fitness pal" som är typ likadan som Lifesum.

    Hur många kcal ska du äta per dag minmaj?


    Vad kul att du hänger på :) lyckades också tappa lite i höstas men har gått upp allt igen dessvärre. Jag ska ligga på ca 1400
    kcal per dag med lifesum. Kommer troligtvis ligga lite över på helgen och kanske något under söndag-torsdag. Men ska se till så jag inte ligger under 1200 iallafall. Sen måste jag få rutin på det där med träning igen!
    Hur ser ditt kcal-intag ut?
  • Aniiee

    Lycka till =)


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • IVFtjejer
    minmaj skrev 2017-01-02 18:58:50 följande:

    Vad kul att du hänger på :) lyckades också tappa lite i höstas men har gått upp allt igen dessvärre. Jag ska ligga på ca 1400

    kcal per dag med lifesum. Kommer troligtvis ligga lite över på helgen och kanske något under söndag-torsdag. Men ska se till så jag inte ligger under 1200 iallafall. Sen måste jag få rutin på det där med träning igen!

    Hur ser ditt kcal-intag ut?


    Jag tänkte ligga på 1700-1800 kcal. Det funkade i höstas. Jag ammar fortfarande men min dotter ska ju börja äta riktig mat nu i vår så jag får sno mig på att försöka gå ner i vikt om jag ska ha hjälp av amningen. Ska också försöka komma igång med träning o köpa kort på Friskis. Vad ska ni göra för träning?

    Idag har jag gått en långpromenad så alltid nåt
  • smulis85
    IVFtjejer skrev 2017-01-02 19:25:42 följande:
    Jag tänkte ligga på 1700-1800 kcal. Det funkade i höstas. Jag ammar fortfarande men min dotter ska ju börja äta riktig mat nu i vår så jag får sno mig på att försöka gå ner i vikt om jag ska ha hjälp av amningen. Ska också försöka komma igång med träning o köpa kort på Friskis. Vad ska ni göra för träning?

    Idag har jag gått en långpromenad så alltid nåt
    Jag tänkte först bara gå långa promenader men senare börja träna på friskis när jag kommit igång med dieten :)
  • smulis85
    minmaj skrev 2017-01-02 18:51:22 följande:
    Usch ja vad jobbigt. Har också varit i din sits när det gäller att inte bli gravid. Blev ivf-bebis till slut. Håller tummarna för att du snart får avbryta viktnedgången :)
    Tack så mycket!! :)
  • Virvlande89

    Hänger gärna på också. Ställde mig på vågen igår och insåg att jag aldrig har vägt så här mycket i mitt liv! Jag är 170 cm och väger för tillfället 89 kilo.. jag har lyckats gå ner i vikt förut, men jag är dålig på att hålla i det.

    Förra året provade jag viktväktarna, men ekonomin tillåter inte riktigt att jag fortsätter med det. Just nu har jag ett gymkort för 199 kr/månad, så jag ska försöka pallra mig dit lite oftare..

    Jag skulle vilja gå ner till 80 först och främst, med gärna ända ner till 70 sedan.

Svar på tråden Nu tar vi tag i nyårslöftet! Ner i vikt!