• Äldre 4 Jan 14:54
    4273 visningar
    5 svar
    5
    4273

    När berätta för andra?

    Hej! Nu är det så att jag och maken äntligen har börjat kommit igång med allt inom adoption. Jag har alltid velat adoptera så det är en stor dröm som går i uppfyllelse nu! Vi kommer adoptera från Brasilien där jag är halv ifrån. Det kommer bli en lättare adoptions resa då vi inte behöver stå u utländsk kö osv.

    Men jag har börjat fundera mycket nu på när man ska berätta för sina anhöriga om det här? Vi är rätt unga fortfarande (21år). Ska man berätta när man är godkänd med alla papper och väntar på barnet eller ska man berätta när man får barnet? Hur har ni gjort?

    Anledningen varför vi inte berättar just nu är för vi ska flytta dit ett år ungefär så vi kommer inte börja med allt förrän slutet av detta år men den här funderingen äter upp mig lite då jag känner mig så osäker! 

    Och ja man får adoptera från Brasilien om man är medborgare och 21år :) 

  • Svar på tråden När berätta för andra?
  • Äldre 11 Jan 13:24
    #1

    Verkligen ingen som har tips?

  • Magisk­Mamma
    Äldre 11 Jan 13:27
    #2

    Om ni tror att ni har stöd för det här hos era respektive familjer så kan ni berätta redan nu. Men om ni tror att de kommer att vara emot det och försöka övertala er att låta bli, då bör ni nog vänta med att berätta tills mer av det praktiska är ordnat. Ett år av tjat och gnat från släkten kan bli ett långt år...

  • Äldre 11 Jan 14:21
    #3
    Dette spo?eczno?? Ci veldig interessant, jeg ikke wiem Norweski tak dobre, og slik na jeg mo?e pryszcz na zewn?trz. Takk dla informasjonen.
  • Äldre 11 Jan 14:23
    #4

    Jeg samler på dette utstyret, tusen takk for all informasjon om det. Gjerne komme til nytte. Jeg er lei for norsk.


  • Äldre 11 Jan 15:54
    #5
    MagiskMamma skrev 2017-01-11 13:27:34 följande:

    Om ni tror att ni har stöd för det här hos era respektive familjer så kan ni berätta redan nu. Men om ni tror att de kommer att vara emot det och försöka övertala er att låta bli, då bör ni nog vänta med att berätta tills mer av det praktiska är ordnat. Ett år av tjat och gnat från släkten kan bli ett långt år...


    Tack så mycket! Har verkligen hört så blandat från sidor från andra länder så är skönt att höra hur andra gör lite här med.
Svar på tråden När berätta för andra?