• Milla8101

    IVF Januari 2017

    Hej

    Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

    Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

    Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

    Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

    Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

    Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

    Jag fyller på eftersom.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

  • Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Milla8101

    Hej Alla

    Det var ett tag sen jag var inne här nu, hur går det för er alla? Nu har man landat lite efter första försöket, går just nu o väntar jag på att min Ägglossning ska komma så jag kan sätta in mitt frysta.

  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 08:08:41 följande:

    Hej Alla

    Det var ett tag sen jag var inne här nu, hur går det för er alla? Nu har man landat lite efter första försöket, går just nu o väntar jag på att min Ägglossning ska komma så jag kan sätta in mitt frysta.


    Hej.

    Jag går och väntar på min mens, så jag kan göra min FET jag med. =) Men det blir stimulerad cykel för min del. Så drygt det är att gå och vänta. Kunde man inte fått göra detta när första mensen efter försöket kom. Men det kanske var bra med en paus.
  • Emsoff

    Jag kör en fertilitetsbehandling med hormoner. Vi har bestämt för att testa vanligt i ett halvår. Så eventuellt ta upp ivf igen i augusti/september om det inte händer nått innan dess.

  • HarmoniMalin87
    Milla8101 skrev 2017-03-14 08:08:41 följande:

    Hej Alla

    Det var ett tag sen jag var inne här nu, hur går det för er alla? Nu har man landat lite efter första försöket, går just nu o väntar jag på att min Ägglossning ska komma så jag kan sätta in mitt frysta.


    Hej!
    Härligt att du är igång igen! Grymt.
    Jag inväntar mens som skall komma vilken dags som helst och skall då dra igång min första ivf ever. Hur många dagar inpå mensen börjar man med första sprutan? Har du kört igång igen efter första försöker på din första mens som kommer nu? eller har du haft lite uppehåll? mensen "tar inte stryk" av alla sprutor eller den är igång som vanligt?
  • Milla8101
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-14 11:40:10 följande:

    Hej!

    Härligt att du är igång igen! Grymt.

    Jag inväntar mens som skall komma vilken dags som helst och skall då dra igång min första ivf ever. Hur många dagar inpå mensen börjar man med första sprutan? Har du kört igång igen efter första försöker på din första mens som kommer nu? eller har du haft lite uppehåll? mensen "tar inte stryk" av alla sprutor eller den är igång som vanligt?


    Dag 2-3 börjar man med sprutorna, spännande lycka till :)

    Vi kör på direkt, orkar inte vänta. Så min första mens efter misslyckandet är precis över så nu väntar jag på min ägglossning. Min mens var lite annorlunda denna gång om det beror på sprutorna eller MF har jag ingen aning om.
  • Milla8101
    anina skrev 2017-03-14 09:58:28 följande:

    Hej.

    Jag går och väntar på min mens, så jag kan göra min FET jag med. =) Men det blir stimulerad cykel för min del. Så drygt det är att gå och vänta. Kunde man inte fått göra detta när första mensen efter försöket kom. Men det kanske var bra med en paus.


    vad gör du då, I stimulerad? Får du ta sprutor igen? Ja man vill ju köra på direkt, men det är nog bra för kroppen att få det lite lugnt ngr veckor. :)
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-03-14 11:35:00 följande:

    Jag kör en fertilitetsbehandling med hormoner. Vi har bestämt för att testa vanligt i ett halvår. Så eventuellt ta upp ivf igen i augusti/september om det inte händer nått innan dess.


    Ok va bra, håller tummarna för er <3
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-03-14 23:48:14 följande:
    Ok va bra, håller tummarna för er <3
    Håller tummarna för er också. Skulle vilja fortsätta följa dig... men gissar på att det här forumet snart går ur tiden.
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 23:46:33 följande:
    vad gör du då, I stimulerad? Får du ta sprutor igen? Ja man vill ju köra på direkt, men det är nog bra för kroppen att få det lite lugnt ngr veckor. :)
    Jag ska ta tabletter, Progynon. Vad jag har förstått det som är det en östrogentablett. Har inte fått så mycket information, de skickade hem ett brev med instruktioner bara. Försökte läsa om det på Fass, men jag blev bara mer förvirrad. =)
    Jag gör det pga att jag inte har nån ägglossning. 
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-03-14 23:43:15 följande:
    Dag 2-3 börjar man med sprutorna, spännande lycka till :)

    Vi kör på direkt, orkar inte vänta. Så min första mens efter misslyckandet är precis över så nu väntar jag på min ägglossning. Min mens var lite annorlunda denna gång om det beror på sprutorna eller MF har jag ingen aning om.
     Hoppas det går bra för dig denna gången. =)
  • Notion
    Xantan85 skrev 2017-03-05 06:53:59 följande:

    Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...


    Men åh så tråkigt, beklagar verkligen! :( Har läkarna någon plan, görs det någon form av utredning? Förstår att det måste kännas fruktansvärt tungt, orkar du/ni fortsätta försöka? Jag har inte kämpat i närheten lika många år, men har ändå känt emellanåt att det är svårt att orka, kanske särskilt just efter mf/ma. Det är en galen bergochdalbana man går igenom. Hoppas ni hittar styrka, gör saker ni gillar och mår bättre igen så snart som möjligt.
  • Notion
    Xantan85 skrev 2017-03-05 06:53:59 följande:

    Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...


  • Notion
    Xantan85 skrev 2017-03-05 06:53:59 följande:

    Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...


    Men nu har min telefon fått spel...ursäkta antalet inlägg... Visst var det du som blev kraftigt överstimulerad? Vid insättning när kroppen inte är i ett sånt extremt påfrestat skick kan man ju tänka sig att förutsättningarna är betydligt bättre. Bara en tanke och förhoppning. Stor kram!
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-03-15 08:59:10 följande:

    Håller tummarna för er också. Skulle vilja fortsätta följa dig... men gissar på att det här forumet snart går ur tiden.


    Samma här, vi får starta en ny kanske? :)
  • Milla8101
    anina skrev 2017-03-15 09:56:47 följande:

    Jag ska ta tabletter, Progynon. Vad jag har förstått det som är det en östrogentablett. Har inte fått så mycket information, de skickade hem ett brev med instruktioner bara. Försökte läsa om det på Fass, men jag blev bara mer förvirrad. =)

    Jag gör det pga att jag inte har nån ägglossning. 


    Då hoppas vi på detta! Tack, håller tummarna för dig oxå :)
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-03-20 07:31:26 följande:
    Samma här, vi får starta en ny kanske? :)
    Kan inte du komma in i den gruppen som heter "sekundär barnlöshet och ivf våren 2017".
Svar på tråden IVF Januari 2017