• Äldre 5 Jan 20:10
    8931 visningar
    6 svar
    6
    8931

    parainfluensa 5 veckors bebis

    Min bebis har fått diagnosen para influensa. Nu har dom sövt ner han och han ligger i respirator för att hans lungor ska få vila. Behandlingen är som ett rs virus(sjukdomen ligger i samma kategori som rs virus) någon som har haft bebis med denna sjukdom som kan berätta lite positiva berättelser för mig så jag kan lugna ner mig lite. Dom säger på sjukhuset att han kommer få ligga i respirator tills infektionen har klingat av men är jätte rädd o orolig.

    Min lille bebis<3

  • Svar på tråden parainfluensa 5 veckors bebis
  • Äldre 6 Jan 22:01
    #1

    Vet inte om det här är till hjälp men eftersom ingen annan svarat så svarar jag. Min yngsta son hade också parainfluensa när han var i samma ålder, kanske något äldre. För honom gick det bra, han fick nedicin som hjälpte och blev helt frisk. Han är nu en pigg och kry tvååring.

  • Äldre 6 Jan 22:32
    #2

    Jag var också jätterädd och orolig och läste alla möjliga skräckhistorier om sjukdomen, men tänk på att den stora majoritet barn som blir helt friska oftast inte har föräldrar som skriver om det på internet. Jag har t.ex. aldrig förr skrivit om min sons parainfluensa på internet.

  • Äldre 7 Jan 11:45
    #3

    TS hur går det?

    Skickar styrkekram då jag vet hur man mår när man ser sitt barn och inte kan hjälpa

  • Äldre 7 Jan 14:27
    #4
    min också skrev 2017-01-06 22:01:04 följande:

    Vet inte om det här är till hjälp men eftersom ingen annan svarat så svarar jag. Min yngsta son hade också parainfluensa när han var i samma ålder, kanske något äldre. För honom gick det bra, han fick nedicin som hjälpte och blev helt frisk. Han är nu en pigg och kry tvååring.


    Var han oxå nersövd i respirator? Läkarna säger att det ska få bra o han kommer bli frisk. Hur länge var din son sjuk? Fick ligga på sjukhus?
  • Äldre 7 Jan 14:28
    #5
    kokos skrev 2017-01-07 11:45:56 följande:

    TS hur går det?

    Skickar styrkekram då jag vet hur man mår när man ser sitt barn och inte kan hjälpa


    Det går sakta men säker framåt, han ligger ff i respirator men får mediciner. Antibiotika bland annat. Läkarna säger att han kommer bli frisk men är så hemskt att se han vara så sjuk :(
  • Gravit­ation
    Äldre 17 Jan 22:18
    #6

    Hoppas din lille mår bättre nu! <3

Svar på tråden parainfluensa 5 veckors bebis