• BlackRose9401

    Låst iPhone

    Hejsan! I julklapp fick min syster en iphone 3, men när vi väl startade den så var mobilen låst till sitt Apple konto och hennes kille hade köpt mobilen av en vän, som inte hade en aning om vad ett Apple ID var. Vi har inget lösenord och vi har försökt få hjälpt av operatör, men dom misstänker att mobilen är snodd, men den har ingen ägare :/

    Vet någon här hur man själv kan låsa upp en iphone?

    Alla förslag uppskattas

  • Svar på tråden Låst iPhone
  • Tyrfing

    Var hade vännen fått tag på mobilen ifrån? Det var uppenbarligen inte hans. 
    Förövrigt är iPhone 3 antik vid det här laget, min morsa hade en enbart för telefon/sms tills i våras. 

  • flygrl

    Om det va hans Apple id skulle han kunna fixa nytt lösenord om han glömt nuvarande. Jag tror den e snodd som fan. :P

  • IsDimma

    Finns säkert någon invandrare som kan låsa upp den. I Göteborg där jag bor så fixar man sånt på kvibergs marknad. Dom kan fixa det mesta

  • flygrl
    Fia 28 skrev 2017-01-06 20:07:50 följande:

    Oj, betalar nån faktiskt pengar för en iphone 3?


    Ja, har hört både Nordiska museet och Medeltidsmuseet köper upp såna nu.
  • BlackRose9401

    Förlåt! Det är iPhone 6! Jag håller ingen koll på vilken det är, eftersom jag är ingen iPhone ägare x)

    Hans vän hade köpt den för att ge till sin flickvän i julklapp, men veckan innan jul så gjorde dom slut och han ville inte gå runt med den mera.

    Vet inte om han försökte skapa ett ID men att han var lite korkad och ville inte erkänna det :/

Svar på tråden Låst iPhone