• Sojabönan

    Köpa villa i Sala?!

    Hej planerar flytt till Sala p g a jobb. Funderar om jag ska satsa på att köpa en nybyggd villa centralt i Sala. I Sthlm där jag kommer ifrån är det alltid en investering att köpa en bostad, oavsett om det är en bostadsrätt/radhus/villa. Hur är det i mindre städer som Sala (som inte heller är speciellt långt ifrån större städer som Västerås, Uppsala och Sthlm och goda pendlingsmöjligheter finns)? Vill ju inte förlora ekonomiskt på att köpa en villa i lilla Sala som jag sen om t ex ett år har svårt att få sålt. 

    Tack för svar. 
    Mvh

  • Svar på tråden Köpa villa i Sala?!
  • kallebakom

    bor utanför sala ! är mkt nöjd,sala växer mer mer affärer,bra med tågstation-busenkelt snabbt till Västerås o uppsala,ja nej sala är tvärbra,badhus,anlaggt fotbollsplan för 30mille ,ishall ! det finns mkt för så liten stad,kuriosa så vart salas lekpark (STOR) utsedd till landets bästa ! räker det ? eller säg bara sala dammar -googla bilder !!

  • Anonym (Sala pinglan)

    Hus är rätt dyra i Sala sett till stans storlek. Även rätt lättsålda.

  • Anonym (Fia)

    Det går aldrig att svara på om bostadspriserna kommer stiga eller falla, om man bara ser några år framåt. Ska man köpa hus och bo där 30 år så är det för det mesta en bra investering, för på sikt stiger priserna, men ska du sälja igen om ett par år så är det 50/50 att det blir en förlustaffär. 

    Men för att svara på din fråga så tycker jag att Sala är en fin och mysig liten stad. Jag bor i Uppsala och det känns som att många härifrån köper hus där just nu.

  • Anonym (Bella)

    Väcker den här tråden eftersom jag funderar på samma sak! Nu pratas det dessutom om en begynnande priskrasch på bostäder - vågar man köpa i Sala?!

    Dessutom undrar jag om nån har erfarenhet av att pendla Sala-Uppsala eller Sala-Avesta? På pappret ser det görbart ut, men hur är det i verkligheten? Hur är det att pendla när man har barn?

    Och min sista fråga - trivs ni i Sala? Skulle ni rekommendera? :)

  • Anonym (Bella)
    Sojabönan skrev 2017-01-05 22:21:03 följande:

    Hej planerar flytt till Sala p g a jobb. Funderar om jag ska satsa på att köpa en nybyggd villa centralt i Sala.


    Hur blev det för dig? :)
Svar på tråden Köpa villa i Sala?!