• Äldre 3 Jan 21:42
    4504 visningar
    8 svar
    8
    4504

    Investera 600.000kr ?

    Vad skulle du göra om du hade 600.000 kr och vill fördubbla pengarna inom den närmsta framtiden ?

  • Svar på tråden Investera 600.000kr ?
  • Äldre 3 Jan 21:57
    #1
    vanesa skrev 2017-01-03 21:42:20 följande:

    Vad skulle du göra om du hade 600.000 kr och vill fördubbla pengarna inom den närmsta framtiden ?


    Hur stor risk?
  • Äldre 3 Jan 22:34
    #2

    Inte för stor

  • Äldre 3 Jan 22:36
    #3
    vanesa skrev 2017-01-03 22:34:32 följande:

    Inte för stor


    Blir nog svårt.
  • Caramb­olan
    Äldre 3 Jan 23:06
    #4

    Vad menar du med "inom den närmsta framtiden"? Tänker du en horisont på tre veckor ("investera i trisslotter") eller tio år?

  • Äldre 3 Jan 23:17
    #5

    Satsa på Haskel Investor AB!

    Swisha bara över pengarna till mig, så fixar jag restenFlört.

  • Anonym (inves­tering­)
    Äldre 8 Jan 19:59
    #6

    Jag har ett investeringssparkonto på swedbank.
    Satte för 10 månader sedan in 500 000:- och de har idag ökat till 565 000:-
    Fick hjälp på banken att hitta bästa sparalternativet för de "överflödiga" pengarna.

  • Äldre 15 Jan 17:27
    #7

    Ännu en som jagar De vises sten :)

    Nej det finns inget enkelt riskfritt sätt att snabbt dubbla sina pengar på ty då skulle alla vara miljardärer.

  • Äldre 3 Feb 09:11
    #9

    Inom finans finns det nämligen en intim relation mellan risk och förväntad/möjlig avkastning. Man förväntas få betalt för den risk man tar i form av möjligheten till högre avkastning. Tillgångar med högre risk (säg aktier) har på längre perioder högre genomsnittlig avkastning än tillgångslag med låg risk (statsobligationer). Lägg dock märket till att jag använder ?möjlig? avkastning, för om den vore säker eller förutsägbar så vore det inte längre fråga om ?risk?.

    Däremot är argumentet för att ta risk inte något dåligt. Risk är en bra möjlighet, och själva anledningen till varför vi vill köpa aktier/fonder. Man behöver helt enkelt ta risk om man förväntar sig avkastning, men på ett smart sätt och då menar jag att man sprider sitt sparande på flera tillgångar och olika marknader.

    Var detta en pedagogisk förklaring mellan risk och avkastning? :)

Svar på tråden Investera 600.000kr ?