• Anonym (gudru­)
    Äldre 7 Jan 02:25
    4968 visningar
    2 svar
    2
    4968

    iPhone köpråd

    Hej FL,

    Min sambos iPhone (4S tror jag det är) börjar bli så seg och dan säger han. Själv är jag totalt oinsatt i Apples produkter, mer än att jag vet att de heter iPhone, iPad, m.m.

    Använder själv Android så har ingen större koll på utgivningen av nya iPhones.

    Till saken. Tänkte försöka bjussa på en sån åt sambon. Hur ligger det egentligen till? Vilken är liksom den senaste? Och måste man verkligen ha just den? Tycker de växer i storlek så snart är de ju mer åt surfplattehållet.

    Är ju ingen läkare eller chef så lönen begränsar ju men vad är rimligt att ge för en iPhone idag?

  • Svar på tråden iPhone köpråd
  • Scoops
    Äldre 7 Jan 03:29
    #1

    7:an är den nyaste. Men den är ganska kass, så jag hade köpt en 6S till honom istället..

  • Caramb­olan
    Äldre 7 Jan 08:40
    #2

    Ju senare modell du köper desto längre kan du förvänta dig att den håller. Inte rent hårdvarumässigt alltså, utan i hur länge den kan ta emot nya versioner av operativsystem och appar utan att bli "seg". 6S eller 7 skulle jag säga är det enda som är värt att köpa om den ska hålla i tre år. Räkna med 6000-10 000 beroende på modell och lagringsutrymme.

Svar på tråden iPhone köpråd