• Äldre 2 Jan 19:18
    33765 visningar
    15 svar
    15
    33765

    Ni som har Bestå som tv-bänk!!

    Jag behöver lite hjälp angående Bestå från Ikea. Jag ska köpa en tvbänk och vill ha med skåpluckor så boxer och dvd är helt gömda, har sett flera bilder på nätet där endast tvn står på bänken. Ni som har liknande hur gör ni för att fjärrkontrollen ska fungera ändå?

  • Svar på tråden Ni som har Bestå som tv-bänk!!
  • Äldre 2 Jan 19:21
    #1

    Glasdörr. Signalen går genom glaset. Vi har ett mindre skåp med glasdörr där dvd och förstärkare är, bredvid en låda. Under två större skåp med dörr.

  • Äldre 2 Jan 19:42
    #2

    Tack för svaret men är helt täckta luckor jag vill ha..????

  • Äldre 2 Jan 20:25
    #3

    signalerna fråm fjärrkontrollen skiter fullständigt i luckor, vare sig de är i flas, laminat eller solitt trä. Du kan ju skippa 10-cmbetongen, dock..... =P

    Alla mina apparater är gömda i bänkar och skåp med trä- och laminatluckor.


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Äldre 3 Jan 09:20
    #4
    +1

    Vi har bestå och måste öppna dörren varje gång vi tittar på tv. Våra signaler går inte igenom

  • Äldre 3 Jan 11:33
    #5
    +1

    Tusen tack för svar! Nästa problem jag upptäckte är att de bänkar som inte är anpassade som tv bänkar inte har hål för sladdar. Hur löser ni det?

  • Äldre 3 Jan 11:34
    #6

    I den skivan uppepå menar jag????

  • Äldre 3 Jan 11:41
    #7
    tankefnatt skrev 2017-01-03 11:33:44 följande:
    Tusen tack för svar! Nästa problem jag upptäckte är att de bänkar som inte är anpassade som tv bänkar inte har hål för sladdar. Hur löser ni det?

    Vi har en Bestå utan luckor (håller vi kontrollen i knät blockeras signalen av soffbordet, så jag tror inte att det skulle funka med luckor). Vi sågade ett hål i skivan på baksidan och drog ut sladdarna där.
  • Äldre 3 Jan 11:56
    #8
    tankefnatt skrev 2017-01-03 11:34:41 följande:

    I den skivan uppepå menar jag????


    Vi gjorde ett hål i bakstycket. Det är tunn board som är lätt att såga i.
  • Äldre 3 Jan 13:34
    #9

    Det som är det jäkliga är att jag vill ha min bänk skruvad på väggen som jag sett så många har, så sladdarna måste upp via ovansidan och då blir det inte lika lätt att såga????

  • Äldre 3 Jan 13:34
    #10

    ????????

  • Äldre 3 Jan 13:35
    #11

    Mina smile gubbar blir visst massa frågetecken

  • Äldre 4 Jan 12:03
    #12
  • Äldre 4 Jan 12:04
    #13

    Och man skiter i att monter bakstycke på den bestå man ska ha elektroniken i och drar sen sladdarna där

  • Äldre 4 Jan 18:12
    #14

    Alltså, vi har fjärrkontroller som inte funkar ens med fritt spel! Nyinköpta teknikprylar. TV, apple-TV, digitalbox... Ingen kontroll funkar riktigt bra och de skulle säkert funka ännu sämre om de var instängda bakom dörrar. Jag vet att detta inte är något tips som hjälper dig TS, mer ett konstaterande.

    Jag tror det är fel på dagens fjärrkontroller. De är helt kassa och det är förmodligen smart uträknat av tillverkarna... någon gör väl vinst på det också.

  • Äldre 4 Jan 18:17
    #15
    tankefnatt skrev 2017-01-03 13:34:03 följande:

    Det som är det jäkliga är att jag vill ha min bänk skruvad på väggen som jag sett så många har, så sladdarna måste upp via ovansidan och då blir det inte lika lätt att såga????


    Sätt distanser mot väggen då, så det blir en glipa i bänken längst in mot väggen.
Svar på tråden Ni som har Bestå som tv-bänk!!